Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har truffet en kvinne fra en annen kannt av landet, og vi har vært kjærester i snart et år, men bor i forskjellige byer mer en 100 mil fra hverandre.

Vi har planlagt å flytte sammen i løpet av neste år.

Sist jeg snakket med henne i tlf. fortalte hun meg at en mann, en venn av henne hadde flyttet inn på et romm i huset hennes.

Han hadde ikke noe sted å bo, hun var ensom etter at datteren har flyttet ut.

Det kom helt overraskende på meg, hun har ikke spurt meg hverken før eller etter hva jeg synes.

Han bor ikke i en leilighet i huset hennes, det er kun 2 soverom i huset i samme etasje.

Hadde du som Mann akseptert dette? Jeg ønsker synspunkt på dette, fortrinsvis fra andre Menn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Er kvinne, men jeg hadde blitt sur over at jeg ikke ble informert om dette på forhånd.

Endret av Lilac
  • Liker 1
Skrevet

tja, du kan jo se på det som om hun bor i et slags kollektiv :fnise: kun bestående av to personer riktignok.

Nei, helt ærlig hadde jeg sett an fyren! Hadde spilt en rolle om han var en karismatisk kjekkas eller mer av en stakkarslig type!

Skrevet

Når det ikke er et rom som vanligvis blir leid/lånt ut så synes jeg det er litt merkelig at denne kompisen skal flytte inn uten at det er nevnt mellom dere to en gang. Hvis du ikke synes det er greit burde du ta det opp.

• Liker 1
Skrevet

Jeg var i et avstandsforhold i fire år. Personlig hadde jeg reagert på at h*n hadde flyttet inn før jeg fikk vite noe - og gitt beskjed om at h*n godt kunne fortalt det på forhånd og så vært ferdig med det.

I mitt forhold begynte han å se filmer flere ganger i uka med en nabo ("lærerstudine") og jeg fikk vite det av en felles venn som var innom og traff henne. Jeg spurte hvorfor han ikke hadde fortalt noe, og han sa han var redd for "drama". Jeg sa at jeg stolte på at han var voksen nok til å si fra om han ikke ville være sammen med meg lenger, at jeg ble mere såret enn sint over at han følte han ikke kunne fortelle meg slikt.

Samtidig så vet jeg mange som ikke ville likt at kjærsten lot noen flytte inn. Så jeg synes det viktigste her er hva du føler - ikke hva andre mener :)

Så jeg synes du burde snakke med henne om det - uten å være anklagende slik at hun går i forsvar.

Skrevet

jeg hadde reagert på at ho gjør det fordi ho er ensom..

er ho ensom etter selskap og har ingen venner,eller savner ho en kjærlighetsliv?

Anonym poster: 3b3895a3d120084044fd5f6632844d47

Skrevet

Nå er jo jeg Kvinne da, men jeg hadde nok ønsket at en eventuell avstandskjæreste snakket med meg først (og at jeg kunne se an personen litt). Hadde ikke nektet en eventuell avstandskjæreste å gjøre om leiligheten sin til midlertidig kollektiv dersom det hele var åpent og greit og jeg visste hvem den andre var.

I ditt tilfelle er jo fyren allerede friendzoned, så ser ikke problemet i at de hjelper hverandre ut en periode så han får et sted å bo og hun får noen som sper på husleia. At de har vennskapelig selskap i hverandre er jo bare sunt, det er bra å ha venner.

Anonym poster: 6d4a8f33c4671171dedce12077e5b912

Skrevet

Nå er jo jeg Kvinne da, men jeg hadde nok ønsket at en eventuell avstandskjæreste snakket med meg først (og at jeg kunne se an personen litt). Hadde ikke nektet en eventuell avstandskjæreste å gjøre om leiligheten sin til midlertidig kollektiv dersom det hele var åpent og greit og jeg visste hvem den andre var.

I ditt tilfelle er jo fyren allerede friendzoned, så ser ikke problemet i at de hjelper hverandre ut en periode så han får et sted å bo og hun får noen som sper på husleia. At de har vennskapelig selskap i hverandre er jo bare sunt, det er bra å ha venner.

Anonym poster: 6d4a8f33c4671171dedce12077e5b912

Har truffet en kvinne fra en annen kannt av landet, og vi har vært kjærester i snart et år, men bor i forskjellige byer mer en 100 mil fra hverandre.

Sist jeg snakket med henne i tlf. fortalte hun meg at en mann, en venn av henne hadde flyttet inn på et romm i huset hennes.

Det kom helt overraskende på meg, hun har ikke spurt meg hverken før eller etter hva jeg synes.

Han bor ikke i en leilighet i huset hennes, det er kun 2 soverom i huset i samme etasje.

Hadde du som Mann akseptert dette? Jeg ønsker synspunkt på dette, fortrinsvis fra andre Menn.

