Gå til innhold

Ikea-kjøkken. Hvilke hvitevarer?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Har kjøpt lys kjøkkeninnredning fra Ikea; "Ståt", og skal kjøpe nye hvitevarer.

Er litt i tvil om jeg skal kjøpe hvitevarene i hvitt eller børstet stål. Hva synes dere passer best? Er redd hvite hvitevarer vil bli litt rart inntil den lyse innredningen (for like farger liksom), men så har jeg hørt at det er mye mer praktisk med hvitt, da det kan være vanskelig å holde børstet stål fint..

Skal kjøpe innebygd ovn og mikro, ventilator og platetopp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

du vil ikke ha svarte hvitevarer da? Stål er kjemepvanskelig å holde rent, fettmerker (fingeravtrykk og slikt) vises med en gang. Hvite hvitevarer synes jeg er kjedelig. Aluminium er et alternativ til stål, litt lysere i farge, men ingen problemer å holde rent (men også dyrere).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har bare hvitevarer i stål. Det er ikke noe probmel å holde de rene. Om du ofrer 20 sekunder om dagen. Ellers så syns jeg svarte hvitevarer er veldig fint. De er ennå enklere å holde rene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jutta

Vi har også bestemt oss for ståt fra ikea, og vi komemr til å velge hvitevarer i sort eller aluminium.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Liker godt svarte hvitevarer, men er redd det blir litt veldig kontrast mot den lyse innredningen + at jeg desverre har hvitt kjøleskap og hvit oppvaskmaskin som er alt for nytt til at jeg synes jeg kan bytte det ut ennå.. Hvitt og stål/aluminium går ann for en periode, men tror en miks av svart og hvitt blir veldig rart..?

hadde vært et bra tidspunkt for kjøleskapet og oppvaskmasina til å streike :wink:

-Kaja-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aner ikke, men vi har svart på alt utenpm kjøleskapet som er blått :o :ler: Har lys bjørke innredning og det er ikke for hard kontrast i det hele tatt synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva koster hvitevarene på Ikea?

Er de billigere?

Står de i katalogen? Er jeg blind?

Eller på nett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva koster hvitevarene på Ikea?

Er de billigere?

Står de i katalogen? Er jeg blind?

Eller på nett?

De står i kjøkkenkatalogen og den kan du bestille på internett. Men det tar jo år og dag før den kommer. Jeg fikk en i går og bestilte den for flere uker siden. Ikea har whirlpool hvitevarer. Dt er et helt greit merke til helt grei pris. Tror Ikea selger dem litt billigere enn andre el-butikker, men da må du nok kjøpe kjøkken også. Priser er jo forskjellig alt etter hva du skal ha. De har ikke frittstående komfyr, oppvaskmaskin og mikro, bare innebygging og det er jo litt dyrere igjen. Integret komfyr med platetopp koster fra ca 7000, kommer an på utseende og hvilke funksjoner du ønsker. Oppvaskmasik ligger fra 4000, mikro fra 3000 , integrert kjøleskap/kombiskap fra 3000, frittstående kjøleskap/kombiskap fra ca 4000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man integrere andres produkter i Ikea-kjøkken?

Vi sparer til Ikea-kjøkken, men det er en stund til vi har spart nok. Nå må vi kjøpe oss et kombiskap, og lurer på om vi kan kjøpe et på elkjøp, som etter hvert kan bli halvveis integrert.

Da mener jeg bare at målene må passe til Ikea-mål, og de har jo ikke samme senge-mål som andre, så man vet jo aldri...

Tenker på å ha kjøleskap innunder et skap, og vil helst ikke ha glipp mellom benker og kjøleskap heller. What to do?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det er jo bare å gå inn på tegneprogrammet til Ikea. (kjøkken)

For der står alle målene på skap, så har du dem til du evt. skal kjøpe hvitevarer. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKEAs hvitevarer er ikke forskjellige fra andre hvitevarer.

Vi fant ikke stekeovenen vi skaulle ha på IKEA og kjøpte derfor denne et annet sted.

Hvitevarene man kjøper gjennom IKEA er av merket Whirpool og den eneste forskjellen på disse og Whirlpool-varene man får f.eks på Elkjøp er det lille merket der det står IKEA.

De har et begrenset utvalg til en grei pris. Men det er ikke noe problem å kjøpe hvitevarene et annet sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg leste innlegget en gang til, så ser jeg at det er snakk om kjøleskap som skal under benken. Disse er jeg ikke sikker på om IKEA har. Mener at vi tittet etter det da vi skulle kjøpe kjøkken og at de ikke hadde det.

Men det går an å spørre. Hvi de ikke lager stammer og dører til slike kjøleskap, så blir det kanskje vanskelig?

Men alle STANDARD hvitevarer som kombiskap, komfyrer, microbølgeovner, oppvaskmaskiner og koketopper skal gå helt fint.

Unntaket er hvitevarer som av en eller annen grunn er større eller mindre enn standarden.

Det beste er nok å ta en tur på IKEA og se hva de har. Hvis de ikke har de hvitevarene du er ute etter, så spør du betjeningen om det er muligheter for å integrere de spesielle tingene. Tipper at du får et greit svar etter hvert.

Siden går du til el-kjedene og finner det du vil ha. De har ofte litt peiling på hva man kan integrere i et IKEA-kjøkken de også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi kjøpte et kombiskap på Expert, og det skulle gå sånn noen lunde med det vi hadde tenkt fra Ikea.

Tror jeg ga en litt dårlig forklaring, Lea! For vi skal ikke ha mini-kjøleskap altså! :wink: Jeg mente et kombiskap (altså ganske stort), med mulighet for et lite skap over, som rekker til taket, akkurat som vanlige veggskap ved siden av... Skjønner nå? Ikke lett dette her...

Anyway, trenger ikke mer hjelp, tror jeg!

TAKK! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK :ler:

Et standard innbygnings-skap fra Expert skulle passe inn i et høyskap fra IKEA.

Skapene for hvitevarer har forsterkede hyller, så ikke kjøp vanlige høyskap.

Vi har kombiskap med et ganske stort rom over kjøleskapet, men vi har takhøye skap. Du bør nok ta med målene på kjøleskapet når du bestiller stamme og dør til kombiskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke gjøre det så komplisert heller... :oops:

Har ikke kjøpt innbyggingsskap, og skal ikke kjøpe stamme og høyskap. Skal bare ha det lille veggskapet over kjøleskapet, som skal nå helt opp til taket, som de andre litt større veggskapene ved siden av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...