AnonymBruker Skrevet 8. november 2012 #1 Skrevet 8. november 2012 Hei Jeg bor i utlandet, og skal til Norge i morgen. Jeg tenkte å kjøpe med meg reinsdyrstek, og de er vanligvis i frysedisken på Ica og Meny. Jeg regner med at reinsdyrsteken tiner litt opp på hjemveien, og at den da ikke kan/bør fryses på nytt. Noen som vet hvor lenge opptint, vakumpakket stek holder seg i kjøleskapet? Kanskje noen har en pakke liggende (det pleier jo å stå på pakken). Jeg har ikke så veldig lyst til å kaste fra meg kofferten og gå i gang med reinsdyrmiddag første dagen jeg kommer hjem Anonym poster: 1c74f093d5399b9bb8cac437a65794e0
Gjest navnelapp Skrevet 8. november 2012 #2 Skrevet 8. november 2012 Pakk den i avispapir når du tek den ut av frysaren, og legg den mellom masse tøy i kofferten. Med mindre du skal fly til Australia burde det gå fint. Husk på at det er ganske kaldt (nesten kjøleskapskaldt) i koffertrommet på flyet. Og det er nok at steika er frossen i midten, så kan den frysast igjen. I kjøleskap vil eg tippe at den held seg i tre-fire veker.
AnonymBruker Skrevet 8. november 2012 #3 Skrevet 8. november 2012 Pakk inn med avispapir og plast og ha den i kofferten mellom klærne. Er det en lang reise kan du ha isbitposer rundt steka under papiret og plasten. Hvis noe er tint kan du skjære /skave av det kjøttet som er tint og lage finnbiff. Men er den bare halvtint kan du fint legge den i fryseren igjen. Anonym poster: 90c1ce63228cabf0ff4241f4069fff18
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå