Gå til innhold

Er dette nok?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I løpet av en dag spiser jeg en liten porsjon wok (kun grønnsaker), smoothie av frossne jordbær og cultura, en frukt, en grønnsak, en porsjon grøt med cultura, og to næringsdrikker (300 kcal) fra apoteket. Sliter veldig med å få i meg mat, og lurer på om dette er nok? Jeg er undervektig, og er ikke så aktiv i løpet av dagen.

Anonym poster: 5a6e28c54e5409b3a5c125c65b00079a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er ikke nok. Du har jo fint lite proteiner i kosten din.

Legg inn det du spiser på diett.no, så ser du hva du får i deg. Du kan legge inn data så du får beregnet ca dagebehovet ditt, så du kan se hva du spiser i forhold til dette.

Anonym poster: 34a0ab8ced57ba75f686554a7b77be6a

Skrevet

I løpet av en dag spiser jeg en liten porsjon wok (kun grønnsaker), smoothie av frossne jordbær og cultura, en frukt, en grønnsak, en porsjon grøt med cultura, og to næringsdrikker (300 kcal) fra apoteket. Sliter veldig med å få i meg mat, og lurer på om dette er nok? Jeg er undervektig, og er ikke så aktiv i løpet av dagen.

Nei, dette er ikke nok. Jeg tviler sterkt på at du egentlig sliter med å få i deg nok mat - du spiser jo ofte nok. Problemet er at du spiser feil mat. Grønnsaker og bær inneholder lite næring, det samme gjelder grøt. Shaker gir heller ikke kroppen og tarmene den maten de trenger å jobbe med og bygge seg opp med.

I stedet for å wokke kun grønnsaker skal du ha i laks, kylling, magert kjøtt eller bønner (dersom du er vegetarianer) i tillegg. Du skal spise grønnsaker som inneholder sunt fett (avocado, for eksempel), og du bør spise mer variert.

Du vet nok meget godt at grønnsaker ikke gir deg den næringen du trenger. Snakk med legen din om du har problemer med å spise næringsrik mat.

Skrevet

Ja, dette er mer enn nok. Du sier at du er i lite aktivitet, og da blir det noe helt annet enn om du hadde vært aktiv.

Anonym poster: e85f11fe8ba219dcea10452467e5a3a4

• Liker 1
Skrevet

Ikke rart du er undervektig!

Anonym poster: 306f84edcfcb145452b54cb99f2fdbc2

Skrevet

Ja, dette er mer enn nok. Du sier at du er i lite aktivitet, og da blir det noe helt annet enn om du hadde vært aktiv.

Anonym poster: e85f11fe8ba219dcea10452467e5a3a4

Hun er undervektig.

Skrevet

Takk for svar. Ja, vet jeg får i meg for lite proteiner, det er derfor jeg prøver få i meg de næringsdrikkene (det er tross alt bedre enn ingenting)!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...