Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han har betalt ALT av huslån. De står begge som huslåntakere. Har han rett på huset?

Anonym poster: 6b4f9570b66c03fb2d24f1d7f3434879

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke hvis begge står som eiere, da må det deles...

Skrevet

Nei det er ingen selvfølge.

Skrevet

Her må du nok komme med noen flere opplysninger, som: Gifte eller samboere? Er leiligheten tinglyst 50/50? Finnes det en samboeravtale med fordelt eierandel? Har hun betalt andre utgifter i perioden? Osv...

Skrevet

Her må du nok komme med noen flere opplysninger, som: Gifte eller samboere? Er leiligheten tinglyst 50/50? Finnes det en samboeravtale med fordelt eierandel? Har hun betalt andre utgifter i perioden? Osv...

Ikke gift. Hun har ikke betalt noe, har nesten ikke lønn. Resten vet jeg ikke

Skrevet

Hvis han kan bevise at hun ikke har lagt noe i huset eller huslånet så har ikke hun krav på halvparten selv om de begge står som eiere. Tar han henne til retten med dette så kommer hun til å slite med å få med seg noe ut fra samboerskapet.

Men jeg regner med at de begge har advokathjelp? Det kommer de ihvertfall til å trenge.

Jeg vet selv at jeg overhodet ikke hadde gitt halvparten av huset til en samboer som aldri hadde bidratt til å verken betale ned på lån eller avdrag.

• Liker 1
Skrevet

Ikke gift. Hun har ikke betalt noe, har nesten ikke lønn. Resten vet jeg ikke

Hun har vel bidratt med arbeid i hjemmet. Dersom hun ikke tjener penger, kan en ikke forvente at hun er med på å betale på boligen. De bør bli enige om å dele likt uten å kaste bort penger unødig på advokathonorarer.

Skrevet

Advokathjelp er nødvendig for begge.

Den ene kan kreve mer enn den andre selv om de eier 50/50. Selv om de er gift eller eier sin andel ved samboer skap. Når gift er det noe som heter skjevdeling jf.ekteskapsloven. Dette kan den som har stått for forsørgelsen kreve. Dvs. gjøre krav på større andel av boet.

Er de samboer og eier 50/50 blir det være å få delt skjevt men det er mulig om det kan dokumenteres en betydelig større innsats for hjemmet.

Når hun ikke har eierandel, og de er samboere stiller hun svakt. Spesielt om hun ikke har bidratt med noe inntekt. Har hun vært i jobb, felles barn ovs. har hun kunnet krevet halve verdiøkningen siden hun flyttet inn.

Skrevet

Hun har vel bidratt med arbeid i hjemmet. Dersom hun ikke tjener penger, kan en ikke forvente at hun er med på å betale på boligen. De bør bli enige om å dele likt uten å kaste bort penger unødig på advokathonorarer.

Vil ikke si det... Hun er typen som trener og shopper på mannens kort, mens han jobber overtid for å forsørge alle. De har ett barn sammen. Nå vil hun ha dagpenger av mannen, i tillegg til pengene dattera skal ha.

Skrevet

Høres ut som et typisk ungt-par-samboerfelle.

Han betaler hus/bil

Hun betaler mat, strøm, nett, mobil, bensin, forsikringer, rengjørings/husholdningsartikler.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...