Gå til innhold

Ulldekken til hest

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gjør som mange andre og spør her inne, for på hesteforum er det sjeldent mye liv!

Jeg er en stor fan av ull, og har i gjennom årene kjøpt mange ulldekken, men ingen passer. Da hesten greide å ødelegge dekkenet han stod med, prøvde jeg igjen å legge på en bogbeskytter, et ulldekken som passet litt halvveis, og uforet regndekken over.

Tenkte at det skulle gå greit å stå med en natt til et annet dekken hadde tørket, men allerede dagen etterpå hadde han fått gnagsår ved manken.

Problemet er vel at han er ganske smal foran, og alle ulldekken jeg har sett og prøvd ligger for langt ned på bogen, og for langt bak manken. I tillegg sklir de jo så lang bakover som de kan, så det blir veldig stramt foran, slik at et dekken som så greit ut når vi prøver på passer dårlig når han har gått litt med det.

Finnes det noen ulldekken som er laget spesielt for hester som er smale foran? Har sett det et sted, men nå husker jeg så klart ikke hvor. Lurer på om det var Finn-Tack.

Eller finnes det kanskje noe som har glatt stoff på innsiden foran, for å hindre gnag? Noen med bogsplitt?

Skjønner virkelig ikke hvorfor ulldekken henger så langt etter alt annet i forhold til passform! *frustrert*

Blir veldig glad for tips. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...