Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

For ca ett år siden valgte jeg og "avbryte" vennskapet til ei barndomsvennine. Grunnen til dette er mye, men kort sagt så var det mest for at jeg føler ikke jeg "trenger" henne på en måte, hun gjør livet mitt værre. På en side virker hun veldig forståelsesfull og snill, men hvis jeg har noen meninger så blir jeg på en måte trykt ned og sett rart på. Litt sånn skjerp deg blikk og at jeg føler meg rett og slett dum. Dette er ikke bare noe jeg føler, men andre også vet at hun er sånn.

Jeg er i en fase i livet mitt hvor jeg virkelig ikke trenger venner som jeg er usikker på. Da jeg trenger stabilitet og en som løfter meg opp, i og med at jeg ikke engang vet hva jeg skal gjøre her i livet, alt er liksom på stopp nå. "Hva er meningen med livet og hvem er jeg" slags fase :P

Jeg har alltid vært den som måtte ha kommet til hun, hun kommer aldri til meg.

Og hvis jeg sa det ikke passet og finne på noe, spurte hun alltid "hvorfor ikke?" og den slags spørsmål. Hun har også ljuget for meg og sagt hun ikke har bil til å komme til meg, derfor må jeg komme til hun. Og da jeg har kommet til hun sto bilen i gårdsplassen.

Følte rett og slett at jeg ikke ble godtatt sånn som jeg er!

Jeg tok sakte men sikkert mindre og mindre kontakt, og konfronterte hun med diverse ting(noe hun ikke er vandt til at jeg gjør). Hun oppførte seg plutselig som "offeret". Akkuratt som dette var MIN feil.

Vennskapet dabbet av. Men for litt siden mottok jeg en melding av hun hvor hun spurte hvordan det gikk og at hun ikke viste hvorfor vi ikke har kontakt lenger.

Jeg orker ærlig talt ikke å ha noe med hun og gjøre, da jeg føler jeg har blitt sterkere som person uten henne i livet mitt.

-Hva skal jeg si til henne? Jeg vil ikke være uvenn eller noenting, jeg vil bare rett og slett ikke ha kontakt. Jeg vil kunne gå i butikken og smile og si hei og gå videre hvis jeg ser henne..

Dette ble sikkert ett negativt og langt innlegg, er ikke så flink til å sette ord på mine følelser. Men håper noen der ute vil hjelpe meg =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du svarer at du har det fint og spr hvordan hun har det. Så skriver du i korte trekk det du har skrevet her. Enkelt og greit:)

Skrevet

Hehe, du får det til og høres så enkelt ut. Jeg klarer ikke helt og finne ut hvordan jeg skal skrive det, uten at jeg skal virke frekk mot hun. Og tidligere når jeg har fortalt hun at hun er spydig eller frekk mot meg, har jeg alltid fått høre jeg bare er så følsom av meg. Men det er sånn jeg ER. Det er forsåvidt dette jeg vil hun skal skjønne, men noe inni meg sier jeg bare skal la vær. Og heller bare la hun "gå".

Det jeg er redd for nå er at hun kommer til å spørre om jeg vil møte hun..

Skrevet

Hehe, du får det til og høres så enkelt ut. Jeg klarer ikke helt og finne ut hvordan jeg skal skrive det, uten at jeg skal virke frekk mot hun. Og tidligere når jeg har fortalt hun at hun er spydig eller frekk mot meg, har jeg alltid fått høre jeg bare er så følsom av meg. Men det er sånn jeg ER. Det er forsåvidt dette jeg vil hun skal skjønne, men noe inni meg sier jeg bare skal la vær. Og heller bare la hun "gå".

Det jeg er redd for nå er at hun kommer til å spørre om jeg vil møte hun..

Det skal godt gjøres å møte hun på butikken uten at det blir veldig kleint, når dere har vært såpass gode venner som dere tross alt har. Et vennskap er ikke noe man bare kan sette en strek over og avslutte, man kjenner hverandre fortsatt godt, og som regel vil en av partene være mer komfortabel med "bruddet" enn den andre. Å bryte med en god venn er på mange måter likt som å bryte med en kjæreste.

Skrevet

Lær deg forskjell på hun/henne.

Anonym poster: c4dec52f71fd99a9e045283d4359b226

Skrevet (endret)

Lær deg forskjell på hun/henne.

Du minner meg om en god veninne jeg hadde en gang. Henne var ganske søt og uskyldig, men når noen kritiserte hun for rettskrivningen huns, kunne henne bli skikkelig forbanna! Tenk deg om før du skriver, selvom mange takler kritikk bedre enn hun, må du tenke på at henne sikkert ikke er alene om å føle det sånn.

Endret av Genesis
  • Liker 1
Skrevet

Tusen takk for gode svar :) Ja, det føles på en måte som jeg skal bryte opp med en kjæreste. Jeg får tenke litt på hva jeg skal skrive til hun. Og kom gjerne med ideèr på hvordan jeg skal formulere meg.

Kjenner jeg får "skrivesperre" når jeg har tenkt til å svare henne.

Håper det er noen flere som kan komme med innspurter i hvordan jeg burde gjøre dette.

Jeg får prøve og skrive så godt jeg kan til HUN/HENNE :fnise:

Beklager hvis jeg irriterer deg på en eller annen måte "anonym", for meg er det ett fett hvordan jeg skriver så lenge andre skjønner hva poenget mitt er. Jeg skriver da ikke feil med vilje, så du får skylde på lærerne jeg hadde på skolen ;) Du kunne jo i det minste kommet med noe givende angående innholdet i innlegget mitt.

Skrevet

Tusen takk for gode svar :) Ja, det føles på en måte som jeg skal bryte opp med en kjæreste. Jeg får tenke litt på hva jeg skal skrive til hun. Og kom gjerne med ideèr på hvordan jeg skal formulere meg.

Kjenner jeg får "skrivesperre" når jeg har tenkt til å svare henne.

Håper det er noen flere som kan komme med innspurter i hvordan jeg burde gjøre dette.

Jeg får prøve og skrive så godt jeg kan til HUN/HENNE :fnise:

Beklager hvis jeg irriterer deg på en eller annen måte "anonym", for meg er det ett fett hvordan jeg skriver så lenge andre skjønner hva poenget mitt er. Jeg skriver da ikke feil med vilje, så du får skylde på lærerne jeg hadde på skolen ;) Du kunne jo i det minste kommet med noe givende angående innholdet i innlegget mitt.

Ja, la være å svare henne. Mistenker at hun ikke kommer til å forstå hvorfor du trekker deg fra henne uansett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...