Gå til innhold

Inngrodd hår på øyenbrynet? Hjelp meg,den er gigantisk!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er desperat etter hjelp!

Jeg har i over en mnd nå hatt ett ingrodd hår framme der øyenbrynet starter og det er så sykt irriterende, og den blir større.

Jeg har prøvd å stikke hull på den for så og klemme ut håret, men det blør bare og ingen hår kommer, og jeg vil ikke stikke dypere det gjør vondt.

Nå er det gått såpass lang tid og jeg er så irritert og kikker på denne klumpen hver eneste gang jeg ser meg i speilet. Noen tips? jeg blir sjeleglad for alt av råd og prøver det meste!

Anonym poster: f6af71be728b6be5527412c26bbe8c22

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøvd sånn gel for ingrodde hår?

Skrevet

Finnes det en gel for hår som allerede er inngrodd?

Hva heter den?

Skrevet

Aner ikke. Vet bare at naboen brukte den med suksess, hun er hudpleier. Jeg kan høre med henne.

Skrevet

Det hadde vært supert! tror dette håret ligger godt under huden, så jeg får ikke klemt den ut eller noe som helst. det er bare en klump under huden.

Skrevet

Du må bare presse som faen.

Anonym poster: de13a5a74c90d46ffbee6b9561f42387

• Liker 1
Skrevet

Jeg har pressa som faen! og har tatt en nål og stukket i den og klemt og klemt med det kommer ingenting! Den er så stor nå og sååååå irriterende!

Skrevet

Klem ut dritten. Hvis det ikke blir bedre, gå til legen. Bedre å få vekk dritten, før det utvikler seg til noen av skrekkeksemplene jeg har sett på youtube.

Anonym poster: b656411c0f2fe92da02d919b17aa8206

Skrevet

æsj jeg vil ikke vite om det! dette er vond nå etter jeg har klemt, håret ligger ganske langt under huden, så med mindre jeg skjærer den ut så kommer den ikke ut i det hele tatt. Jeg håpa på litt sånn kjerringråd ta tannkrem på, eller litt kaffegrut eller en tepose..ett eller annet!

Skrevet

Du kan prøve å knuse en aspirin og blande med pittelitt vann slik at den såvidt blir smørbar og smøre på. Men du må nok en ten presse hardere eller så må du vente til den går bort av seg selv.

Få noen andre til å presse på den for deg, slik at de kan ta skikkelig i.

Anonym poster: de13a5a74c90d46ffbee6b9561f42387

Skrevet

Du kan jo alltids oppsøke en hudlege, eller noe sånt?

Anonym poster: 8153f56d72783cd9cdbbf0c9185f68e3

Skrevet

Beklager ts, enten må du presse selv og heller knurre eller skrike samtidig, eller så må noen holde deg nede og presse hardt.

Anonym poster: bffa808a0e9db8f21bef1f912893a086

Gjest Animula
Skrevet

Ikke klem mer selv om det er fristende, da kan det bli mer infisert. Jeg ville undersøkt med et apotek om det finnes en gele mot inngrodde hår. Hvis det har hevet seg mye kan du prøve å holde en isbit på hevelsen en stund og rense med klorhexidin eller pyrisept.

Hvis håret trenger å bli snittet ut så ville jeg gått til en lege.

Gjest gressløk
Skrevet (endret)

Prøv å se om du kan få tak i håret på en eller annen måte. Se etter en mørk prikk/flekk i "kulen" og prøv å lirke det ut med nål/pinsett, så vil resten forsvinne også. For å få vekk kulen kan du prøve å ta på litt eplecidereddik, og skylle av etter 12 tilmer, men det hjelper ikke å fjerne kulen hvis du ikke får ut håret. Det er det som irriterer.

Forresten, de har en fin gele for inngrodde hår på Vita blant annet. En grønn flaske.

Endret av gressløk
Skrevet

gå heller til legen.

Å klemme/stikkehull/skrape/whatever kan føre til stygge arr.

Skrevet

Kan også prøve bacimycin salve(eller åssen det nå staves). Betennelses salve, fås reseptfritt på apotek. Venninne brukte den flittig etter å ha vokset seg og nesten samtlige av hårene hennes ble inngrodd. *grøss*

Anonym poster: 05846eb3701da3b24d6e4714586eebb8

Skrevet

Tusen takk for alle svar, Idag morres tok jeg fatt på nåla igjen å prøvde å stikke ett par hull, så klemte jeg så vanvittig hardt og det kom bare blod og en del blankt ut. det vokser ikke hår i området der kulen er lengre, så jeg har delvis skalla øyenbryn. Og nå gjør det så vondt etter klemminga at jeg ikke kan lage ansiktsutrykk lengre.

Jeg ringte hudlegen, hun resepsjonsdama sa at hun skulle få hun som driver med laserbehandling til å ringe meg opp igjen, og hver gang jeg får beskjed at noen skal ringe opp igjen så skjer det aldri.. så vi får se... Håper det ikke blir altfor dyrt da... Jeg skal dra på apoteket å sjekke ut disse kremene som ble nevnt her :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...