Gå til innhold

Hvorfor slår så mange kvinner partneren sin og ungene sine?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det fordi de føler at de har rett til det?

Anonym poster: e530b89afd9e826c18cf3d3081cb34e7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det fordi de føler at de har rett til det?

Anonym poster: e530b89afd9e826c18cf3d3081cb34e7

Noen fullstendig ubrukelige, verdiløse tapere av noen kvinnfolk slår partneren og ungene sine. Og noen fullstendig ubrukelige, verdiløse tapere av noen menn slår partneren og ungene sine. Begge to er AKKURAT like ille!!!!

• Liker 5
Skrevet

Ja, det har nok litt å si at de føler at DE er moren og DE er foreldre og DE er voksne, drittkjerringer fra helvete. kan trygt si at det ikke er gøy å vokse opp i et sånt hjem

Anonym poster: d671e8a82d358d8b07db21a7c68d91f2

Skrevet

Det er vel ikke så mange som gjør det?Men de som gjør det har sannsynligvis psykiske problemer,og burde ikke få være foreldre til barn.Men det er vel strengt tatt oftere at menn slås barn/kone enn at damer slår noen?

Skrevet

TS: har du sluttet å slå dama di?

Anonym poster: b62aaa49a373b47768a0327421ed8aa0

Skrevet

Det er vel ikke så mange som gjør det?Men de som gjør det har sannsynligvis psykiske problemer,og burde ikke få være foreldre til barn.Men det er vel strengt tatt oftere at menn slås barn/kone enn at damer slår noen?

Det er det ingen som vet, egentlig. Det er nok større mørketall når det gjelder kvinner som slår enn når det gjelder menn som slår. Rett og slett fordi en mye lavere prosent av mannlige ofre står frem. Er nok mye mere tabu å stå frem som mannlig offer for familievold, man blir sett på som svak og ynkelig, mens kvinner blir møtt i større grad med forståelse og hjelp. Synd men sant, hvertfall inntil videre... Håper det kommer på plass et hjelpeapparat som fungerer for menn snart også, mange trenger det...

Skrevet

Det er det ingen som vet, egentlig. Det er nok større mørketall når det gjelder kvinner som slår enn når det gjelder menn som slår. Rett og slett fordi en mye lavere prosent av mannlige ofre står frem. Er nok mye mere tabu å stå frem som mannlig offer for familievold, man blir sett på som svak og ynkelig, mens kvinner blir møtt i større grad med forståelse og hjelp. Synd men sant, hvertfall inntil videre... Håper det kommer på plass et hjelpeapparat som fungerer for menn snart også, mange trenger det...

Sant nok
Skrevet

I alle fall når det gjelder vold mot mannen tror jeg mange damer ser på det som relativt harmløst, ettersom de er fysisk svakere og ikke kan volde så stor skade som en mann kan mot en kvinne. Patetisk.

Hvorfor folk slår ungene sine har jeg ingen anelse om. Forferdelig trist, rett og slett.

Skrevet

Tror ikke vold mot menn utført av kvinner er noe stort samfunnsproblem. Krisesenterene er vel ikke ned rent av oppbankede mannfol, er de??

• Liker 3
Skrevet

Tror ikke vold mot menn utført av kvinner er noe stort samfunnsproblem. Krisesenterene er vel ikke ned rent av oppbankede mannfol, er de??

Nei, men legevaktene er hver fredag og lørdag kveld.

Anonym poster: b62aaa49a373b47768a0327421ed8aa0

• Liker 1
Skrevet

Ja, det har nok litt å si at de føler at DE er moren og DE er foreldre og DE er voksne, drittkjerringer fra helvete. kan trygt si at det ikke er gøy å vokse opp i et sånt hjem

Anonym poster: d671e8a82d358d8b07db21a7c68d91f2

Ja, de er drittkjærringer, og det er helt jævlig at du har hatt det sånn.

Men jeg kan garantere deg at de som er vokst opp i et hjem med en voldelig far ikke syns det er det spøtt mer gøy enn hva det er å vokse opp med en voldelig mor.

Det blir både feil og lite konstruktivt å generalisere på kjønn når det ikke er kjønn som er problemet.

• Liker 1
Skrevet (endret)
Men det er vel strengt tatt oftere at menn slås barn/kone enn at damer slår noen?

Folk læres opp til å tro det, men det er ikke tilfellet.

Og hvor mange krisesenter retter seg på noen måte mot menn? Man ser jo nesten bare krisesenter ment for kvinner, med noen unntak som retter seg mot begge kjønn. Samtidig så har nok menn hakket høyere terskel for å oppsøke krisesenter for at det forventes rett og slett at menn tåler vold og motgang og det å bøye etter ses på som lite maskulint, mens det ikke er ille for en kvinne å bøye etter og oppsøke hjelp. Statistikkene taler for seg selv.

Endret av meh
  • Liker 1
Skrevet

Jeg tror du undervurderer dette problemet, for det er et stort problem for de mennene det gjelder. Vold fra den man er glad i gjør vondt uansett, både fysisk og ikke minst psykisk.

Nå har det seg også sånn at flere og flere krisesentere også tar i mot menn. Det er faktisk en del menn som sliter med dette, men de har hatt null tilbud og de har blitt møtt med den samme holdningen som du viser her. Jeg skal love deg at det er ille for dem det gjelder...

• Liker 1
Gjest Uanonymbruker
Skrevet

jeg har sett flere, mange mange flere damer slå mennene og kjærestene sine enn jeg har sett menn gjøre det samme. Så jeg tror at grunnen til at det er "ok" er fordi de ikke gjør stor nok skade til at mennene vil gå videre med det. Noe som jo er helt feil, ingen skal slå, noen, aldri - med mindre det er opplagte grunner.

Skrevet

Beklager jeg tror det er svært få menn i Norge som blir banket av konene sine i forhold til det motsatte. Har dere kilder?

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor mange kvinner slår menn? Derfor.

Anonym poster: 9ef0d0b35c402bff83b03693dcf92688

Skrevet

jeg har sett flere, mange mange flere damer slå mennene og kjærestene sine enn jeg har sett menn gjøre det samme. Så jeg tror at grunnen til at det er "ok" er fordi de ikke gjør stor nok skade til at mennene vil gå videre med det. Noe som jo er helt feil, ingen skal slå, noen, aldri - med mindre det er opplagte grunner.

Jeg har samme inntrykk, felles for hendelsene er at det også ofte ses på som akseptabelt når det er en kvinne som slår en mann, mens hvis det går andre veien, eller bare tar tilbake etter vold fra en kvinne i selvforsvar, så er vedkommende bare en ussel kvinnemishandler som hører hjemme i fengsel.

Skrevet (endret)

Jeg ble slått en del i et tidligere forhold, han slo meg de gangene jeg kjempet for selvrespekten min. Fikk vite at han også hadde slått den dama han hadde før meg. Stakkars dama han er gift med nå.

Jeg turte ikke å slå tilbake, da hadde jeg daua!

Selvfølgelig er det noen kvinner som slår menn, mørketall også. Men tror neppe at kvinner gjør det like mye som menn.

Endret av lisalille
Skrevet
Hvorfor slår så mange kvinner partneren sin og ungene sine?

Først så må vi bli enige om at det er mange kvinner som gjør det her.

• Liker 3
Gjest Lurifix
Skrevet

Først så må vi bli enige om at det er mange kvinner som gjør det her.

Kanskje TS er som norsklæreren min på VGS?! Var en spørreundersøkelse om trivsel på skolen og en i klassen skrev at hun ble mobbet, noe som ikke var sant. Så vi måtte høre på læreren om hvor ekstremt høyt tallet 1 var. Så "mange" kan vel være fra 1 til ?? :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...