Jeg hadde syntes det hadde vært veldig rart,og jeg tror ikke jeg hadde godtatt det uten å vite hvem det er.Du kan jo ikke vite helt sikkert hva som er motivet for å la han bo hos henne.Men samtidig er det jo veldig omtenksomt av henne hvis hun hjelper en fattigkar da.Det er et lite dilemma kan du si

Anonym poster: 85895eff67da7d65a8e16f2b8d2b796c

Skrevet

tja, du kan jo se på det som om hun bor i et slags kollektiv :fnise: kun bestående av to personer riktignok.

Nei, helt ærlig hadde jeg sett an fyren! Hadde spilt en rolle om han var en karismatisk kjekkas eller mer av en stakkarslig type!

Selv stakkarslige typer duger om man er ensom nok, desperat nok!

Skrevet

Jeg synes det hadde vært rimelig å nevne det, men tenker at det ikke er noe jeg som kjæreste hadde skullet legge meg borti og mene noe om. Hadde leieboer av motsatt kjønn i min lille treroms selv en periode, og intet var fjernere fra tankene mine enn å ha hatt en relasjon til ham (selv om jeg var helt singel på den tida). Vel, som sagt, så synes jeg godt hun kunne sagt fra til deg på forhånd, fordi jeg liker at man snakker om ting som påvirker hverdagene (jeg liker til og med å høre om vær og vind). Og her vil det jo kanskje bli litt rart å komme på besøk til henne og måtte dele stua med denne fyren... Men ville ikke tenkt på det som noen som helst trussel...

Anonym poster: a8d9d4199fc761b98863fdd6288997bb

Skrevet

Nei.

Gjest Wanderlust
Skrevet

IKKE greit når hun ikke sier i fra på forhånd! Jeg er jo jente, men skulle jeg snudd det til at typen min hadde latt en jente jeg ikke kjenner plutselig bo hos seg uten å si i fra eller spørre om hva jeg syns om det på forhånd... Nei, da hadde jeg blitt sint og usikker!

• Liker 1
Skrevet

Nå er jeg kvinne da, og dette er jo strengt tatt et kvinne-forum:P

Anyways; kommer vel litt an på kompisen(nær kompis, fjern kompis) og hvor krise det faktisk var. Men altså, hadde min bestekompis gjennom 20 år kommet på døra mi uten et sted å gjøre av seg, hadde jeg sluppet han inn uten å blunke!

Hadde det vært en kompis jeg ikke var så nær med ville jeg nok heller hjulpet til med hotellrom, andre venner, e.l. Men å ringe samboeren min å direkte be om tillatelse... ærlig talt:P Jeg er ikke et barn, jeg er et voksent menneske som ikke trenger tillatelse fra noen til å gjøre noe som helst.

Å si i fra; greit nok. Det ville jeg selv satt pris på.

Anonym poster: 2b6f79c491ceb9783c9fb77bcf3a2243

• Liker 1
Skrevet

Om mannen ikke hadde hatt et sted å bo? Ja. Om det er fordi hun er ensom? Nei, det blir veldig feil.

(Nå er jeg kvinne, men tenker bare omvendt)

Skrevet

Nei, jeg hadde ikke likt eller akseptert det, særlig etter den begrunnelsen om at det er fordi hun er ensom.

Veldig spesielt at hun ikke en gang har tatt det opp med deg, er det meningen at han skal bo der over tid, frem til du "avløser" ham?..

Skrevet

Hvorfor er det kun Menn som får lov til å svare? Jeg vil tro Menn og Kvinner generelt har samme "regler" for hva en partner kan/ikke kan gjøre.

Anonym poster: 758681a2f684ab95276a60347a902404

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor er det kun Menn som får lov til å svare? Jeg vil tro Menn og Kvinner generelt har samme "regler" for hva en partner kan/ikke kan gjøre.

Anonym poster: 758681a2f684ab95276a60347a902404

Du har nå en oppgave: Slå opp betydningen av ordet: "fortrinnsvis" og ordet; "lov", utdyp forskjellen, gi minst 10 eksempler.

Reflekter så over hvorfor det finnes ord med forskjellig betydning, og bruken av disse.

Skrevet

Nå er jeg kvinne da, og dette er jo strengt tatt et kvinne-forum:P

Anyways; kommer vel litt an på kompisen(nær kompis, fjern kompis) og hvor krise det faktisk var. Men altså, hadde min bestekompis gjennom 20 år kommet på døra mi uten et sted å gjøre av seg, hadde jeg sluppet han inn uten å blunke!

Hadde det vært en kompis jeg ikke var så nær med ville jeg nok heller hjulpet til med hotellrom, andre venner, e.l. Men å ringe samboeren min å direkte be om tillatelse... ærlig talt:P Jeg er ikke et barn, jeg er et voksent menneske som ikke trenger tillatelse fra noen til å gjøre noe som helst.

Å si i fra; greit nok. Det ville jeg selv satt pris på.

Anonym poster: 2b6f79c491ceb9783c9fb77bcf3a2243

Hjelpes :kari:

Jeg håper virkelig at du ikke har noen samboer i virkeligheten.

Skrevet

Selv om jeg ble informert på forhånd synes jeg det er på grensen av hva som kan asepteres i et forhold.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...