Gå til innhold

Jeg vil ikke utnytte henne. Gjør jeg det hvis jeg går videre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei venninne jeg har kjent i rundt et år nå. Vi er veldig gode venner og ble det ganske fort, først som studiekamerater, men så begynte vi å være litt med hverandre på fritiden på fester og liknende også. I juli i sommer, ringte hun meg plutselig midt på natten, Hun gråt og hadde vanskelig for å snakke, hun ba meg møte henne, jeg skjønte ikke helt hva som foregikk, men skjønte at noe ikke var som det skulle. Når jeg møtte henne fikk jeg sjokk, jenta som sto og venta på meg var full av blod og hadde tydelig blitt banket opp. I tillegg sto hun bare i pysjen. Jeg spurte hva som hadde skjedd men hun bare gråt og omfavnet meg. Vi dro hjem til meg hvor jeg tørket av hun blodet og stelte sårene og slagmerkene så bra jeg kunne. Hun fortalte meg at det var kjæresten hennes som hadde gjort dette. De hadde kranglet hele kvelden og plutselig slo han henne. Han slo henne i ansiktet og på overkroppen. Vi snakket ikke så veldig mye om det fordi hun hadde så vondt og ansiktet hennes begynte å hovne opp. Jeg ga henne en pose med frosne grønnsaker og la henne i min seng. Jeg satt litt med henne, men til slutt la jeg meg på sovesofaen i stua. Dagen etterpå hadde hun et veldig blått øye, sår på leppa og hun var blå på høyre overarm.

Jeg spurte henne mer hva som skjedde, men det var ikke noe mer enn at de hadde kranglet, det hadde begynt med noe trivilet og eskalert derifra. Jeg mente hun burde dra til legen for å få sjekket at alt var bra og at ingenting var brukket. Hun sa hun ikke ville at noe skulle få vite om dette og at jeg ikke måtte si det til noen. Noe jeg heller ikke gjorde eller har gjort. Hun spurte også om jeg kunne dra til leiligheten hennes for å hente lommeboken hennes og noen klær tli henne. Hun ville ikke tilbake dit enda, tilfelle han var der. Jeg sa det var greit og dro dit, døren var ulåst og leiligheten var ganske rasert. Bøker, cder og filmer lå strødd utover gulvet, samme med klært på soverommet. Dette hadde visst skjedd etter hun dro ettersom hun fortalte etterpå. Jeg fant noen klær til henne, tok med lommeboken hennes, som det viste seg at han hadde tømt for kontanter, låste leiligheten og dro hjem til meg igjen.

Hun bodde hos meg en uke etter hendelsen, mens hun fikk skiftet lås og vi ryddet opp i leiligheten hennes. Jeg sa til henne at hun kanskje burde gå til politiet med dette, men hun brånektet og sa igjen at ingen måtte få vite at dette hadde skjedd. Jeg pushet ikke noe mer på dette, ettersom hun virket ganske bestemt. Jeg var hos henne hver dag i en periode etter hendelsen og vi snakket litt mer om det som hadde skjedd. I følge henne hadde han aldri slått henne før og hun hadde heller ikke hørt noe fra han etter den kvelden. Hele denne episoden og ettertiden av den gjorde at vi ble enda nærmere venner og nå kommer vil til nåtiden. Vi har snakket om mer personlige ting, slik som at hun nå er litt "redd" for enkelte menn som likner på kjæresten hennes. Samme hårfarge, høyde etc og at hun generelt nervøs for å møte han når hun er ute og handler eller noe.

Vi var som sagt mye med hverandre etter dette skjedde og vi kom litt nærmere hverandre. I de to siste ukene har jeg merket at det har blitt litt små flørting. Hvem som startet er jeg litt usikker på, det har egentlig bare blitt sånn. Det er mer kroppskontakt, klemmer, mer intimitet, ved at vi sitter nærmere hverandre, jeg har henne i armkroken etc. I helgen som var, var jeg hjemme hos henne, vi så på film og når filmen var slutt og hun reiste seg opp fra armkroken min så hun meg inn i øynene mine, også kysset hun meg. Etter kysset så vi bare på hverandre og smilte, hun gikk og tok ut blu-rayen, dermed satte hun seg i armkroken min igjen sa "du er så kjekk og snill", kysset meg på kinnet og skrudde på tven. Når jeg dro fikk jeg også enda et kyss på kinnet.

