AnonymBruker Skrevet 8. november 2012 #1 Skrevet 8. november 2012 En mannlig venn av meg har det vondt for tiden. Ungene hans bor hos mor, mor er psykisk ustabil og klarer ikke ta seg ordentlig av de. Barnevernet er inne i bildet, men og de ser at alt er ikke som det skal være. Men de sier at det ikke er ille nok. De har tak over hodet, mat på bordet og går stort sett på skolen. Men mor er brutal med de og hun tar all sinne og aggresjon ut over de, gjerne på daglig basis. Det er mange som har vært vitne til det, men ungene tør ikke å si noe. Mor får nemlig kopier av bekymringsmeldingene, og på en av de stord det at en av ungene hadde fortalt noe negativt om henne. Den ungen fikk så mye h*** etterpå at du vil ikke tro det. Så nå tør ingen å si noe og ting blir bare værre:( Hvilken hjelp er barnevernet når de bare gjør ting værre. Skal de ikke beskytte ungene? Anonym poster: 3fcbf423179dcd0c8ccabc1eba30df6e
AnonymBruker Skrevet 8. november 2012 #2 Skrevet 8. november 2012 Sånn var det med oss også,dessverre var det ingenting som ble gjort. Ho er jo "moren" og ho er "voksen" og vi var "hennes barn".. vet ikke helt jeg,men skjønner hvordan du har det Anonym poster: 5635ff4d1f096f0bdc1ab355f91c4394 2
Gjest ols1 Skrevet 8. november 2012 #3 Skrevet 8. november 2012 De som har vært vitne til det får stramme seg opp og ta en tlf til barnevernet. 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2012 #4 Skrevet 8. november 2012 De som har sett og hørt det har jo sagt ifra til Barnevernet, men de sier at så lenge ungene ikke sier noen ting så kan de ikke gjøre noe:( Hilsen ts Anonym poster: 3fcbf423179dcd0c8ccabc1eba30df6e
AnonymBruker Skrevet 8. november 2012 #5 Skrevet 8. november 2012 Mor får nemlig kopier av bekymringsmeldingene, og på en av de stord det at en av ungene hadde fortalt noe negativt om henne. Den ungen fikk så mye h*** etterpå at du vil ikke tro det. Anonym poster: 3fcbf423179dcd0c8ccabc1eba30df6e Dette er jo galskap, er det virkelig sånn det fungerer? Stakkars unger, håper det ordner seg for dem og for vennen din! Anonym poster: 1db0e345282bc59ea32f8af2794440b8
AnonymBruker Skrevet 8. november 2012 #6 Skrevet 8. november 2012 Sånn var det med oss også,dessverre var det ingenting som ble gjort. Ho er jo "moren" og ho er "voksen" og vi var "hennes barn".. vet ikke helt jeg,men skjønner hvordan du har det Anonym poster: 5635ff4d1f096f0bdc1ab355f91c4394 Hadde du en sånn mor? Hilsen ts Anonym poster: 3fcbf423179dcd0c8ccabc1eba30df6e
AnonymBruker Skrevet 8. november 2012 #7 Skrevet 8. november 2012 Den som blir meldt til barnevernet har rett til innsyn i saken sin, og har rett til å se bekymingsmeldingene sine. Du skal være bra tøff for å tørre å si ifra når du vet at de går rett til moren din med det etterpå. Hilsen ts Anonym poster: 3fcbf423179dcd0c8ccabc1eba30df6e 2
Gjest ols1 Skrevet 8. november 2012 #8 Skrevet 8. november 2012 (endret) De som har sett og hørt det har jo sagt ifra til Barnevernet, men de sier at så lenge ungene ikke sier noen ting så kan de ikke gjøre noe:( Hilsen ts Anonym poster: 3fcbf423179dcd0c8ccabc1eba30df6e Det har jeg store vanskeligheter med å tro på. Hvis det likevel er tilfelle har i dag alle mobilen med seg overalt. Film det! Det finnes jo vitner så da kan faren politianmelde henne. Endret 8. november 2012 av ols1
Gjest Violetta Skrevet 8. november 2012 #9 Skrevet 8. november 2012 Hva om du, TS, melder fra om det du vet? 2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2012 #10 Skrevet 8. november 2012 Det har jeg store vanskeligheter med å tro på. Hvis det likevel er tilfelle har i dag alle mobilen med seg overalt. Film det! Det finnes jo vitner så da kan faren politianmelde henne. Barnevernet har bedt far om å si til ungene at de skal anmelde henne om hun bruker vold, men hvilken unge går på politistasjonen og anmelder mora si og går hjem til henne etterpå? Og hvilken vold er værtst? Sånn jeg har skjønt det er det mest psykisk vold det går i. Brøling og sjikanering. De kan jo heller ikke filme hele tiden. Faren er jo ikke hjemme hos de heller, så han får jo ikke gjort noe. Det er levert i alt 5 bekymringmeldinger på henne fra forskjellige steder. Anonym poster: 3fcbf423179dcd0c8ccabc1eba30df6e
AnonymBruker Skrevet 8. november 2012 #11 Skrevet 8. november 2012 Hva om du, TS, melder fra om det du vet? Jeg er ikke et førstehånds vitne eller venn/omgangskrets med henne. Men jeg kjenner denne mannen veldig godt gjennom mange år og vet at han er en ordentlig fyr. Vi har vokst opp sammen og jeg vet også hvem eksen hans er. Hun var den jenta på skolen som kom i trøbbel og mobbet andre. Ser ikke ut som om hun er noe bedre hjemme enn hun var på skolen. De hadde det aldri bra sammen når de var samboere. Anonym poster: 3fcbf423179dcd0c8ccabc1eba30df6e
Gjest ols1 Skrevet 8. november 2012 #12 Skrevet 8. november 2012 (endret) Barnevernet har bedt far om å si til ungene at de skal anmelde henne om hun bruker vold, men hvilken unge går på politistasjonen og anmelder mora si og går hjem til henne etterpå? Og hvilken vold er værtst? Sånn jeg har skjønt det er det mest psykisk vold det går i. Brøling og sjikanering. De kan jo heller ikke filme hele tiden. Faren er jo ikke hjemme hos de heller, så han får jo ikke gjort noe. Det er levert i alt 5 bekymringmeldinger på henne fra forskjellige steder. Anonym poster: 3fcbf423179dcd0c8ccabc1eba30df6e Mindreårige kan ikke anmelde uten en voksen, noe barnevernet er fullstendig klar over. Jeg stiller meg tvilende til at b.v gir slike feilaktige råd. Pappa går alene ned til politiet og anmelder mora. Endret 8. november 2012 av ols1 2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2012 #13 Skrevet 8. november 2012 Det var det de sa. Ordrett. Men etter at mora fikk alle bekymringsmeldingene og at de skjønte at uansett hva de sa til pappaen sin eller til skolen eller andre så fikk mora vite det så er de blitt livredde for å si noe mer. De har jo sett og skjønt at barnevernet ikke kan beskytte de når de er redde, og far kan ikke bare hente de for da anmelder mora han for kidnapping. Det har hun brølt ut så alle er klar over det. Det har vært rettssaker og masse greier, men hvis barnevernet ikke engang vil reagere på alle bekymringsmeldingene så har han ingen sjans i retten hvis han starter en ny sak. Ungene ble kjempesinte på han for at han hadde fortalt ting til barnevernet som de hadde sagt til han og nå sier de nesten ingenting lengre. Anonym poster: 3fcbf423179dcd0c8ccabc1eba30df6e
AnonymBruker Skrevet 8. november 2012 #14 Skrevet 8. november 2012 Hadde du en sånn mor? Hilsen ts Anonym poster: 3fcbf423179dcd0c8ccabc1eba30df6e ja Anonym poster: 5635ff4d1f096f0bdc1ab355f91c4394
AnonymBruker Skrevet 8. november 2012 #15 Skrevet 8. november 2012 ja Anonym poster: 5635ff4d1f096f0bdc1ab355f91c4394 Fikk du noe hjelp? Hva skjedde? Bodde moren og faren din sammen? Går det bra med deg nå som du er voksen? Anonym poster: 3fcbf423179dcd0c8ccabc1eba30df6e
AnonymBruker Skrevet 8. november 2012 #16 Skrevet 8. november 2012 Fikk du noe hjelp? Hva skjedde? Bodde moren og faren din sammen? Går det bra med deg nå som du er voksen? Anonym poster: 3fcbf423179dcd0c8ccabc1eba30df6e Nei,fikk aldri noe hjelp, faren var innlagt og moren var gal, når han prøvde å klage var det ingen som brydde seg,moren hadde full omsorgsrett. Det går både og,noen dager er verre enn andre,men jeg får hjelp.Beklager at jeg svarer så kort,ønsker egentlig ikke å utdype nærmere Anonym poster: 5635ff4d1f096f0bdc1ab355f91c4394
AnonymBruker Skrevet 8. november 2012 #17 Skrevet 8. november 2012 Nei,fikk aldri noe hjelp, faren var innlagt og moren var gal, når han prøvde å klage var det ingen som brydde seg,moren hadde full omsorgsrett. Det går både og,noen dager er verre enn andre,men jeg får hjelp.Beklager at jeg svarer så kort,ønsker egentlig ikke å utdype nærmere Anonym poster: 5635ff4d1f096f0bdc1ab355f91c4394 Klem til deg Hilsen ts Anonym poster: 3fcbf423179dcd0c8ccabc1eba30df6e
ViljaH Skrevet 8. november 2012 #18 Skrevet 8. november 2012 Jeg er ikke et førstehånds vitne eller venn/omgangskrets med henne. Men jeg kjenner denne mannen veldig godt gjennom mange år og vet at han er en ordentlig fyr. Vi har vokst opp sammen og jeg vet også hvem eksen hans er. Hun var den jenta på skolen som kom i trøbbel og mobbet andre. Ser ikke ut som om hun er noe bedre hjemme enn hun var på skolen. De hadde det aldri bra sammen når de var samboere. Anonym poster: 3fcbf423179dcd0c8ccabc1eba30df6e Litt off-topic, men det er så veldig viktig hvem du velger som andre foreldren til ungene dine! Det burde undervises i dette på skolen, ville forhindret mye dritt for mange mennesker. 3
Gjest Misteltein Skrevet 8. november 2012 #19 Skrevet 8. november 2012 En mannlig venn av meg har det vondt for tiden. Ungene hans bor hos mor, mor er psykisk ustabil og klarer ikke ta seg ordentlig av de. Barnevernet er inne i bildet, men og de ser at alt er ikke som det skal være. Men de sier at det ikke er ille nok. De har tak over hodet, mat på bordet og går stort sett på skolen. Men mor er brutal med de og hun tar all sinne og aggresjon ut over de, gjerne på daglig basis. Det er mange som har vært vitne til det, men ungene tør ikke å si noe. Mor får nemlig kopier av bekymringsmeldingene, og på en av de stord det at en av ungene hadde fortalt noe negativt om henne. Den ungen fikk så mye h*** etterpå at du vil ikke tro det. Så nå tør ingen å si noe og ting blir bare værre:( Hvilken hjelp er barnevernet når de bare gjør ting værre. Skal de ikke beskytte ungene? Anonym poster: 3fcbf423179dcd0c8ccabc1eba30df6e Dette SKAL barnevernet gjøre noe med! Selvfølgelig skal de gjøre noe selvom ungene ikke sier noe. Unger er fryktelig lojale mot sine foreldre og det BURDE barnevernet være klar over.
Gjest Misteltein Skrevet 8. november 2012 #20 Skrevet 8. november 2012 (endret) Barnevernet har bedt far om å si til ungene at de skal anmelde henne om hun bruker vold, men hvilken unge går på politistasjonen og anmelder mora si og går hjem til henne etterpå? Og hvilken vold er værtst? Sånn jeg har skjønt det er det mest psykisk vold det går i. Brøling og sjikanering. De kan jo heller ikke filme hele tiden. Faren er jo ikke hjemme hos de heller, så han får jo ikke gjort noe. Det er levert i alt 5 bekymringmeldinger på henne fra forskjellige steder. Anonym poster: 3fcbf423179dcd0c8ccabc1eba30df6e Hva med å gå høyere opp i systemet? F.eks barneombudet? Jeg skjønner godt at han har det vondt, og han burde ikke gi seg. http://www.barneombudet.no/kontakt/ Endret 8. november 2012 av Misteltein
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå