Gjest emmi92 Skrevet 8. november 2012 #1 Skrevet 8. november 2012 Har kjent hverandre i 6 uker, og datet i 2 uker, vært sammen i 2 uker. Merker at han begynner å ønske sex, men han har ikke prøvd noe mer enn å kysse enda, men tenker at det er rett rundt hjørnet. Jeg får mye oppmerksomhet fra menn, både på skolen og på gaten, og jeg er redd for å bli utnyttet kun til sex. Jeg er opptatt av å ikke ha sex med noen jeg ikke er glad i og som jeg ikke kjenner godt, og ønsker å luke ut en eventuell utnytter. Rådene fra "fagfolk" er jo å være i et forhold i minst 3 måneder før man åpner godtebutikken. Jeg blir 20 neste uke og er jomfru, selv om jeg har hatt mange muligheter, men som sagt, så ønsker jeg ikke å ligge med noen bare for å gjøre det. Dette er også min første kjæreste (selv om mulighetene også har vært der, men jeg er litt kresen når det kommer til hvem jeg bruker tid og oppmerksomhet på). Vi har god kjemi, og liker hverandre godt, og jeg ser på ham som "verdig" å miste møydømmen til. Spørsmålet er, hvordan skal jeg si at jeg ønsker å vente? Jeg føler meg klar for sex men har ikke lyst til å bli brukt. Jeg vil også vite hvor mange partnere han har hatt, for jeg ønsker ikke en som har ligget rundt, men jeg vet ikke hvordan jeg skal ta opp dette uten å måtte forklare selv at jeg er jomfru og det kan virke ganske rart. 1) Hvordan skal jeg unngå sex i 10-12 uker til, når jeg merker allerede at han har lyst og at han sannsynligvis kommer til å prøve seg snart? 2) Hvordan ta opp dette med antall seksualpartnere? 3) Hva ville dere menn synes om å måtte vente i så mange uker før dere fikk sex? Dealbreaker?
AnonymBruker Skrevet 8. november 2012 #2 Skrevet 8. november 2012 Åpner godtebutikken? Anonym poster: d3c7c0be4ce19910874161f86bcdbb0e 8
AryaUnderfoot Skrevet 8. november 2012 #3 Skrevet 8. november 2012 Hvorfor må du følge en mal? Jeg mener helt ærlig at du kommer til å merke når det er rett. selvfølgelig, kan være greit å snakke om det, spesielt siden du er jomfru, men å sette noen dato eller 10-12 uker. Det blir for dumt syns jeg. Når du vet hva du føler for han, og du føler deg trygg, kjør på. Tror ikke du skal henge deg opp i antall sexartnere han har hatt, det har ingenting å si for deres forhold og du vil fremstå som usikker tror jeg, dersom du begynner å spør. Hvis dette er en du ser for deg ett forhold med så rekner jeg med at du har tenkt å fortelle han at du er jomfru, og da kan det faktisk vær at det kommer sånn havveis naturlig å snakke litt om hvilke erfaringer han har 6
Gjest mette Skrevet 8. november 2012 #4 Skrevet 8. november 2012 Har kjent hverandre i 6 uker, og datet i 2 uker, vært sammen i 2 uker. Merker at han begynner å ønske sex, men han har ikke prøvd noe mer enn å kysse enda, men tenker at det er rett rundt hjørnet. Jeg får mye oppmerksomhet fra menn, både på skolen og på gaten, og jeg er redd for å bli utnyttet kun til sex. Jeg er opptatt av å ikke ha sex med noen jeg ikke er glad i og som jeg ikke kjenner godt, og ønsker å luke ut en eventuell utnytter. Rådene fra "fagfolk" er jo å være i et forhold i minst 3 måneder før man åpner godtebutikken. Jeg blir 20 neste uke og er jomfru, selv om jeg har hatt mange muligheter, men som sagt, så ønsker jeg ikke å ligge med noen bare for å gjøre det. Dette er også min første kjæreste (selv om mulighetene også har vært der, men jeg er litt kresen når det kommer til hvem jeg bruker tid og oppmerksomhet på). Vi har god kjemi, og liker hverandre godt, og jeg ser på ham som "verdig" å miste møydømmen til. Spørsmålet er, hvordan skal jeg si at jeg ønsker å vente? Jeg føler meg klar for sex men har ikke lyst til å bli brukt. Jeg vil også vite hvor mange partnere han har hatt, for jeg ønsker ikke en som har ligget rundt, men jeg vet ikke hvordan jeg skal ta opp dette uten å måtte forklare selv at jeg er jomfru og det kan virke ganske rart. 1) Hvordan skal jeg unngå sex i 10-12 uker til, når jeg merker allerede at han har lyst og at han sannsynligvis kommer til å prøve seg snart? 2) Hvordan ta opp dette med antall seksualpartnere? 3) Hva ville dere menn synes om å måtte vente i så mange uker før dere fikk sex? Dealbreaker? Du trenger ikke vite hvor mange partnere han har hatt om dere bruker kondom, søta. Dessuten virker det ikke som om DU har lyst på sex. Blir du kåt selv? Onanerer du?
