Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heihei!

Jeg er en 22 år gammel jente, som har et lite dilemma.

Tingen er at jeg for et par mnd. siden ble kjent med 2 hyggelige jenter. Vi ble straks venninner - disse jentene kjente hverandre fra før, men de var ikke kjempegode venner. Vi har dratt ut sammen mange ganger alle 3 - på byen, hvor jeg noen ganger har tatt initiativet til å invitere til vors, osv. Og vi har vært sammen flere ganger, hvor vi bare har vært hjemme hos hverandre. For litt siden ble vi kjent med noen gutter på byen.

Helgen for 2 uker siden var jeg veldig sliten, og hadde egentlig tenkt til å holde meg hjemme. Jeg fikk vite at hun ene venninnen min skulle ut, men hun sa ikke hvor. Litt ut på kvelden sendte jeg meld med hun andre, og spurte hva som skjedde. Jeg fikk svar at venninnene mine var sammen og vorset med disse guttene, og at de skulle ut. Jeg følte meg egentlig litt tilsidesatt, og synes egentlig det var litt rart at jeg ikke ble invitert, siden vi stort sett alltid har pleid å gå ut sammen.. :/

Jeg vet jo at det kanskje ikke var plass til meg på vorset, osv. men jeg må innrømme at jeg ble litt sur på dem, og følte meg utenfor. (Jeg har blitt mobbet/utestengt mange ganger før, så dette var selvsagt ikke noe hyggelig for meg :/)

Så jeg lurer om dere synes dette er dårlig gjort? Jeg er litt usikker - men det fikk meg i hvert fall til å føle meg utenfor.. Jeg har egentlig ikke lyst til å bare drite i dem, for jeg er virkelig lei av falske venninner :/ Og sånn ellers har jeg aldri sett på dem som falske.. huff

Jeg er så uheldig i valg av venninner.. det skjer ALLTID noe! :(

Anonym poster: 8bb2b2a27e583871cc1593f38beee21a

Videoannonse
Annonse
Gjest kinkylita
Skrevet

Spørs om de ikke inviterte deg med da, siden du allerede hadde sagt at du skulle være hjemme?

• Liker 3
Skrevet

Hei..

Nei, jeg hadde ikke sagt det - jeg sa bare at jeg var sliten :/ Men tingen er at de alltid har pleid å fortelle meg om de skal noen steder, men det gjorde de jo ikke denne gangen..

Skrevet

Noen som kan hjelpe? :)

Skrevet

det kommer jo flere dager og nye annledninger der du selv kan spørre hos den ene om dere skal finne på noe sammen. trengs da ikke alltid å være tre stk ilag dere er da såpass voksne?

Skrevet

Hm, det hørtes litt rart ut, og jeg hadde nok også reagert med å bli litt lei meg og føle meg litt tilsidesatt og lignende. Dersom jeg var deg, ville jeg bare fortsatt å henge med dem, og ikke virke sur eller noe. Dersom det er skjer igjen kan du jo spørre hvorfor de ikke inviterer deg og at det sårer deg.

Lykke til, håper det var et engangstilfelle :)

• Liker 1
Skrevet

Foreløpig høres det ut som en overraksjon, du er kanskje litt 'hårsår' fordi du har negative erfaringer. Det er mange som ikke blunker over slikt engang. Jeg hadde nok merket det, men jeg har gode gamle venninner som kunne gjort mye 'verre' fordi de ikke tenker på samme måte. Du må nesten se ut utviklingen, men for det første var du sliten, og for det andre er man ikke alltid alle sammen, så jeg synes du skal riste det av deg, se frem til neste gang dere alle har det gøy og se situasjonen litt an.

Anonym poster: 11c16e78ebccf306c153c007b34652f0

Skrevet

Du hadde nevnt for dem at du var sliten. De tolket det som at du skulle være hjemme, derfor inviterte de ikke deg.

Skrevet

Jeg hadde følt meg såret, og prøvd å fortelle dem hvordan det hadde vært for meg. Har opplevd å bli holdt utenfor selv, og vet veldig godt at det ikke er en god følelse.

Skrevet

Iom. at du hadde sagt at du var sliten, så hadde jeg ikke tenkt så mye mer over det. Fortsett og heng med dem så ser du fort nok om de gjør dette flere ganger. Men jeg tror nok denne gangen det er et tilfelle av overanalysering og ikke noe mer og bekymre seg over.

