Gå til innhold

Gifte seg i USA med en fra Canada

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan går man frem?

Må han og jeg printe ut papirer som fylles ut, og sende til våre respektive land etter vielsen?

Hva må til for at jeg kan flytte til Canada med ham, eller han til Norge med meg?

Jeg googler og googler og blir helt svimmel.... Skal over og treffe ham igjen snart, vi kommer til å tilbringe mest tid i Florida når vi er der borte. Ser sjømannskirken skal ha 4500 kr for å vie oss, men vi må ha lisens og folk fra FL må gå på kurs før vielsen? (hadde vel kanskje vært en ide her og når man ser skilmissestatistikken? ;))

Anonym poster: 05add413cc068cc9ff995f19be04b96c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For at han skal kunne flytte til Norge med deg, må du ha hatt inntekt på 250 000 de siste årene, og du må ha utsikter til å ha samme inntekt de neste årene. Det handler om at du må være i stand til å forsørge din mann.

Når det gjelder å gifte seg - det kan hende at det vil være mulig å få han inn til Norge på forlovelsesvisum og så kan dere gifte dere her i Norge når han er her.

Jeg tror ikke det er mulig for dere å gifte dere i sjømannskirken i Florida. Jeg tror at for at det skal være mulig, må enten begge være norske, eller så må en være norsk og den andre være amerikansk. (Jeg mener det var det jeg fant ut da jeg ville gifte meg i sjømannskirken i Paris med min amerikanske ektemann).

Skrevet

Har jobb til ham og alt her jeg, dersom han bestemmer seg for å følge med :)

Skrevet

Har jobb til ham og alt her jeg, dersom han bestemmer seg for å følge med :)

Om du har jobb til ham hvor han tjener mer enn 500 000 i året, kan han komme til Norge som spesialisert arbeidskraft og dere trenger ikke engang gå gjennom alt styret med familiegjenforening.

Jeg hadde ikke fått min mann til Norge på familiegjenforening for jeg har vært student og ikke oppfyllt inntektskravene de siste årene, men han fikk et jobbtilbud i Norge hvor han tjener nok til å få oppholds- og arbeidstillatelse gjennom jobben. De betalte tom. hele flyttingen og for alt papirarbeidet som følger med søknaden om slik tillatelse.

Skrevet

Gud så greit da! Jeg har snakket med et familiemedlem som kan bruke ham i firmaet sitt, fra før har de en haug med polakker, tyskere, engelskmenn etc. Og mange av dem snakker ikke engang engelsk.

Siden moren hans var engelsk sier han han kan få engelsk pass om han vil, og da regner jeg med han evt sklir rett igjennom pga EØS?

Skrevet

Gud så greit da! Jeg har snakket med et familiemedlem som kan bruke ham i firmaet sitt, fra før har de en haug med polakker, tyskere, engelskmenn etc. Og mange av dem snakker ikke engang engelsk.

Siden moren hans var engelsk sier han han kan få engelsk pass om han vil, og da regner jeg med han evt sklir rett igjennom pga EØS?

Om han er engelsk, så kan han nok komme til Norge via EØS (EU) og da er det ikke noe krav engang om at han må tjene 500 000 i året.

Her finner du generell informasjon om hva som trengs for en EU/EØS/EFTA-borger som vil jobbe i Norge:

http://www.udi.no/Sentrale-tema/Arbeid-og-opphold/Arbeid-og-opphold-EU-EOS-EFTA-borgere/

Skrevet

Det første jeg ville gjort om jeg var dere, ville vært å undersøke hvor vanskelig det er for ham og hvor lang tid det vil ta før han har et engelsk pass. Dette kan virkelig være den enkleste måten for dere å være sammen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...