Gå til innhold

Samsung Galaxy S2 - Knust Skjerm!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har vært fryktelig uheldig å ha mistet mobilen rett i bakken en mørk morgen (idag). Og jeg har hatt mobilen siden 11.09.11 ..

Jeg husker egentlig ikke om jeg har betalt forsikring eller ikke,- men hvordan kan man finne det ut?

Er det en måte man uansett kan få dekket skaden på? Reiseforsikringen f.eks,- dekker den skjermskade på mobil (ved uhell osv) ? Eller Talkmore (mitt abb.) ?

Hva har/ ville du gjort i en slik situasjon?

Takker masse for tips !

Anonym poster: 408e2c2cd95cd048655061d72cd87338

Skrevet

TS igjen;

Har kjøpt mob fra Elkøp.

Skrevet

TS igjen hehe,- nå er jeg inne på Elkjøp og ser at ordrehistorikken har , i tillegg til mobilen,- vært noe som var verdt kr 599,- ... og det står ikke klart hva det er... men det står noe som "MODMO..."

Er bare så redd garantien (hvis det er det det er) kun varer i ett år... har jo gått noen dager ekstra nå..

Skrevet

Har lest nøyere om hva Elkjøp sier av garanti, reklamasjon og trygghetsavtale:

Garanti og reklamasjon ved forbrukerkjøp

Alle varer du kjøper av Elkjøp er dekket av både garanti og reklamasjonsrett. Garantiene kan variere fra merke til merke og ha forskjellig innhold, men reklamasjonsretten er lovfestet og følger alle produkter.

Lengden på reklamasjonsretten varierer i forhold til produkttypen. Produkter som er ment å vare vesentlig lenger enn 2 år har 5 års reklamasjonsrett, dette er f.eks. store hvitevarer, TV apparater, stasjonære HI-FI anlegg, PC og mobiltelefoner

Garanti skal tilføre noe utover reklamasjonsretten, det kan være at slitasjedeler dekkes eller andre feil som ikke er direkte knyttet til en produksjonsfeil. Garantibetingelser finner du informasjon om i bruksanvisningen og ofte også på produsentens hjemmesider.

Kostnader: Om et produkt får en mangel eller feil som dekkes av reklamasjonsretten, så skal du som kunde ikke ha noen kostnader i forbindelse med dette. Om det derimot skulle vise seg at feilen ikke dekkes av garanti eller reklamasjonsrett, så vil det påløpe kostnader i forbindelse med undersøkelse og eventuell reparasjon av produktet. Elkjøp vil ikk ta betalt for noe uten å avtale dette med deg på forhånd.

Derfor mener jeg at jeg har garanti som et argument for at siden skjermskaden ikke er direkte knyttet mot produksjonsfeil,- og at jeg er innenfor hvert fall 2 årsbruken,- at jeg har rett til å få den reparert uten å betale?

Takker fremdeles på feedback :)

Mvh en trist samsung bruker :(

Skrevet

Garanti gjelder produksjons- og funksjonsfeil, ikke ting du har forårsaket selv. Men hvis du har betalt ekstra kan det hende du har kjøpt "idiotforsikring"?

• Liker 1
Skrevet

Kurine: for sånne som deg ja, som er så idioter at de ikke vet bedre enn å prøve å kalle andre for det. piss of kanskje ?

Skrevet

Lurine; og dessuten! Le det som var sitert ovebfor om garanti du! Det er jo ikke retta mot prod. feil .. Who is an idiot now! ;-)

Skrevet

Skjerm som er knust pga ytre påvirkning dekkes nok ikke av garanti. Samsung har kundeservice i Norge, så det er jo bare å ringe og høre.

Hvis du kjøpte idiotforsikringen sammen med telefonen så kan det godt hende den dekker det, men da må du få klarhet i om du virkelig har en slik forsikting.

(Og for å ha det på det rene, man kaller det ikke idiotforsikring som et påskudd for å kalle andre folk idioter, man kaller det idiotforsikring fordi det hender man er idiot selv.)

Skrevet

heheheh jahh jeg må virkelig beklage for min reaksjon ovenfor :P min kollega fortalte meg om at det fantes noe som het idiotforsikring,- noe jeg tydeligvis ikke visste noenting om, så jeg lo av meg selv :P

unnskyyyld! :D Vel jeg håper så inderlig på at jeg har fått med idiotforsikringa i samma slengen,-- hva i huleste er det jeg har betalt for som koster 599 ,- ekstra? de har ikke gitt det noe navn en gang,- bare noen bokstaver og rare tall...

Hvis jeg ikke har betalt for denne forsikringen,- kan jeg på en annen måte få krevd skjermen reparert e.l uten ekstra kostnader? Hva med det jeg hadde linket om angående garantien da? den sier jo selv at den dekker all skade som ikke skyldes direkte produksjonsfeil... det er jo forskjell på garanti, reklamasjon og forsikring... :)

Skrevet

Hei ts her. nå har jeg vært hos elkjøp på storo og fått vite at beløpet på 599 var trygghetsavtalen for bare et halvt år... så den er utgått... men fikk ikke vite noe om idiotforsikringa... Jeg ventet med å sende mob til reparasjon fordi jeg ville prøve en annen elkjøp (det hjelper ikke uansett men :-P) vet dere hvor mye det koster? Alle sier jeg bør kjøpe ny mobil istedet for å reparere men er litt uenig der. reparasjon kan koste bare 1500 kr og en ny iphone koster jo 4,5 ganger mer...

dessuten harbjegbikke planer om å kjøpe ny tlf siden jeg vet en av iphonene vil gå ned til neste år :-P

Min mob skjerm er knust på yttersiden. det er ikkebindre knust skade, sa selgeren. hva bør reparasjonen da koste ? Takker

Skrevet

Trygghetsavtalen er det vi kaller idiotforsikring. Hva reparasjonen koster er nok avhengig av hvor du reparerer den. Det trenger ikke bli veldig dyrt, men ta en telefon til Samsung support for å finne ut av hvor de har quick support center og hvor mye det vil koste deg. Slik jeg har forstått det så kan de kanskje skifte skjermen mens du venter.

Telefonnummeret til Samsung support er 815 564 80.

Skrevet

Hadde det vært innenfor 1 år etter kjøpedatoen så hadde det kostet 700 kr på et samsung premium service sted. Prisen ellers lå på 2000 da jeg sjekka for omlag 2 måneder siden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...