Gjest Gjest Skrevet 7. november 2012 #1 Skrevet 7. november 2012 Først: Jeg er hypokonder, så akkurat nå sitter jeg og nesten holder på å besvime, fordi jeg leste om lungebetennelse, og ble så redd for at jeg har det. Og i verste fall kan dø i natt. Jeg har hatt skikkelig hoste i over en uke nå og når jeg prøver å puste hardt, så hører jeg lyder fra halsen (tror ikke det er fra lungene!?). Tror ikke jeg har hatt særlig feber. Er ellers ganske tett. Men ingen smerter. Noen som vet hvordan slikt utarter seg?
AnonymBruker Skrevet 7. november 2012 #2 Skrevet 7. november 2012 Ja, har både hatt vanlig og atypisk. Det er ingen fare for at du kommer til å dø i natt. De som dør av lungebetennelse er folk som er gamle eller svært svekket av annet sykdom. Anonym poster: 778a3b3538be2e344879bf22120ee493 1
Jenna Skrevet 7. november 2012 #3 Skrevet 7. november 2012 Høres litt ut som bronkitt. En øvre luftveisinfeksjon. Lungebetennelse er bare dødelig for eldre eller om du har svekket immunforsvar. Da mener jeg svekket av typen organtransplantert eller hiv positiv. Har hatt lungebetennelse mange ganger og lever enda. Det til tross for at jeg har kraftig astma.
belle_ Skrevet 7. november 2012 #4 Skrevet 7. november 2012 Har aldri hørt om voksne eller unge normalt friske mennesker som dør av lungebetennelse. Dette var mye vanligere før i tiden da det ikke var bra med medisiner. Nå til dags er det stort sett eldre som dør av lungebetennelser. Kan like gjerne være du har bronkitt? Tror du kan slappe helt av. Jeg har gått rundt med en stygg hoste i 3 uker nå, blitt litt bedre, har surklet ned i lungene også. Kan tenke meg at det er den surklingen du også hører. Mest sannsynlig er du bare kraftig forkjølet som mange andre er i disse kalde dager. Ta det med ro, blir du verre med dagene kan du ta deg en tur til legen.
pratsom Skrevet 7. november 2012 #5 Skrevet 7. november 2012 (endret) For det første, du kommer ikke til å dø (før om noen år) Har hatt lungebetennelse, bihulebetennelse, og punktert lunge, samtidig..jævlig ubehaglig, men ikke dødlig....så nei, du kommer ikke til å krepere iløpet av natten. Har du lungebetennelse, så har du også feber, selv om den ikke trenger være så høy. Ta deg en tur til legen, så får du eventuelt noe antibiotika som fikser det hele på noen dager Endret 7. november 2012 av pratsom
AnonymBruker Skrevet 7. november 2012 #6 Skrevet 7. november 2012 Jeg får sånne lyder når jeg er forkjølet. Når jeg hadde lungebetennelse så peip det liksom fra lungene. Jeg hadde feber og følte meg generelt ræva, spydde litt slim og sånn. På det verste fikk jeg ikke sove, fordi jeg ikke klarte å puste når jeg lå på ryggen. Det var veldig vondt å puste og jeg hosta så jeg var støl i magen. Men jeg overlevde, og tror aldri jeg var i noen fare. Nå skal det sies at jeg alltid har hatt problemer med luftveiene osv. Så mulig jeg hadde det verre enn det som er vanlig for folk på min alder(tidlig 20-åra). Hvis du er frisk og rask ellers trenger du nok ikke å være redd. Anonym poster: 9719b01e5e585a37c814a257aedcdd3b
Gjest Gjest Skrevet 8. november 2012 #7 Skrevet 8. november 2012 Takk for deres svar. Nå er jeg MYE roligere
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå