Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mersalg til eksisterende kunder? dette er en kundeservice jobb. Mener de med dette at man skal RINGE til eksisterende kunder og drive å selge, eller selge noe til dem når de skal kjøpe noe, altså drive med mersalg da de først kjøper et produkt??

Vil de lure folk til å søke, og senere skal det vise seg for at det er TELEFONSALG??

Anonym poster: 6be1bd30c3d8567f636cebd5967cf145

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mersalg handler for det meste om salg av ekstravarer til en vare.

Kjøper en kunde/klient for eksempel en skriver, så skal du prøve å selge blekk til kunden. Kjøper en kunde en blyant skal du prøve å selge han en blyantspisser og et viskelær. osv.

Hva jobben innebærer spørs på hvor man er ansatt. Jobber man i butikk så gjør man dette ved å sette slike varer ilag, jobber man i kundeservice slik som du sier så ringer man kunden ja. Men det spørs også på klienten.

Vi har for eksempel en kopimaskin på jobb som selv registrer hvor mye blekk osv. som er igjen, så når noe begynner å nærme seg tomt kan man bare trykke på en knapp så blir det automatisk bestillt mer, så vi slipper å måtte bli ringt opp av kundeservice.

Skrevet

Man kan jo både drive med mersalg ved å ha kunden på tlf fra før eller ringe kunden etterpå for å tilby noe ekstra. Men selv synes jeg det er enklere å prøve og selge noe mer til en kunde som jeg allerede snakker med på tlf. I hvert fall der jeg har jobbet.

Skrevet

Kundeservice handler gjerne mye om salg, i min jobb ihvertfall. Jeg sitter på flere forskjellige avdelinger. Kunden har f.eks ett produkt, men vi kan tilby flere. Og da er det min jobb å også se hva som kan være best og billigst for kunden. Og da tilbyr jeg f.eks et "nytt" produkt hos oss, som han eller hun har hos en annen leverandør, men da får kunden kanskje billigere og bedre produkt, samlet regningen sin osv.

Vi driver dog aldri med utgående salg, kun innkommende samtaler til kundeservice. Jeg er litt som en potet, som løser rent tekniske saker, til klagesaker fra kunder til justeringer av produkter.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Jeg er kunde et sted der jeg ringer og bestiller. Jeg vet alltid hva jeg skal ha, og jeg skal ikke ha noe mer enn det. Men de vi handler av spør hele tiden om vi ikke skal bestille noe annet også?

Det er vel et eksempel på mersalg til eksisterende kunder. Prøve å få kundene til å kjøpe en ting til:P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...