Jeg var hos henne igjen i går kveld og igjen fikk jeg nattakyss på kinnet når jeg dro. I tillegg snakket vi litt om vennskapet vår og slike ting. Hun sa hun synes jeg var en kjekk, snill gutt og at hun likte meg veldig godt og hintet til at hun kanskje ville noe mer. Jeg ble litt overrasket, for jeg har egentlig aldri tenkt på henne slik, men det etter det kysset så har jeg tenkt på henne litt sånn og begynt å se henne i et litt annerledes lys. Jeg sa jeg likte henne veldig godt jeg og synes at hun var en søt jente. Vi snakket ikke så mye mer om det egentlig, men nå kommer jeg til poenget med tråden (endelig).

Jeg vet det er en stund siden hendelsen skjedde, men tror dere disse følelsene er ekte eller at de har noe med hendelsen å gjøre? At det var meg hun ringte, jeg hjalp henne etc?

Jeg vil på en måte ikke utnytte henne. Det blir vel litt feil å spørre om følelsene er ekte, så jeg trenger noen tips. Anyone? :)

Anonym poster: 86aafc68b52b44f760d5367771b0d62a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville gått veldig forsiktig frem iallefall :) Kan godt være at følelsene for deg er ekte, men det får vel tiden vise. Du kan jo spørre henne om det, men det er jo ingen garanti for at det spørsmålet blir godt mottatt. Lykke til :)

• Liker 2
Skrevet

Du må nok være forsiktig her, og behandle henne med varsomhet så hun ikke får en dårlig erfaring med deg dersom det ikke skulle bli at dere blir sammen. Vær også forsiktig med at kanskje disse følelsene kan forsvinne når hun kommer seg ovenpå, og ikke "trenger" deg i like stor grad lenger. Men du utnytter henne ikke, langt ifra. Det kan hende at du er akkurat den hun trenger.

Anonym poster: 67aa02c6a45da3f19797296a7a7d3308

• Liker 1
Skrevet

Jeg lurer litt på hvorfor du lurer på om du vil utnytte henne? Hva slags føleser har du for henne egentlig?

• Liker 1
Skrevet

Nei du utnytter henne ikke. Menn som går rundt og tror at de kan utnytte jenter uten å faktisk gå inn for å utnytte noen er de som blir utnyttet til syende og sist.

Anonym poster: 705b5563008d2bf0c5fa5f2038905be8

• Liker 2
Skrevet

Det at hun går og er redd for liknende menn, kjennetegner posttraumatisk stresslidelse.

Kan være at følelsene hennes er ekte, men kan også være at hun bare tror de er ekte. Ville gått veldig forsiktig frem. Det at hun undertrykker og prøver å glatte over ting som har skjedd, kan blusse opp senere. Hun burde få tid til å bearbeide det. Kan godt være hun trenger hjelp, men ikke ser det selv nå.

Anonym poster: dd355c7eff50d55d65eaa1e715fab1ac

Skrevet

Jeg lurer litt på hvorfor du lurer på om du vil utnytte henne? Hva slags føleser har du for henne egentlig?

Ja, dette er det sentrale spørsmålet i denne sammenhengen.

Har man ikke de rette følelsene selv så er det å utnytte den andre parten. Helt klart.

Skrevet

Har som sagt ikke tenkt på henne slik før, men etter hun kysset meg føltes noe litt annerledes. Det er en litt annerledes følelse når møter henne. Dette har skjedd veldig brått, men jeg liker henne veldig godt, vi har felles interesser og hun har egentlig alle kvalitetene jeg ser etter hos ei jente. For meg virker det som jeg har følelser for henne, iallefall er det slikt jeg har merket det før.

Når det kommer til det med å utnytte tenker jeg på at hun har jo gått gjennom noe forferdelig, det var meg hun delte dette med. Kan det hende hun liker meg på grunn av dette? At det egentlig ikke er ekte følelser, men de føles ekte ut for henne. Hvis dere skjønner hva jeg vil fram til.

Skrevet

^ TS forresten

Gjest navnelapp
Skrevet

Eg trur nok du kan gå ut frå at det er ekte kjensler, men om dei kjem til å vare livet ut er jo ikkje så lett å seie. Ho er jo din venn, og viss ho er nokolunde oppegåande ville ho ikkje risikere det vennskapet ved å rote det til med kyssing i sofaen viss ho ikkje meinte det. Slik ville iallfall eg tenkt. Men den beste løysinga er vel berre å fortsette å prate med henne, og kjenne etter korleis det følest når dokke er i lag?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...