Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen!

Nå er det ikke lenge til exphil oppgaven skal leveres og jeg har ikke helt skjønt hva oppgaven min går ut på! Fått litt hjelp her og der, men kommer ikke igang. Oppgaven lyder slik:

I teksten "Relativismen" drøfter Fred Feldman tre former for relativisme, og han mener at den tredje formen - begrepsrelativisme - er den formen som står sterkest. Forklar hva den tredje formen for relativisme i følge Feldman går ut på og hvorfor han mener den står sterkere enn de to andre formene. Han argumenterer også mt den tredje formen for relativisme. Hva går det ut på? Er du enig med Feldman i hans kritikk av begrepsrelativisme? Begrunn svaret.

Har lest teksten så mange ganger at jeg nå har mistet tellingen, men kommer ingen vei. Noen som kan hjelpe med noen tanker og ideer?

På forhånd, tusen takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var da en veldig rett frem oppgave, svar på spørsmålene i rekkefølge og du står.

Anonym poster: 82fc1dad3c0550b0d5dac2ff67e83e37

• Liker 3
Skrevet

Hei alle sammen!

Nå er det ikke lenge til exphil oppgaven skal leveres og jeg har ikke helt skjønt hva oppgaven min går ut på! Fått litt hjelp her og der, men kommer ikke igang. Oppgaven lyder slik:

I teksten "Relativismen" drøfter Fred Feldman tre former for relativisme, og han mener at den tredje formen - begrepsrelativisme - er den formen som står sterkest. Forklar hva den tredje formen for relativisme i følge Feldman går ut på og hvorfor han mener den står sterkere enn de to andre formene. Han argumenterer også mt den tredje formen for relativisme. Hva går det ut på? Er du enig med Feldman i hans kritikk av begrepsrelativisme? Begrunn svaret.

Har lest teksten så mange ganger at jeg nå har mistet tellingen, men kommer ingen vei. Noen som kan hjelpe med noen tanker og ideer?

På forhånd, tusen takk!

Skrevet

Jeg forutsetter at du faktisk har lest teksten du skal skrive oppgave til.

Skrevet

Hva er det ved oppgaven du ikke forstår? Jeg synes personlig den ser veldig klar ut.

Skrevet

Jeg har nå kommet litt igang. Altså, de tre formene er da meningsrelativisme, konvensjonalisme og begrepsrelativisme. Jeg skjønner ikke helt på hvilket grunnlag Feldmann sier at den siste formen står sterkest, med andre ord, hva mener han med at den siste formen står sterkest?

Jeg har søkt en del på nettet også har jeg exphil II boken, hvor jeg finner teksten. Noen som har andre tips til gode kilder jeg kan bruke?

Skrevet

Du skal forklare hvorfor Feldman mener at den tredje formen er den han mener stemmer best.

Skrevet

Oppgaven er som følger:

1. Beskriv hva begrepsrelativisme er.

2. Beskriv hvorfor han mener denne står sterkere enn de to andre formene for relativisme.

3. Hva er Feldmans kritikk mot begrepsrelativisme?

3. Er du enig i hans kritikk av begrepsrelativisme? Hvorfor er du enig/uenig?

Jeg går ut fra at svaret på både 1, 2 og 3 står i boken din. På nr. 4 må du finne ut hva du selv mener.

Anonym poster: 3f7168b3fd17fc651c9d715784cdd3db

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for upassende innlegg og siteringer av dette.

Sophie-Ann, mod

• 3 uker senere...
Skrevet

Har en lignende oppgave. Står ikke så veldig mye Feldmans kritikk av begrepsrelativismen i boken, noen som kan hjelpe? :rolleyes:

Anonym poster: bdac67508793eae0dffc1597d825f53a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...