Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg merker på kjæresten min at han ikke helt har det bra for tiden, men jeg vet ikke hva det er som plager han. Han er ikke så glad i å snakke alvorlig, om følelser osv. Og det er ikke jeg så veldig flink til heller, men jeg vil gjerne hjelpe han.

For tiden har han ikke jobb og har hatt litt vansker med å finne seg en jobb. Ikke har han noen utdannelse heller. Sier han gjerne vil gå høyskole, men mangler noen fag fra vgs. Han er opprinnelig fra et annet land og det virker som han lengter tilbake ditt, spesielt nå siden ting ikke går så greit for han.

Som regel er han glad og i godt humør, men brått er han sur og irritert for ingenting. Kan f.eks bli sur hvis det går et program på TV han ikke liker eller hvis kjøleskapet knirker litt.

Jeg prøver å finne på noe med han, og han blir i godt humør med en gang han kommer seg ut. Jeg prøver også å hjelpe han så godt jeg kan med å finne en jobb. Men jeg tror kanskje detter mer som ligger bak og tror han kunne hatt godt av å prate ut. Men hvordan gjør jeg det? Skal jeg bare ta det på sparket, sette meg ordentlig ned med han? Og hvordan åpner man en slik samtale best? Eller er det noe annet jeg kan gjøre for han?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje du hjelper han ved å ikke truge frem en samtale?

Kanskje han er som mange menn og kun trenger at du er der...?

• Liker 2
Skrevet

Kanskje du hjelper han ved å ikke truge frem en samtale?

Kanskje han er som mange menn og kun trenger at du er der...?

Hjertelig enig. Bare vær der. Får han behov for å snakke, så gjør han det. Jeg liker ordet "truge" i denne sammenheng, men det er litt på sidelinjen.

Og...om du tillater meg en liten halvsjåvinistisk kommentar..."han snakker ikke..."...ofte hører jeg denne kommentaren fra kvinner, på tross av at han vitterlig snakker. Hans prat blir ofte så overdøvet av "han snakker ikke", at han ikke blir hørt.

• Liker 1
Skrevet

Hei. Jeg merker på kjæresten min at han ikke helt har det bra for tiden, men jeg vet ikke hva det er som plager han. Han er ikke så glad i å snakke alvorlig, om følelser osv. Og det er ikke jeg så veldig flink til heller, men jeg vil gjerne hjelpe han.

For tiden har han ikke jobb og har hatt litt vansker med å finne seg en jobb. Ikke har han noen utdannelse heller. Sier han gjerne vil gå høyskole, men mangler noen fag fra vgs. Han er opprinnelig fra et annet land og det virker som han lengter tilbake ditt, spesielt nå siden ting ikke går så greit for han.

Som regel er han glad og i godt humør, men brått er han sur og irritert for ingenting. Kan f.eks bli sur hvis det går et program på TV han ikke liker eller hvis kjøleskapet knirker litt.

Jeg prøver å finne på noe med han, og han blir i godt humør med en gang han kommer seg ut. Jeg prøver også å hjelpe han så godt jeg kan med å finne en jobb. Men jeg tror kanskje detter mer som ligger bak og tror han kunne hatt godt av å prate ut. Men hvordan gjør jeg det? Skal jeg bare ta det på sparket, sette meg ordentlig ned med han? Og hvordan åpner man en slik samtale best? Eller er det noe annet jeg kan gjøre for han?

Mange av de mennene jeg kjenner får nærmest allergi når de aner at nå kommer det en "sette-seg-ned-å-snakke-samtale", initiert av en kvinnelig partner, som snakker.

Ta det med ro, vær tilstede, og vær tilgjengelig. Kanskje snakker han på et tidspunkt der det føles naturlig for han, og når han har behov for det.

Skrevet

Jepp, alle menn er like, tenker likt og føler likt. Ingen menn har forskjellig smak, tanker eller følelser. De er like alle sammen, alle mann. Helt like.

Anonym poster: 92b89cc96e624994533dcb3ff31d8a64

Skrevet (endret)

Jepp, alle menn er like, tenker likt og føler likt. Ingen menn har forskjellig smak, tanker eller følelser. De er like alle sammen, alle mann. Helt like.

Anonym poster: 92b89cc96e624994533dcb3ff31d8a64

Er det noen som har antydet at alle menn er like? I mitt innlegg skriver jeg at "mange av de mennene jeg kjenner". Det kan da umulig være alle menn?

Endret av Havbris

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...