Antheia Skrevet 8. november 2012 #5 Skrevet 8. november 2012 Si det rett ut, mener nå jeg. At du er jomfru, og at du ikke vil ha sex før du føler deg klar for det, og at du håper han forstår og vil respektere deg for det. Det er ikke noe flaut med å være jomfru, vi har alle vært det på et tidspunkt, så ser ikke noe problem med å fortelle det (dessuten kan det føre til at han tar mer hensyn når du først "åpner godtebutikken", som du selv sa). Så får du invitere til sengekos når du føler deg klar, uansett om det er 2 uker eller 2 måneder til. Dette med antall sexpartnere bør ikke være så viktig, da det er fortid og noe han uansett ikke kan gjøre noe med. Så lenge han er fri for kjønnssykdommer, så har det lite og ingenting å si. Og hvis det er noe du absolutt MÅ vite, så kan du jo bare spørre? "Du, hvor mange sexpartnere har du hatt egentlig?" "x" "Ok, for jeg har ikke hatt noen enda, så vil gjerne vente til jeg er klar for det" Eller noe sånt noe. 1
Gjest Stego Skrevet 8. november 2012 #6 Skrevet 8. november 2012 1) Hvordan skal jeg unngå sex i 10-12 uker til, når jeg merker allerede at han har lyst og at han sannsynligvis kommer til å prøve seg snart? Jeg synes det er litt uheldig å se på det slik at mannen "prøver seg", mens kvinnen "gir etter". Hvis du har lyst og stoler på han er det ingen grunn til å utsette det i 10-12 uker bare fordi noen "eksperter" sier at man bør vente så og så lenge. Er du derimot ikke helt trygg på han enda, så fortell han at du synes sex er veldig intimt og at du vil ta deg god tid til å bli ordentlig kjent først. 2) Hvordan ta opp dette med antall seksualpartnere? Jeg ville ikke vært så opptatt av antallet. Spør han heller hva sex betyr for han - om han kan tenke seg å ha sex med noen kun fordi de ser bra ut, eller om han må en dypere relasjon til dem. 3) Hva ville dere menn synes om å måtte vente i så mange uker før dere fikk sex? Jeg ser det ikke slik at mannen "får" og kvinnen "gir". Sex er noe man nyter sammen. Når det er sagt skulle jeg ønske at flere kvinner var mer selektive mtp hvem de hadde sex med. Så du ville fått et stort pluss i min bok. Men mitt syn er på ingen måte representativt for hva majoriteten av norske menn mener. 6
AnonymBruker Skrevet 8. november 2012 #7 Skrevet 8. november 2012 TS, hva er grensa for å ligge rundt? Hvor mange partnere? Anonym poster: 35b2b1c404e07b7eb729cffeace11155
Gjest ts Skrevet 8. november 2012 #8 Skrevet 8. november 2012 Du trenger ikke vite hvor mange partnere han har hatt om dere bruker kondom, søta. Dessuten virker det ikke som om DU har lyst på sex. Blir du kåt selv? Onanerer du? Jeg ønsker å vite hvor mange partnere han har hatt fordi det er viktig for meg at han har samme syn på sex som meg, altså at det skal være noe spesielt som man deler med noen som betyr noe for en. Det har ingenting med kjønnssykdommer å gjøre. Hadde jeg fulgt lystene mine skulle jeg hatt sex 3 ganger om dagen, men jeg prøver å holde en standard fordi jeg ikke hadde klart å leve med meg selv ved å vite at jeg var et "ludder" for å si det på en gammeldags måte. Synes det hadde vært flaut og skammelig å ha delt noe slikt med mange som jeg ikke var knyttet til og som man kanskje møter på. Ang onani så er det også noe som bekymrer meg litt, jeg er veldig trang og det er såvidt plass til en finger, såvidt to hvis jeg er veldig våt. Så dette kan nok bli et problem da han er nærmere to meter og antageligvis ganske godt utstyrt...
Gjest ts-emmi92 Skrevet 8. november 2012 #9 Skrevet 8. november 2012 Jeg synes det er litt uheldig å se på det slik at mannen "prøver seg", mens kvinnen "gir etter". Hvis du har lyst og stoler på han er det ingen grunn til å utsette det i 10-12 uker bare fordi noen "eksperter" sier at man bør vente så og så lenge. Er du derimot ikke helt trygg på han enda, så fortell han at du synes sex er veldig intimt og at du vil ta deg god tid til å bli ordentlig kjent først. Jeg ville ikke vært så opptatt av antallet. Spør han heller hva sex betyr for han - om han kan tenke seg å ha sex med noen kun fordi de ser bra ut, eller om han må en dypere relasjon til dem. Jeg ser det ikke slik at mannen "får" og kvinnen "gir". Sex er noe man nyter sammen. Når det er sagt skulle jeg ønske at flere kvinner var mer selektive mtp hvem de hadde sex med. Så du ville fått et stort pluss i min bok. Men mitt syn er på ingen måte representativt for hva majoriteten av norske menn mener. Takk for svar. Jeg formulerte meg nok feil, jeg mente bare å sette det på spissen fordi det skulle komme frem hvem det var som tok initiativet og hvem som ønsket å begrense. Men selvfølgelig, det er noe begge skal nyte og ønske helt klart. Jeg synes det bør utsettes uansett om jeg stoler på ham eller ikke, for å være 100 % sikker på at han liker meg for den jeg er, og ikke for hvordan jeg ser ut, og det er også en god måte å teste hvor mye han er interessert i meg, uten at jeg ønsker å fremstå som noen kontrollfreak. Men da får jeg vite hva slags mann han er, om han er en gentleman som kan vente og ta det i mitt tempo, eller en som ønsker å presse gjennom sine egne lyster. Jeg synes det forteller mye om personligheten, og når jeg først har ventet så lenge så vil jeg beholde prinsippene mine. Jeg ønsker å understreke at dette ikke har noe med kristen tro å gjøre og jeg ønsker selvfølgelig ikke å vente til jeg er gift, men jeg synes det er viktig å bli godt kjent og være et stykke inn i et forhold før dette blir aktuelt. Jeg vil heller ikke spre bena for hvem som helst, derfor er det viktig for meg å vite hva slags person han er. Jeg liker ikke helt hvordan venninnene mine har sex etter å ha vært sammen i 5 dager, synes det kveler mye av magien jeg ønsker å ha i et forhold som skal være basert på anstendighet og respekt for hverandre før man tar det til et fysisk nivå (som jeg tror blir mer verdifullt når man har det grunnleggende til stedet). Blir det ikke veldig ledende å spørre om det er nok med å bare være pen? Vil ikke de fleste skjønne hva jeg vil frem til og svare deretter? Siden du foretrekker kvinner som er selektive, hvordan er du selv? Er du også selektiv og ønsker noe mer før du tar det videre?
Gjest Stego Skrevet 8. november 2012 #10 Skrevet 8. november 2012 Jeg ønsker å vite hvor mange partnere han har hatt fordi det er viktig for meg at han har samme syn på sex som meg, altså at det skal være noe spesielt som man deler med noen som betyr noe for en. Men dette sier antallet i seg selv ingenting om! Jeg vet om menn som har få eller ingen sexpartnere, men som ville feid over det som var, bare de visste hvordan de skulle gå fram, eller var kjekke nok. Jeg vet også om menn som kun har hatt sex med jenter de har vært i gode forhold med, uten at antall sexpartnere kan telles på én hånd av den grunn. 1
Gjest emmi92 Skrevet 8. november 2012 #11 Skrevet 8. november 2012 TS, hva er grensa for å ligge rundt? Hvor mange partnere? Anonym poster: 35b2b1c404e07b7eb729cffeace11155 Jeg synes det holder med to partnere, og det skal ha vært forhold, ONS er helt uaktuelt for meg. Har han hatt flere forhold enn to i en alder av 25 er jeg litt skeptisk til om han har noen krav til kjæresten sin i det hele tatt eller om hvem som helst duger. Men vi deler mye grunnsyn på politikk og annet, og han har vist seg å oppfylle forventningene så langt, så han virker absolutt ikke som noen som ligger rundt Men bedre føre var.
AnonymBruker Skrevet 8. november 2012 #12 Skrevet 8. november 2012 Jeg synes det holder med to partnere, og det skal ha vært forhold, ONS er helt uaktuelt for meg. Har han hatt flere forhold enn to i en alder av 25 er jeg litt skeptisk til om han har noen krav til kjæresten sin i det hele tatt eller om hvem som helst duger. Men vi deler mye grunnsyn på politikk og annet, og han har vist seg å oppfylle forventningene så langt, så han virker absolutt ikke som noen som ligger rundt Men bedre føre var. Oi. Anonym poster: c8fa2214312593ba8ce341395e1b37bb 3
Gjest Stego Skrevet 8. november 2012 #13 Skrevet 8. november 2012 Blir det ikke veldig ledende å spørre om det er nok med å bare være pen? Vil ikke de fleste skjønne hva jeg vil frem til og svare deretter? Tja, det er godt mulig. Men da får du bare si at du ønsker å vente noen måneder til. Hvis han liker deg, så vil han respektere det. Hvis han kun er ute etter sex (kanskje lite sannsynlig) så vil han gå. Siden du foretrekker kvinner som er selektive, hvordan er du selv? Er du også selektiv og ønsker noe mer før du tar det videre? Veldig selektiv. Jeg ser ikke poenget med å ha sex før man har blitt godt kjent og man stoler på hverandre. Jeg synes faktisk det er litt trist hvor lett de fleste rundt meg tar på sex, men det er nå deres valg 1
Gjest emmi92 Skrevet 8. november 2012 #14 Skrevet 8. november 2012 Men dette sier antallet i seg selv ingenting om! Jeg vet om menn som har få eller ingen sexpartnere, men som ville feid over det som var, bare de visste hvordan de skulle gå fram, eller var kjekke nok. Jeg vet også om menn som kun har hatt sex med jenter de har vært i gode forhold med, uten at antall sexpartnere kan telles på én hånd av den grunn. Som jeg svarte i det siste innlegget så synes jeg at en mann som har hatt mange forhold i en alder av 25 er lite kresen på hvem han inngår forhold med. Derfor forteller det mye om han har hatt 10 forhold og dermed 10 seksualpartnere. Han er kjekk så han kunne absolutt ha hatt mange partnere, men inntrykket jeg har fått hittil er at han er ganske dannet og ikke den typen som ønsker å ligge med alt og alle selvom han nok kunne hatt muligheten.
Gjest Memories Skrevet 8. november 2012 #15 Skrevet 8. november 2012 Jeg synes det holder med to partnere, og det skal ha vært forhold, ONS er helt uaktuelt for meg. Har han hatt flere forhold enn to i en alder av 25 er jeg litt skeptisk til om han har noen krav til kjæresten sin i det hele tatt eller om hvem som helst duger. Men vi deler mye grunnsyn på politikk og annet, og han har vist seg å oppfylle forventningene så langt, så han virker absolutt ikke som noen som ligger rundt Men bedre føre var. Tror du må lete lenge etter en 25 åring med maks to partnere. 6
Gjest Stego Skrevet 8. november 2012 #16 Skrevet 8. november 2012 Jeg synes det holder med to partnere, og det skal ha vært forhold, ONS er helt uaktuelt for meg. Har han hatt flere forhold enn to i en alder av 25 er jeg litt skeptisk til om han har noen krav til kjæresten sin i det hele tatt eller om hvem som helst duger. Men vi deler mye grunnsyn på politikk og annet, og han har vist seg å oppfylle forventningene så langt, så han virker absolutt ikke som noen som ligger rundt Men bedre føre var. Selv om jeg synes det er bra at du er forsiktig med hvem du har sex med, synes jeg uttalelser som dette vitner om mangel på virkelighetskontakt. Det kan være vanskelig å finne en kjæreste, men man trenger på ingen måte ha lave standarder for å finne tre stykker man trives godt sammen med i løpet av et 25 år langt liv. 4
AnonymBruker Skrevet 8. november 2012 #17 Skrevet 8. november 2012 Tror du må lete lenge etter en 25 åring med maks to partnere. Det finnes mange av dem. Særlig på herresiden. Anonym poster: 35b2b1c404e07b7eb729cffeace11155
AnonymBruker Skrevet 8. november 2012 #18 Skrevet 8. november 2012 Men ja, det er langt flere som har mange flere enn to. Et sted mellom 10 og 30 er nok vanlig. Anonym poster: 35b2b1c404e07b7eb729cffeace11155
Gjest emmi92 Skrevet 8. november 2012 #19 Skrevet 8. november 2012 Selv om jeg synes det er bra at du er forsiktig med hvem du har sex med, synes jeg uttalelser som dette vitner om mangel på virkelighetskontakt. Det kan være vanskelig å finne en kjæreste, men man trenger på ingen måte ha lave standarder for å finne tre stykker man trives godt sammen med i løpet av et 25 år langt liv. Det var nok ikke så svart hvitt, hvis alt stemmer og det viser seg at han har hatt 3 forhold i stedet for 2 er ikke det en dealbreaker men som sagt, jo færre jo bedre etter mitt syn. En med mange ungdomsforhold anser jeg som litt useriøs, og forholdene man får etter 20 varer jo gjerne et par år, så jeg synes 2 høres ganske passelig ut.
AnonymBruker Skrevet 8. november 2012 #20 Skrevet 8. november 2012 jo færre jo bedre etter mitt syn. Unner du han ikke å finne noen han trives med, da? Anonym poster: 35b2b1c404e07b7eb729cffeace11155
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå