super-s Skrevet 8. november 2012 #1 Skrevet 8. november 2012 Hva er egentlig forskjellen på ordene mistenksom/mistenkelig? Jeg klarer virkelig ikke å lære meg hvilket ord jeg skal bruke i hvilken setning. Hva sier regelen? Jeg hater når folk bruker ord feil, men akkurat her bruker jeg nok feil ord selv..
eva-80 Skrevet 8. november 2012 #2 Skrevet 8. november 2012 (endret) mistenksom bruker du på mennesker , mistenkelig er situasjoner... f.eks. Mannen min er blitt mistenksom etter at han funnet en lappe med et nr på i lomma mi. Oppførselen til denne Øygard mot den 16 årige jenta er mistenkelig. Eller at oppførselen hans gir oss all grunn til å være mistenksomme. Jeg vil tro at slik er det riktig Endret 8. november 2012 av eva-80
super-s Skrevet 8. november 2012 Forfatter #3 Skrevet 8. november 2012 mistenksom bruker du på mennesker , mistenkelig er situasjoner... f.eks. Mannen min er blitt mistenksom etter at han funnet en lappe med et nr på i lomma mi. Oppførselen til denne Øygard mot den 16 årige jenta er mistenkelig. Eller at oppførselen hans gir oss all grunn til å være mistenksomme. Jeg vil tro at slik er det riktig Takk for svar! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå