AnonymBruker Skrevet 8. november 2012 #1 Skrevet 8. november 2012 Jeg er sykemeldt, og hadde tenkt å ta ut en eller to uker ferie snart. Jeg har ikke krysset av for dette på sykemeldingen, fordi da vil jo nav trekke meg for den/de ukene. Men jeg ble trukket for alle mine 5 uker i sommer da feriepengene kom. Så hvis nav trekker meg nå også, har jeg jo plutselig blitt trukket for 6-7 ukers ferie! Det er vel ikke riktig? Må jeg bare krysse av for å ha rent mel i posen, og finne meg i å tape pengene? Anonym poster: 8fbe35dc2048032e61b905f2104a012d
Sofie1 Skrevet 8. november 2012 #2 Skrevet 8. november 2012 Enten så er du sykmeldt eller så har du ferie! Dersom du er sykemeldt før du skal ta ut avtalt ferie så har du rett til å avtale med arbeidsgiver at du flytter ferien til du er friskmeldt. Ett alternativ er at du får en friskmelding fra legen fra dagen før du skal ut i ferie, tar dine 2 uker ferie og deretter kan du få en ny sykemelding fra legen din fra første dag etter ferien. På den måten så får ikke arbeidsgiveren din plikt til å betale ut en ny arbeidsgiverperiode når du får ny sykemelding. Samtidig så skal du da få din faste lønn de 2 ukene som du har ferie siden du allerede er trukket for ferien.
AnonymBruker Skrevet 8. november 2012 #3 Skrevet 8. november 2012 Hmm.. Jeg får ikke anledning til å flytte ferien, fordi jeg skal ut i svangerskapspermisjon (blir antakelig sykemeldt helt fram til den starter) og jeg skal ikke tilbake til den jobben etterpå. Men jeg skjønner hva du mener med å ikke være sykemeldt akkurat når ferien er. Så om jeg da er sykemeldt 50% i tre av fire uker en mnd, og har ferie den siste uka, så skal jeg få halv lønn for tre uker pluss hel lønn for en uke? Anonym poster: 8fbe35dc2048032e61b905f2104a012d
Gjest Misteltein Skrevet 8. november 2012 #4 Skrevet 8. november 2012 Jeg er sykemeldt, og hadde tenkt å ta ut en eller to uker ferie snart. Jeg har ikke krysset av for dette på sykemeldingen, fordi da vil jo nav trekke meg for den/de ukene. Men jeg ble trukket for alle mine 5 uker i sommer da feriepengene kom. Så hvis nav trekker meg nå også, har jeg jo plutselig blitt trukket for 6-7 ukers ferie! Det er vel ikke riktig? Må jeg bare krysse av for å ha rent mel i posen, og finne meg i å tape pengene? Anonym poster: 8fbe35dc2048032e61b905f2104a012d Forestill deg at du ikke er sykmeldt. Du er tilbake på jobb. Du tenker på å ta en eller to ukers ferie snart. Sier du i fra til sjefen din eller bare reiser du på ferie? Hmm.. Jeg får ikke anledning til å flytte ferien, fordi jeg skal ut i svangerskapspermisjon (blir antakelig sykemeldt helt fram til den starter) og jeg skal ikke tilbake til den jobben etterpå. Men jeg skjønner hva du mener med å ikke være sykemeldt akkurat når ferien er. Så om jeg da er sykemeldt 50% i tre av fire uker en mnd, og har ferie den siste uka, så skal jeg få halv lønn for tre uker pluss hel lønn for en uke? Anonym poster: 8fbe35dc2048032e61b905f2104a012d Nei. Du får ikke sykmelding for de ukene det gjelder. Du står som FRISKMELDT hos NAV, også får du en ny sykmelding når du er tilbake. 1
Chloe- Skrevet 8. november 2012 #5 Skrevet 8. november 2012 Jeg er sykemeldt, og hadde tenkt å ta ut en eller to uker ferie snart. Jeg har ikke krysset av for dette på sykemeldingen, fordi da vil jo nav trekke meg for den/de ukene. Men jeg ble trukket for alle mine 5 uker i sommer da feriepengene kom. Så hvis nav trekker meg nå også, har jeg jo plutselig blitt trukket for 6-7 ukers ferie! Det er vel ikke riktig? Må jeg bare krysse av for å ha rent mel i posen, og finne meg i å tape pengene? Anonym poster: 8fbe35dc2048032e61b905f2104a012d Du tar deg 6-7 ukers ferie (5+nå) og du blir trukket for 6-7 ukers ferie. Ser ikke hvordan det er å tape penger? 3
Leifern Skrevet 8. november 2012 #6 Skrevet 8. november 2012 Når man er sykemeldt taper man ikke penger. Man får penger, i tillegg til at man slipper å betale for å reiseutgifter til jobb, for de som har det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå