Myrsnipa Skrevet 8. november 2012 #1 Skrevet 8. november 2012 (endret) Jeg har trent i et halvt år ca, hovedvekt på kondisjon (jogging 3 ganger i uken og fjellturer) Jeg har tidligere ikke vært aktiv og alltid hatt komplekser for magen hele ungdomstiden. Den har vært over 90 cm så for mye. Jeg har fått veldig stor fremgang på treningen, gått ned nesten 10 kilo, kondisen økt mye, kroppen er mer smidig og jeg føler meg generellt sett mye bedre i kroppen. Jeg har blitt mye flinkere med kostholdet og spiser ikke like mye som før, men spiser vanlig sunn mat, ikke diett. Koser meg i helgen med litt sjokolade og sånn, men mindre enn før. Men magefettet holder igjen. Jeg har jo gått ned noen cm rundt magen, det ser jeg på buksene og folk har kommentert det. Men jeg har så og si null fett på lår/rumpe og alle andre steder enn på magen. Kragebeinet kjenner jeg mer tydelig så noe skjer jo. Jeg bare syns at fremgangen ikke er god når det kommer til midjemålet. Jeg føler den er like stor og dissende *blæh*. Trener vekter itillegg og mageøvelser for å prøve å stramme opp, men fortsatt er det mye fett der som "ødelegger". Har hørt at eplefasong har det farligste fettet, men at det er det letteste fettet å få vekk. Hmm. føler det ikke slik ihvertfall.. Noen som har noen råd? Må jeg "sulte" mer? Aldri spise en sjokolade? Trene mye hardere? Føler at jeg trener veldig bra nå egentlig (med tanke på før), 3 ganger i uken 1,5 time med høy intensitet (jogging 45-50 min og resten vekter) slik at jeg blir stiv dagen etterpå. Endret 8. november 2012 av Myrsnipa
Gjest *Maja* Skrevet 8. november 2012 #2 Skrevet 8. november 2012 (endret) 6 måneder er ikke all verden. Du sier selv at du har gått ned i cm så du er på rett vei. Folk mister fett forskjellige steder og hva som er det seige fettet er individuelt, for deg er det magefettet. Bare fortsett som du gjør så vil du få resultater. Nå vet jeg ikke hvor mange kalorier du ligge på om dagen, men du høres ut som en fornuftige jente med fornuftig kosthold. Hva du enn gjør, ikke sult deg selv. Det vil tære like mye på muskelmassen din som på fettet og muskler brenner fett hele døgnet, så dem vil du gjerne beholde. Endret 8. november 2012 av *Maja* 1
Myrsnipa Skrevet 8. november 2012 Forfatter #3 Skrevet 8. november 2012 Tusen takk for svar *Maja*. Da må jeg nok være tålmodig og fortsette som jeg gjør. Jeg har ikke tellet kalorier, men det ser ut som jeg er innenfor det som er normalt og noen dager kanskje litt under. Jeg spiser når jeg er sulten og til at jeg blir passelig mett. Før ble jeg alltid stappmett og oppblåst, nå er det mye bedre. Heller være litt småsulten enn stappmett spør du meg
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 8. november 2012 #4 Skrevet 8. november 2012 Magefettet er en bitch! Anbefaler deg å sette av en uke hvor du spiser nøyaktig som før, men teller kalorier HELT NØYAKTIG. Tell med hver eneste teskje med matolje, hvert eneste gram med ost osv osv. Regn også ut ca hvor mye kalorier du forbrenner ved trening, og hvor mange kalorier du har i basalforbrenning. Når uken har gått, gjør du følgende regnestykke: Legg sammen alle kaloriene du har spist i løpet av de syv dagene Finn ut hvor mange kalorier totalt du har i basalforbrenning i løpet av de syv dagene Trekk disse fra hverandre Trekk deretter fra kalorier du har brukt via trening Hvis du står igjen med et tall på plusssiden, betyr det at du har spist for mye og trent for lite, og i det lange løp vil legge på deg. Hvis du står igjen med et tall som er tilnærmet lik null vil det si at du ikke vil endre vekt, og dermed ikke vil endre så mye på magefettet Hvis du står igjen med et tall på minussiden gjør du ting rett, og må bare belage deg på å vente - Dette kan forsåvidt gjøres enklere, ved å prøve å spise mindre uten å sulte seg. Det går an å spise to knekkebrød i steden for tre, og bli like mett. Eller å forsyne seg en gang mindre av middagen, og bli like mett.
Gjest *Maja* Skrevet 8. november 2012 #5 Skrevet 8. november 2012 Tusen takk for svar *Maja*. Da må jeg nok være tålmodig og fortsette som jeg gjør. Jeg har ikke tellet kalorier, men det ser ut som jeg er innenfor det som er normalt og noen dager kanskje litt under. Jeg spiser når jeg er sulten og til at jeg blir passelig mett. Før ble jeg alltid stappmett og oppblåst, nå er det mye bedre. Heller være litt småsulten enn stappmett spør du meg Jepp På kvinner er ofte den største utfordringen magefettet. Bare smøre deg med tålmodighet så vil det smelte bort etterhvert. Var det tøffeste på meg også, men det forsvant til slutt med godt kosthold og trening. Husk at det skal være en livsstil, ikke en diett. Og med en sunn og aktiv livsstil så vil magen ikke komme tilbake som den ofte gjør med slanking og dietter
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå