Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har så sykt mye gående oppi hodet for tiden at jeg ikke har tid eller overskudd til en kjæreste. Men av en eller annen grunn så tiltrekker jeg meg jenter. F.eks.Når jeg er på butikken kan noen jenter stille seg helt inntil meg slik at jeg skal legge merke til dem, mens andre jenter kan komme bort å prate til meg når jeg er på gymmet. Problemet er at jeg er så sliten i hodet og har dårlig selvtilitt (jepp, jeg har det) og derfor avviser jeg jentene bare kaldt og er sur. Jeg vil ikke være slik, men det er desverre slik jeg er akkurat nå. Jeg får dårlig samvittighet overfor jentene siden jeg er så sur mot dem, noe som leder meg til mitt spørsmål: Hvis en mann, som du ikke kjenner, men som du ønsker å bli kjent med, oppfører seg surt/hovent mot deg når du smiler/prater til han, tar du det personlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ja, jeg tror jeg hadde blitt litt snurt egentlig, og tatt det til meg. Hvis jeg prøvde å være hyggelig mot deg med intensjon å snakke litt med deg og bli kjent med deg, hadde det ikke vært særlig hyggelig å få et surt og kaldt svar tilbake. Tror jeg hadde gått med en aldri så liten knekk i selvtilliten, og tenkt at du ikke var noe å samle på.

Skjønner dog at du kan bli lei og at det ikke alltid er gøy med oppmerksomhet (men just sayin', luksusproblem sånn egentlig ;)), men å koste på seg et smil og en høflig avvisning hadde ikke gjort noe kanskje? :)

Edit: skrivefeil

Endret av Harlequin
  • Liker 2
Skrevet

Nei tar det for det det er- en avvisning, ikke noe mer dramatisk enn det?

Skrevet

Hadde nok ikke følt meg så veldig bra om jeg manna meg opp til å gå bort å snakke med en mann, for så å bli avvist sur og kaldt.

• Liker 4
Skrevet

Må innrømme at jeg kunne tatt det litt personlig ja, for så prøve å riste det av meg ved å tenke at det bare var en hoven drittsekk eventuelt at du hadde en veldig dårlig dag.

Anonym poster: 9ad883135a96df0d0ff75a60c5f5aea3

• Liker 2
Gjest Summers
Skrevet (endret)

Må innrømme at jeg kunne tatt det litt personlig ja, for så prøve å riste det av meg ved å tenke at det bare var en hoven drittsekk eventuelt at du hadde en veldig dårlig dag.

Anonym poster: 9ad883135a96df0d0ff75a60c5f5aea3

Riktig, og om du bare har smilt og han avviser deg, hvordan kan man da ta det personlig, han vet ingenting om deg.

Endret av Summers
Skrevet

Ja, jeg tror jeg hadde blitt litt snurt egentlig, og tatt det til meg. Hvis jeg prøvde å være hyggelig mot det med intensjon å snakke litt med deg og bli kjent med deg, hadde det ikke vært særlig hyggelig å få et surt og kaldt svar tilbake. Tror jeg hadde gått med en aldri så liten knekk i selvtilliten, og tenkt at du ikke var noe å samle på.

Skjønner dog at du kan bli lei og at det ikke alltid er gøy med oppmerksomhet (men just sayin' luksusproblem sånn egentlig;)), men å koste på seg et smil og en høflig avvisning hadde ikke gjort noe kanskje? :)

Jeg håper jentene klarer å se hva som egentlig skjer, at det ikke er dem det er noe galt med men at det er meg - slik at de ikke får dårlig selvtilitt pga meg.

Man skulle tro at å være snill med jenter som ønsker kontakt skulle være det minste problemet i verden, men hodet mitt er for fult av dårlige følelser til å kunne gjøre noe slikt. Jeg vil egentlig bare være for meg selv - det er derfor jeg oppfører meg som jeg gjør.

Skrevet

Jeg håper jentene klarer å se hva som egentlig skjer, at det ikke er dem det er noe galt med men at det er meg - slik at de ikke får dårlig selvtilitt pga meg.

Man skulle tro at å være snill med jenter som ønsker kontakt skulle være det minste problemet i verden, men hodet mitt er for fult av dårlige følelser til å kunne gjøre noe slikt. Jeg vil egentlig bare være for meg selv - det er derfor jeg oppfører meg som jeg gjør.

Skjønner at du egentlig ikke mener det vondt i det hele tatt, og vil du være alene skal du selvsagt få lov til det. Det bittelille problemet vi kan støte på her er at jentene du avviser kan komme til å ta seg ganske nær av det, og jeg vet selv at det er det veldig mye lettere å tenke "hva er galt med meg nå?!?" framfor "kanskje han egentlig bare vil være i fred".

Men, igjen ser jeg også den at det er kjipt å prøve å være hyggelig når en aller mest føler seg som dritt (kanskje ikke helt rett, men du skjønner hva jeg mener), men prøv i alle fall å være ikke bare sur, men bestemt og ikke bare kald i alle fall :) Det er vel den greieste måten å ikke skape noen uggen stemning på, sånn jeg ser det :)

Skrevet

Skjønner at du egentlig ikke mener det vondt i det hele tatt, og vil du være alene skal du selvsagt få lov til det. Det bittelille problemet vi kan støte på her er at jentene du avviser kan komme til å ta seg ganske nær av det, og jeg vet selv at det er det veldig mye lettere å tenke "hva er galt med meg nå?!?" framfor "kanskje han egentlig bare vil være i fred".

Men, igjen ser jeg også den at det er kjipt å prøve å være hyggelig når en aller mest føler seg som dritt (kanskje ikke helt rett, men du skjønner hva jeg mener), men prøv i alle fall å være ikke bare sur, men bestemt og ikke bare kald i alle fall :) Det er vel den greieste måten å ikke skape noen uggen stemning på, sånn jeg ser det :)

Jeg skjønner nå at jenter kan ta oppførselen min personlig og det fortjener de ikke - jeg skal prøve å endre måten jeg oppfører meg på.

Skrevet

Haha er du uvanlig kjekk eller noe? Siden jenter er så opptatt av deg?

Anonym poster: 233ce356b3fd4f11d03e4a40a022c75d

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror at hvis man ser litt generelt på det så gjelder jo dette alle. Altså om noen uavhengig av kjønn oppfører seg hovent og surt mot et annet menneske er det helt klart mange tar seg nær av dette, men noen personer avfeier mer enn andre (uavhengig av kjønn). Om man tar motet til seg å går bort til noen man liker, så er jo selvfølgelig fallhøyden større. Men man burde vel leve etter prinsippet at man oppfører seg hyggelig mot andre, om man ikke er interessert så avviser man, men på en hyggelig måte, det er like mye for ens egen selvfølelse;)

• Liker 2
Skrevet

Jeg er selv oppdratt til å være høflig ute blandt folk, uansett hvor dårlig dag jeg har, så jeg hadde nok ikke gått derifra med positive tanker om deg som person hvis du møter et smil med sure miner. Hadde neppe tatt det personlig da det ville gjort deg så lite tiltrekkende i mine øyne at jeg ikke kunne brydd meg mindre om hva du tenkte om meg.

• Liker 2
Skrevet

Du kan jo bare si du er opptatt, noe du på en måte er når du ikke ønsker noen kjæreste. Da blir det mer forståelig for de som prøver seg.

Skrevet

Hvis en mann, som du ikke kjenner, men som du ønsker å bli kjent med, oppfører seg surt/hovent mot deg når du smiler/prater til han, tar du det personlig?

Jeg kjenner ei vakker dame som konsekvent flørter med de sureste mennene. Jeg forstår ikke hvorfor.

Skrevet

Jeg ville tatt det personlig.Uansett hvor dårlig humør jeg er i så oppfører jeg meg ikke sånn hvis noen kommer bort til meg.Jeg har dårlige dager hele tiden,men hvis noen snakker til meg så skjer det bare helt automatisk at jeg svarer på en hyggelig måte,gjerne med et smil.Og det er faktisk selvom jeg er i direkte dritthumør.

Gjest Wanderlust
Skrevet

Uansett om man prater med fremmede bare for å prate eller med en intensjon, så er det jo ikke særlig hyggelig å bli avvist på en sur og kald måte. Det krever jo ikke så utrolig mye av deg å høflig avvise noen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...