Gå til innhold

Hvor mye bruker dere på Mat i Mnd for 2 Personer ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er et samboerpar som lurer på hvor mye dere bruker i mnd på mat for kun 2 personer.

Vi legger av ca - 7000 - 8000 kr i mnd for mat og vi spiser kun middager hjemme.

Handler som regel 2 ganger i uken.

Vi vett vi bruker mye penger på mat.

Så da lurer jeg på hvor mye dere bruker ?

Anonym poster: dfccc18ad60d3c6a6f5bcf9b7c7d0b88

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi! Vi bruker omtrent halvparten.

Hele husholdningsbudsjettet er på 4000 i måneden - da er det med dopapir, vaskemidler osv.

• Liker 1
Skrevet

Vi bruker 6000. To voksne, spiser alle middager hjemme, lager matpakke hver dag. Ikke godterier/ brus. Taco/lasagne/pizza i helgen. Inkluderer forresten også apoteket (smertestillende osv, hygiene, prevensjon) og vaskemidler, oppvaskpulver, sjampo og balsam. Vi har 2-4 middagsgjester 3-5 ganger i måneden, det teller jo litt.

Anonym poster: 05c6e85172f61f64fdfb217f45200906

• Liker 1
Skrevet

Oida , vi får prøve i denne mnd og kutte ned,

men , mye av grunnen til at vi har ett så stort forbruk er at vi ikke går ut i helgene og drikker eller har barn. Vi har kost oss hjemme med god mat ;) + Brus , snop og chips ;)

• Liker 1
Skrevet

Vi bruker 6000. To voksne, spiser alle middager hjemme, lager matpakke hver dag. Ikke godterier/ brus. Taco/lasagne/pizza i helgen. Inkluderer forresten også apoteket (smertestillende osv, hygiene, prevensjon) og vaskemidler, oppvaskpulver, sjampo og balsam. Vi har 2-4 middagsgjester 3-5 ganger i måneden, det teller jo litt.

Vi lager og matpakke hver dag , men , har kanskje litt offtere brus / Snop i hus. og vi invitere sjelden folk på middag , så vi har nok et forbruk på alt for mye ;)

Skrevet

Brus, snop og chips er lurt å holde utenom det felles matbudsjettet! Dyrt, næringsfattig og unødvendig i innkjøp. Bak heller boller/ kake og lag mikropop!

Skrevet

Vi legger av ca - 7000 - 8000 kr i mnd for mat og vi spiser kun middager hjemme.

Handler som regel 2 ganger i uken.

Vi vett vi bruker mye penger på mat.

Så da lurer jeg på hvor mye dere bruker ?

Anonym poster: dfccc18ad60d3c6a6f5bcf9b7c7d0b88

8000,- på mat i måneden er kanskje hva en familie på fire bruker i måneden.

Å bruke 8000,- i måneden når man er to personer, betyr det at man bruker omlag 2000,- i uka på mat.

Etter min mening er det voldsomt mye penger på mat.

Hvis målet er å senke utgiftene - må dere se på hva dere bruker mest penger på - og vurdere hvor vidt dere har et så stort forbruk av de varene dere bruker så mye penger på.

Skrevet

Vi er to og prøver å ha et budsjett på 500 for man-lør :-) har gått veldig bra så tipper vi ligger på ca 2500 i mnd på mat:)

Skrevet

Vi bruker ca 5000,- i måneden på alt av mat, dopapir, husholdningsartikler osv. Noen ganger mer andre ganger mindre.

Skrevet

Mellom 4000 og 5000. Lager alt selv - nesten.

Anonym poster: 0decec6567068faf59e4fdbb1cfdb31c

Skrevet

Vi bruker mellom 8 og 10 000 (er tre voksne), men vet at vi fint kunne ha kuttet ned mye om vi bare hadde gått inn for det. Men siden vi har god råd velger vi å kjøpe det vi har lyst på og mat med god kvalitet.

Anonym poster: 3474680c456fd26d3d6a934305103620

Gjest grenlandstuppa
Skrevet

3000-4000 tenker jeg. Da har vi alt vi trenger og litt til. Hender vi reiser på restaurant o.l. men da går ikke det på matbudsjettet, så det er ikke regnet med her.

Skrevet

Ca 4000-4500 kr. Her er også andre husholdningsting med (dopapir, vaskemidler osv). Vi spiser middag hjemme hver dag, og vi spiser ikke mat fra gatekjøkken eller frossenmat. I tillegg går snusen av disse pengene.

Kan tenke meg at ca 3500 kr er de reelle utgiftene til mat, før snus/vin/dopapir/helgegodis

Begge to har lunsjtrekk på jobben, så det går ikke inn i matbudsjettet.

Skrevet

Vi legger av 3000 kr hver på en egen "matkonto" i måneden, i tillegg til dette handler vi også litt mat utenom dette med egne kort... Så totalt sett ca. 7 500 vil jeg tro :)

Skrevet

Rundt 4000 for meg selv og ungene på 10 og 16. Nå bor de ca 40 % av tiden hos faren så i perioder har jeg alenehusholdning. Beløpet omfatter alt jeg kjøper i dagligvarebutikk inkl hygieneartikler, renholdsprodukter etc.

Lager det meste av mat fra bunnen av, svært sjeldent at vi har ferdigmat.

Det hender at vi spiser ute og det kommer utenom.

Gjest Kjærleik
Skrevet

Vi bruker mellom 2500-3000 -da holdes lunsj til mannen utenfor, dette betaler han selv.

Skrevet

3000 kr sånn ca. Vi lever godt av det :)

Skrevet

Etter at vi begynte å ha èn fast handledag i uka, så bruker vi ca 5500,- i måneden.

Da er det mat og husholdningsartikler nok til at vi veldig sjelden trenger å handle flere ganger en den ene i uka.

Og da spiser vi middag hjemme alle dager, + snop til helga + at jeg spiser lunsj hjemme. Mannens lunsj er utenom, da han har lunsjtrekk på jobb.

Og da handler vi ikke på billigbutikk og ser ikke på prisen... kunne lett brukt mindre om vi trengte det.

Skrevet

Vi er studentpar, og bruker max 4000 kr i måneden med dopapir, håndsåpe osv. Da kjøper vi gjerne First Price og andre billige varianter, og ellers vanlig mat. Vi har alltid god mat i kjøleskap og fryse :) Det må også nevnes at svigermor er så snill å handler litt kjøtt og diverse til oss flere ganger i måneden, så vi får litt ekstra der.

Synes 8000 i mnd på to personer høres helt ekstremt ut, men det går jo greit an å få brukt slike penger på mat hvis man kjøper dyre matvarer, ofte spiser biff, og handler på Meny..

Skrevet

Vi bruker mellom 5000-6000 kr. Men vi spiser masse scampi, reker og krabbe og det er med på å trekke op en god del. Før vi begynte å spise mye av dette lå vi på 3500-4000 kr. All middag hjemme, lager lunsj selv. Inkluderer husholdningsartikler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...