Gå til innhold

Tidsplan bryllupsdagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Vi prøver å sette sammen en sånn noenlunde tidsplan for den store dagen, så jeg tar gjerne imot gode råd :)

Vi skal ha humanetisk vielse, på samme sted som middagen skal være, og vi skal ha fotograf på stedet. Så hvor lang tid bør man regne til de ulike delene?

Hvor mye mingletid bør det være før vielsen? Siden vielsen skal være på stedet, så skal jeg og brudgomen ankomme akkurat når vielsen starter, sånn at vi bare går direkte til "alteret". Men gjestene må jo komme litt før, men ikke for lenge før heller siden vi jo tross alt ikke er der selv enda. Så vil 15 min være rimelig?

Og så varer jo vielsen i ca 20-30 min. Deretter blir det mingling etterpå sånn at vi får snakket litt med alle gjestene. Men dette kan jo heller ikke vare så lenge siden vi må ta bilder også. Så kanskje 30 min mingling etter vielsen?

Så blir det fotografering, som jeg ikke er helt sikker på enda hvor lang tid tar. En halv time til en time kanskje...

Og så middag.

Jeg er litt redd for å legge inn for mye tid mellom seremoni og middag. Særlig siden de fleste damer vil gå i høyhelte sko, og der er litt slitsomt å stå i flere timer. Vielsen skal være ute om været er bra nok, og da blir det ståing under vielsen, men det er noen stoler ute så de trengende får selvsagt sitte.

Men hva er vanlig egentlig. To timer mellom start av seremoni og middag er vel greit?

Og så er det middagen da. Det sies jo at den tar 3-4 timer. Men jeg tror ikke det blir så mange taler, så er det noen som har erfaringer på hvor lang tid sånn ca middagen tar da. Skal vi legge inn 3 timer uansett??

Og en ting til når jeg først er igang; Serverer man kaffe til desserten, eller først til kaken? Og hva skjer mellom middag og kake? Begynner dansingen før kakeskjering??

Setter stor pris på alle gode råd og delte erfaringer :D

Videoannonse
Annonse
Gjest kiara_pusen
Skrevet

Kaffen må fort frem, det setter gjestene vistnok veldig stor pris på, jf svigermor... :fnise:

Når det er sagt så minner din tidsplan veldig om vår bortsett fra noen rokkeringer. Eneste er fotograferingen der ville jeg satt opp hvertfall en time.

Når skal dere ha vielsen?

Hos oss blir det slik.

15.00 Vielse

15.45 Felles skål, det serveres kanapeer og andre småretter.

(ca 16.00 Fotografering)

17.30/18.00 Middag, 2.timer

20.30 kake/dessert

24.00/01.00 Nattmat

-> Fest hele natten! :vin:

Veldig cirka foreløpig siden vi kan gjøre akkurat hva vi vil og serveringen er lagt opp til grillmat, dropper forrett og dessert ved bordsettingen etc. Viktigste er at det blir mest mulig moro og minst mulig taler.

Skrevet

Lokalet bør være åpent for gjestene senest 30. min før vielsen. Du har alltid noen som kommer rett før.

Mingling i 30. minutter etterpå høres bra ut :)

Sett av minst en time til fotografering. Spesielt hvis dere også skal ha noen gruppebilder.

Tidsplanen vår så sånn ut (den blir sikkert litt teit i editoren, men da får du i hvert fall en feeling :)

Vielsen vår var vel klokken 14 om jeg ikke husker helt feil, ferdig ca. kvart på tre. Så hadde vi gruppefotoer til kanefarten kom klokken 15 og den varte i ca. en time. Vi hadde så en liten fotoseanse etter det imens gjestene kom seg til lokalet. Vi ankom lokalet ca. kvart på fem. (10 minutter å kjøre fra kirken til lokalet)

Det ble veldig passe for vår del, i hvert fall! :)

Hva Varighet

[min] Klokkeslett Til bords 17:00 5 Brudgom ønsker velkommen (velkommen, takke for oppmøte, presenterer toastmastere) 5 Toastmasterene introduserer seg selv ( historie, praktisk, program og meny + melde seg til Toastmasterne) 5 17:15 Forett serveres. Servere 3 min skjenke drikke 5 min 20 min spising 28 17:25 Brudens far, holder tale 10 17:45 Rydde bord og skjenke vin 3 min + 5 min, mulighet for å strekke beina 10 18:00 Hovedrett serveres Servere 3 min skjenke drikke 5 min 25 min spising 10 18:10 Brudgom, sin tale 10 18:15 Brudens forlover, Rydde tallerkner, fylle glass 2. gangs servering 18:30 Brudgommens mor, Brudgommens forlover, Rydde - strekke på beina Skjene dessertvin 3 min Dessert 19:00 Takk for maten-tale ca. 19:25? Brudeparet reiser seg - middag over 19:30 30 min minglepause - rydding av bord Festen begynner 20:00 Bryllupskake Brudevals Nattmat - Sodd 00:00 Transport 1 01:00 Transport 2 02:45

Skrevet

Vi fikk beskjed om at det er lurt å sette av to timer til foto da en gjerne blir litt lite og det er dumt å bli forsinket. Vi har vielse 13:00. Felles skål 13:45. Ca.14:00 fotografering. Da serveres det kanapeer og drikke til gjestene. 14:30 kommer noen å spiller og synger for gjestene. Forhåpentligvis er vi tilbake fra foto 15:30. Da mingler vi med gjestene samt at fotografen er til disposisjon for gjestene dersom de ønsker å få tatt proffe bilder. 16:30 er det middag. 19:00 satser vi på at middag er ferdig. Gjestene trekker ut i hagen mens vi gjør om inne. Ca. 19:30 serveres kaker og så satser vi på å åpne baren samt ha brudevals i halv ni tiden..

Skrevet

60-90 min til fotografering er lurt.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...