Skrevet

Noen måneder er faktisk ikke veldig lenge, TS. Da er man jo ikke helt bestiser ennå, kansje. Du sa at du var sliten, og de tolket det som at du ville slappe av.

Du kunne jo ha ringt dem og sagt, hey, hvor skal dere ut? Jeg har lyst å være med! :)

Noen ganger må man invitere seg selv, og ikke la andre få den ballen hele tida.

Skrevet

Hei! De erfaringen vi har i bagasjen har veldig stor innvirkning på hverdagen vår. Dersom du tidligere har vært uheldig og opplevd dårlige venniner, kan det påvirke hvordan du ser situasjonen. Det er mange venninegjenger som synes det er vanskelig å ikke "invitere alle" alltid, men av og til kan det være godt å være i en litt mindre gruppe. Da blir ofte "praten" litt mer personlig. Jeg forstår at dette kan føles litt "sårt" så lenge dere bare er tre stykker i utgangspunktet, men kanksje du skal prøve å se på alternative grunner? kanskje en av venninene trengte å snakke om noe veldig personlig, som det var letter å gjøre med noen man har kjent over lengre tid? kanskje de rett og slett bare tenkte at du trengte å slappe av litt hjemme siden du var sliten? Ikke tenk at det ligger noe ondsinnet bak. Håper det går bedre med deg! Det er ingen god følelse for noen å føle seg utenfor, enten det er gjort med vilje eller et uhell!

• Liker 1
Skrevet

Lat som ingenting, du hadde sagt du var sliten. For all del ikke overdramatiser dette.

Hadde jeg hatt en "ny" venninne som begynte å ta opp ting på et så tidlig tidspunkt i vennskapet, hadde jeg skygget banen.

Anonym poster: cacd9aa897a3e23a7269b303d9d5c9a6

Skrevet (endret)

Hei.

Huffda - dårlige venninner? Det er ikke alltid så greit å vite om de glemte å invitere deg, eller ikke gjorde det, fordi du sa at du var sliten? Men jeg kan forstå at det føles sårende!

Endret av Magnifique
Skrevet

Takk for svar. Ja, kanskje jeg overreagerer litt, men jeg sa at jeg var sliten - det stemmer. Men det er jo ingen grunn til ikke å invitere meg for det om? Det virket som om de hadde planlagt det en stund, etter måten venninnen min skrev det på,, og de hadde hatt anledning til å spørre meg noen dager før, for det om.

Og jeg forstår jo såpass at ikke alle alltid kan finne på noe/gå ut med hverandre hele tiden, bevares! Men vi har liksom alltid pleid å gå ut sammen, men nå skulle disse plutselig gå ut, uten å si ifra, uten å invitere meg. Da føler jeg meg utenfor, og nei, jeg kan ikke noe for det. Jeg skal ikke overdramatisere, men det er forskjell på hva folk finner sårende - og det er aldri noe hyggelig å være den som ikke blir invitert...

Gjest Gjest_Calavi
Skrevet

Siden dette kun er et engangstilfelle ville jeg ikke tenkt noe særlig over det. Det kan være flere grunner til at de ikke spurte deg. Om det skjer flere ganger så tar du det så klart opp med de, men jeg ville bare latt dette passere. Det er aldri noe hyggelig å ikke bli invitert, men om dere er tre stykker så kunne jo også du ha gitt inntrykk for at du ville være med? Om en venninne hadde sagt til meg at hun var sliten, og jeg skulle ut er jeg usikker på om jeg hadde nevnt det for hun...

Skrevet

Du sa du var sliten og ville ha kveld alene foran TV'n. De inviterer ganske naturligvis deg ikke på fest den kvelden.

Og nå er du sur?

Anonym poster: d7d72a2da4fb24dcdd6b1da892d3948c

Skrevet

Du sa du var sliten og ville ha kveld alene foran TV'n. De inviterer ganske naturligvis deg ikke på fest den kvelden.

Og nå er du sur?

Anonym poster: d7d72a2da4fb24dcdd6b1da892d3948c

Jeg sa ikke at jeg var sur, som sagt - men at jeg følte meg litt utenfor. Jeg sa at jeg var sliten, ja, men dette hadde de nok planlagt en stund, og siden vi så og si alltid pleier å gå ut sammen, og, eller høre om det vi skal, tenkte jeg at det var litt rart..

Skrevet

Edit: Og jeg sa ikke noe om at jeg ville ha noe kveld foran tv'n. Lær deg og les!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...