Nettinettet Skrevet 8. november 2012 #1 Skrevet 8. november 2012 Nok en gang vil jeg spørre dere andre single her inne for å få litt mer kunnskap om hva dere mener. Kan man få seg kjæreste om man er bitter??
AnonymBruker Skrevet 8. november 2012 #3 Skrevet 8. november 2012 Jo, tydeligvis. For jeg vet om bitre mennesker som har fått seg kjærester. Da er det gjerne personer som blir tråkket på, kjærestene deres altså. Men deres valg... Anonym poster: aa224bed401132a0ee6b070ffe378ffe
Nettinettet Skrevet 8. november 2012 Forfatter #4 Skrevet 8. november 2012 Jo, tydeligvis. For jeg vet om bitre mennesker som har fått seg kjærester. Da er det gjerne personer som blir tråkket på, kjærestene deres altså. Men deres valg... Anonym poster: aa224bed401132a0ee6b070ffe378ffe Så velger altså mennesker som ikke er bra for dem.. men har det med bitterhet eller dårlig selvbildet å gjøre?
AnonymBruker Skrevet 8. november 2012 #5 Skrevet 8. november 2012 Man må vel i hvertfall skjule bitterheten til man har fått kjæreste. Anonym poster: 500a6692cd035f092a421e47caf2bb88 2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2012 #6 Skrevet 8. november 2012 Det er ikke umulig, men om det blir et spesielt givende og bra forhold er en annen sak.. Anonym poster: 21e0b9af9786ad70038861e40c2d4a8b 2
Gjest Lypsyl1 Skrevet 8. november 2012 #7 Skrevet 8. november 2012 Kommer jo an på hva du legger i bitterhet? Hvis du har hatt et dårlig forhold og pga. det "hater" eventuelle nye partnere pga. din dårlige erfaring, så vil det bare være ødeleggende. Blir jo ikke rett å la bitterheten gå utover en uskyldig part. 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2012 #8 Skrevet 8. november 2012 Så velger altså mennesker som ikke er bra for dem.. men har det med bitterhet eller dårlig selvbildet å gjøre? Jeg tror du trenger å lese det jeg skrev en gang til. Kjærestene deres blir tråkket på. Av dem. De bitre altså. De bitre tråkker på kjærestene sine. Men det er et valg kjærestene deres har tatt. Å forsøke å prate med slike mennesker om de valg de tar er nyttesløst. Slike personer forsvarer både den som oppfører seg slik og sitt eget valg for alt det er verdt. For mer enn det er verdt. Anonym poster: aa224bed401132a0ee6b070ffe378ffe 1
auto Skrevet 8. november 2012 #9 Skrevet 8. november 2012 Det kommer helt an på grunnen til at man er bitter og hvor mye man lar bitterheten gå utover andre. Jeg har alltid sett på bitterheten som verdens nest verste følelse rett etter hat. Hat og bitterhet er nært i slekt med hverandre, men hatet er to hakk verre. 1
Gjest loren Skrevet 8. november 2012 #10 Skrevet 8. november 2012 Jeg er av den oppfatning at om man skal ha et godt og givende forhold så hører ikke bitterhet hjemme der, siden bitterhet i mange tilfeller er noe som "sitter igjen" fra fortida. Om man ikke har kommet videre, hvordan skal man kunne gi av seg selv i et sunt forhold? 2
Nettinettet Skrevet 8. november 2012 Forfatter #11 Skrevet 8. november 2012 Jeg tror du trenger å lese det jeg skrev en gang til. Kjærestene deres blir tråkket på. Av dem. De bitre altså. De bitre tråkker på kjærestene sine. Men det er et valg kjærestene deres har tatt. Å forsøke å prate med slike mennesker om de valg de tar er nyttesløst. Slike personer forsvarer både den som oppfører seg slik og sitt eget valg for alt det er verdt. For mer enn det er verdt. Anonym poster: aa224bed401132a0ee6b070ffe378ffe Ok sånn ja.. så er man bitter vil man ikke kunne være en god kjæreste.. Vil man velge å se etter negative ting hos partneren?
Nettinettet Skrevet 8. november 2012 Forfatter #12 Skrevet 8. november 2012 Jeg er av den oppfatning at om man skal ha et godt og givende forhold så hører ikke bitterhet hjemme der, siden bitterhet i mange tilfeller er noe som "sitter igjen" fra fortida. Om man ikke har kommet videre, hvordan skal man kunne gi av seg selv i et sunt forhold? Jeg er av den samme oppfatningen, men det virker som om mange tror de kan fikse seg selv i ett forhold og ikke har behov for å fikse seg selv FØR de går inn i noe nytt.
Nettinettet Skrevet 8. november 2012 Forfatter #13 Skrevet 8. november 2012 Kommer jo an på hva du legger i bitterhet? Hvis du har hatt et dårlig forhold og pga. det "hater" eventuelle nye partnere pga. din dårlige erfaring, så vil det bare være ødeleggende. Blir jo ikke rett å la bitterheten gå utover en uskyldig part. Jeg tenker egentlig på mennesker som er bitre uansett jeg.. sinte på verden og synes den er urretferdig pga erfaringer de har. Om det har med foreldre, venner, tildligere kjærester å gjøre osv.. Hvis man ikke tilgir og legger fortiden bak en tror jeg aldri man kan fungere i ett nytt forhold..
AnonymBruker Skrevet 8. november 2012 #14 Skrevet 8. november 2012 Ok sånn ja.. så er man bitter vil man ikke kunne være en god kjæreste.. Vil man velge å se etter negative ting hos partneren? Good point! Problemet med nyforelskede er jo nettopp det at de aldri ser noe negativt i den de er forelsket i. Selv om det er en person som lyver, slår og mishandler... Anonym poster: aa224bed401132a0ee6b070ffe378ffe
Nettinettet Skrevet 8. november 2012 Forfatter #15 Skrevet 8. november 2012 Good point! Problemet med nyforelskede er jo nettopp det at de aldri ser noe negativt i den de er forelsket i. Selv om det er en person som lyver, slår og mishandler... Anonym poster: aa224bed401132a0ee6b070ffe378ffe Der handler det i mine øyne både om å være sammen med en person som ikke har respekt for en, og at man samtidig ikke har respekt for seg selv. Man blir skadet og man skader seg selv samtidig fordi man ikke går ut av forholdet. Ofte har mennesker med dårlig selvbildet et behov for å "fikse" andre mennesker for å føle seg bedre. Derfor er det ofte mennesker som kan virke sterke uttad som bli svake i ett forhold og aksepterer alt for mye fra sin partner. De har styrke nok til å bli værende i kampen fordi de tror det vil bli bra til slutt, men samtidig så har de ikke selvbildet nok til å se at de selv tar skade av det hele. Forferdelige tilfeller hvor begge disse absolutt ikke burde vært i ett forhold.. Jeg ser på bitterhet som den ekstreme form for selvskading. Man er bitre mot verden mens man egentlig straffer seg selv fordi det er en selv som sitter med de vonde følelsene. Bitterheten spiser en opp invendig mens man egentlig tror man er sterk og selvstendig. 1
Steinar40 Skrevet 8. november 2012 #16 Skrevet 8. november 2012 Nok en gang vil jeg spørre dere andre single her inne for å få litt mer kunnskap om hva dere mener. Kan man få seg kjæreste om man er bitter?? Selvfølgelig. Det forutsetter bare at man er en god skuespiller. 1
Steinar40 Skrevet 8. november 2012 #17 Skrevet 8. november 2012 Jeg tror du trenger å lese det jeg skrev en gang til. Kjærestene deres blir tråkket på. Av dem. De bitre altså. De bitre tråkker på kjærestene sine. Men det er et valg kjærestene deres har tatt. Å forsøke å prate med slike mennesker om de valg de tar er nyttesløst. Slike personer forsvarer både den som oppfører seg slik og sitt eget valg for alt det er verdt. For mer enn det er verdt. Anonym poster: aa224bed401132a0ee6b070ffe378ffe Som regel har nok kjærestene blitt lurt. Slik de aller fleste blir - i større eller mindre grad.
Nettinettet Skrevet 8. november 2012 Forfatter #18 Skrevet 8. november 2012 Som regel har nok kjærestene blitt lurt. Slik de aller fleste blir - i større eller mindre grad. Hvorfor er det alltid slik at vi blir lurt, og ikke at vi lar oss lure.. ? Det blir det samme som å mene at alle menn er idioter fordi vi selv har fått en person til å oppføre seg som en idiot mot oss.. Man høster hva man sår er det noe som heter..
Steinar40 Skrevet 8. november 2012 #19 Skrevet 8. november 2012 Hvorfor er det alltid slik at vi blir lurt, og ikke at vi lar oss lure.. ? Det blir det samme som å mene at alle menn er idioter fordi vi selv har fått en person til å oppføre seg som en idiot mot oss.. Man høster hva man sår er det noe som heter.. Ja, ofte må man skylde seg mye selv. Men jeg har faktisk aldri bedt noen om å lure meg. Og dermed kan jeg ikke akkurat påstå at jeg har latt meg lure? Når andre tar initiativet til å lure meg, så kan ikke jeg få det til noe annet enn at jeg har blitt lurt av denne personen.
Anglofil Skrevet 8. november 2012 #20 Skrevet 8. november 2012 Tråden er ryddet for avsporinger. Yvonne (mod)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå