Gå til innhold

Hvor mye tjener man med lite utdanning og erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye kan man regne med å tjene i en alder av 22 år uten høyere utdanning/fagbrev og med kortere arbeidserfaring som maler, butikkmedarbeider, sjåfør, telefonsalg, dørsalg og servering? Jeg er villig til å søke på alle jobber jeg er kvalifisert for.

Anonym poster: a71d9fa2a39ce0c6e6811e0e0b26f51f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er en tråd her inne om hvor mye man får som butikkmedarbeider i forskjellige butikker, fant den ikke akkurat nå, men om du søker skal du nok finne den. :)

• Liker 1
Skrevet

Hvis du har mulighet til det så kan det å jobbe med noe relatert til fiske være veldig godt betalt i forhold til det at det ofte ikke stilles særlige krav til utdanning, dette enten på fiskebåt eller på fiskebruk. Blir selvsagt veldig uregelmessige arbeidstider hvorav det er mye jobbing i enkelte perioder av året og lite i andre perioder. Dog med litt innsats så vil du fint klare å komme deg over en halv million i året med ganske store progresjonsmuligeter.

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar :) jeg har prøvd å finne tråden, men har ihvertfall funnet en del andre tråder om lønnsnivåer osv. Ser en del som klager over 120-130 kr timen + tillegg, lurer på om det er reellt å forvente mer siden så mange klager? Har arbeidet i utlandet et par år så er ikke helt sikker på hva man kan forvente her?

Skrevet

120-140. kr timen er helt vanlig lønn for butikkmedarbeidere. Noen har sikkert mer, noen har mindre, men dette er det man stort sett tjener med tarifflønn i dag i den alderen.

Anonym poster: 0e68772eeecdcd2c5e51e5776112376a

• Liker 2
Skrevet

Jeg har to jobber, det ene er restaurant, og det andre er stor klesbutikk (typ. Lindex, Kappahl, Cubus, H&M). På restauranten har jeg 135,- + kveldstillegg, og i Klesbutikken har jeg ca. 170,- + UB-tillegg og Bonus. Dette er uten annsinitet så vidt jeg vet. Men jeg er over 22. Tror det er derfor jeg fikk såpass.

Anonym poster: f359b41edb1b8ea8ab8463791ba6e62c

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar :) jeg har prøvd å finne tråden, men har ihvertfall funnet en del andre tråder om lønnsnivåer osv. Ser en del som klager over 120-130 kr timen + tillegg, lurer på om det er reellt å forvente mer siden så mange klager? Har arbeidet i utlandet et par år så er ikke helt sikker på hva man kan forvente her?

I butikker tror jeg tariff er på 141 i timen nå. De fleste holder seg til dette, hvertfall av seriøse aktører og store kjeder. Ser du etter heltidsjobb er det mulig du får månedslønn og ikke timesbetalt.

Skrevet

I butikker tror jeg tariff er på 141 i timen nå. De fleste holder seg til dette, hvertfall av seriøse aktører og store kjeder. Ser du etter heltidsjobb er det mulig du får månedslønn og ikke timesbetalt.

Jeg har 141 i timen, men hadde fått mindre om det ikke hadde vært for at jeg har fullført videregående.

Skrevet

hadde 107 kroner på sykehjem da jeg begynte for første gang og var i en alder av 25år-

men hadde en del tillegg.)

Anonym poster: 90efe11eb545bcf09161eb3698569177

Skrevet

http://butikksjef.com/wordpress/?page_id=667

Butikksjefer er forskjellige når det gjelder hvor mye de vil gi i lønn, i butikk ville du kanskje fått lønnstrinn 3 pga tidligere jobb erfaring. De butikkene som ikke ser på erfaring, men alder ville kanskje bare gitt deg lønnstrinn 2. Så det er veldig individuelt, i hverfall når det gjelder butikk lønn..Det beste er å selge seg selv til høyere lønn:)

Skrevet

Jobber i butikk selv, og kjenner mange andre som jobber i butikk. Alle tjener ca 140 kr/t uten noen særlig erfaring eller utdanning. På butikksjef.com ligger tariffsatsene, de fleste seriøste holder seg til denne. Jeg jobber fulltid og tjener ikke fett akkurat, men klarer meg. Får utbetalt ca 16000 ( men betaler en god del skatt pga lavere skattesats tidligere i år), husker ikke hva jeg har før skatt. I tillegg til grunnlønn, har du jo ub tillegg om du jobber mye kveld.

Det lureste er nok å ta en utdannelse.

Anonym poster: 24a3d1aa02022a81bc79b183b1d3677e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...