Gjest mari kontrari Skrevet 7. november 2012 #1 Skrevet 7. november 2012 Hei, fikk en liten gavekurv fra en venninne som har vært på ferie ( ), som blant annet inneholdt en flaske ren jojobaolje. Har fått med meg at det skal være en fin ting, men lurer litt på hva dere her bruker det til? Tørr hud? I ansiktet også? Noe annet? ...nå skal jeg ta med en runde på google, men er fint å høre fra brukere her, ikke bare "tilfeldige" nettsider. Stoler (kanskje litt for mye) på KG, vettu
Strawberry19 Skrevet 7. november 2012 #2 Skrevet 7. november 2012 Heisann! Jojoba olje har jeg brukt i stedet for vanlig krem på ansiktet. Den er nesten som oljen som huden produserer, og jeg synes den er rett og slett herlig. Jojoba skal viss ikke være så fet som andre oljer. I en stund da jeg ikke hadde kjøpt eterisk olje, så brukte jeg 2 dråper i ansiktet, i stdedet for dag-/nattkrem, nå har jeg skaffet meg eterisk olje av appelsin og blandet noen dråper eterisk olje og ca 10 ml jojoba, som jeg bruker om dagen, noen ganger alene, andre ganger under farget dagkrem. Jojobaolje skal også være solbeskyttende. Jeg personlig er blitt fan av ting som er ''rene'', altså uten tilsetninger. Søsteren min har tørr hud, og hun brukte jojobaolje en stund, og er kjempefornøyd hun også.
Lexica Skrevet 12. november 2012 #3 Skrevet 12. november 2012 Jojobaolje er strengt tatt ikke olje etter det jeg har forstått.
Djungelvrål Skrevet 12. november 2012 #4 Skrevet 12. november 2012 Har lest her inne at den skal hjelpe på store porer også. Lurer på om jeg skal kjøpe på helsekosten. Bruke som nattpleie. Ikke noe særlig å bruke på dagen under sminke tipper jeg. Hva er jojoba egentlig? En frukt?
Djungelvrål Skrevet 12. november 2012 #5 Skrevet 12. november 2012 Google er kjekt: http://www.aurela.no/Hvorfor-kjoepe/Virkestoffer/Hva-er-jojobaolje
AnonymBruker Skrevet 13. november 2012 #6 Skrevet 13. november 2012 Jeg bruker den i ansiktet om natten, som sminkefjerner (sammen med en annen) og i håret av og til. Anonym poster: 130acdcda216957b359700ae98ccbc98
AnonymBruker Skrevet 13. november 2012 #7 Skrevet 13. november 2012 Jeg bruker den et par ganger i uken på kvelden i stedet for nattkrem. Jeg masserer ansiktet i 5-10 minutter med den, da jeg har hørt at det skal være ekstra bra for huden. Da blir det ikke så klissete heller. Anonym poster: f7f2753e5f39332e6bd84ff6a0d76670
Gjest mari kontrari Skrevet 15. november 2012 #8 Skrevet 15. november 2012 Takk, takk for tips. Har googlet litt, og innser først og fremst at det finnes et dusin KG-tråder om jojoba, så håper det bæres over med enda en Har brukt noen dråper i ansiktet som del av kveldsrutinen (hovedsakelig i kinnen), med fuktighetskrem i tillegg, for jeg ble for tørr med bare jojoba. Dette virker som mange med fuktfattig (?) hud har samme erfaring ut i fra tidligere tråder, så kanskje en blanding av fuktighetskrem og jojoba er bra i så tilfelle. Forøvrig har jeg veldig myke og fine kinn nå, og det har ikke dukket opp en eneste kvise, noe jeg lett får om jeg bruker feil krem. Så min erfaring at det er trygt for oss som har lett for å få litt urenheter rundt nese og hake, i hvertfall. Bruker også å massere overføldig olje inn i hendene etterpå, vet ikke om det er like fuktgivende som de beste håndkremene jeg har vært borti, men den trekker i hvertfall raskt inn, gir myke hender, også setter jeg jo stor pris på ting som ikke er potensielt skadelig for verken meg eller miljøet Har også prøvd litt i hårtuppene, men veldig lite, så så ikke noe stor endring. Fikk i hvertfall ikke tungt hår, og det så ikke skittent ut, så skal se om jeg tørr gi hele håret en jojobabehandling. Har litt tørr hodebunn, så tenkte kanskje en runde med jojoba før dusj kan hjelpe? Si for all del fra om noen har hatt en jojoba-relatert hårkatastrofe Noen som har prøvd jojoba som massasjeolje, forresten? ...også tror jeg at jeg leste noe om noen som brukte det til/etter intimbarbering, men det innlegget finner jeg ikke igjen - noen som har lest/prøvd?
Britt Banditt Skrevet 15. november 2012 #9 Skrevet 15. november 2012 Jeg har fuktfattig hud og bruker først jojoba og så fuktighetskrem. Jeg syns at kombinasjonen er det eneste som hjelper da jeg ikke har funnet noen fuktighetskrem som gir nok fukt, og syns heller ikke jojoba gjør det alene.
Wildy Skrevet 15. november 2012 #10 Skrevet 15. november 2012 Jeg bruker det i ansiktet på kvelden sammen med fuktighetskrem.Står jeg opp tidlig og det er en stund til jeg skal ut tar jeg noen dråper i kinnene også, som får trekke godt inn før jeg evt sminker meg. Nå på vinteren blir jeg fort tørr, og har ikke funnet en krem som "holder" hele dagen. Har blitt mye bedre etter at jeg begynte med jojobaolje. Bruker også noen dråper på hendene om jeg har småsår/rifte som, klør.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå