AnonymBruker Skrevet 8. november 2012 #1 Skrevet 8. november 2012 Skal lage kyllingspyd etter denne oppskriften: Kyllingspyd med avocado dipp 3 kyllingfileter (kan godt ta flere for større posjon) 3 båter finhakket hvitløk 3 finhakket rødløk 1 ts korianderfrø/krydder 1 ts spisskummenfrø/krydder saft av 1/2 sitron 1 rød chili, hakket 2 ss olivenolje 2 ss sesamfrø Del filetene i tre på langs. Hurtigmix ingrediensene (-sesamfrø) og mariner med kyllingen i to timer. Træ på spyd, dryss på sesamfrø og stek/grill. Avocadodip: 2 avocado 2 dl yoghurt naturell 1 dl lettrømme 1 båt revet hvitløk saft av 1/2 sitron salt og pepper Mos avocado, bland inn yoghurt, rømme og hvitløk. Smak til med sitron, salt og pepper. Hvil noen timer/natta over i kjøleskap. Kan jeg bruke fersk koriander istedet? Skal bruke fersk koriander til noe annet, så da har jeg det i hus. Og sesamfrø, er det hvite eller svart? Anonym poster: 612b30ca727c4b2a4fc8e9c147070f8a
Brunhilde Skrevet 8. november 2012 #2 Skrevet 8. november 2012 Jeg ville ikke byttet ut sånn uten videre, for det er ganske stor forskjell i smaken. Nå skal det sies at jeg spiser korianderfrø og malt koriander, fersk koriander, derimot, ødelegger et ellers godt måltid for meg. Siden du liker fersk koriander, så går det nok egentlig helt fint.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå