newman01 Skrevet 21. november 2023 #21 Skrevet 21. november 2023 Du veit at du nå antagelig har ødelagt en branncellevegg, og at tiltak i slike vegger i utgangspunktet er søknadspliktig? Nå har du ikke lenger noe branncelleskille mellom din leilighet og naboens. Gipsplata skal skrus fast i toppsvill og bunnsvill, og det skal brukes papirstrimmel og sparkel. Og så skal man bruke brannfugemasse i overgangen vegg/tak og vegg/gulv. Og så skal du ha isolasjon i veggen. Norgips, Gyproc, Glava og Rockwool har tegninger og illustrasjoner om hvordan du bygger en godkjent branncellevegg.
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #22 Skrevet 21. november 2023 newman01 skrev (24 minutter siden): Du veit at du nå antagelig har ødelagt en branncellevegg, og at tiltak i slike vegger i utgangspunktet er søknadspliktig? Nå har du ikke lenger noe branncelleskille mellom din leilighet og naboens. Gipsplata skal skrus fast i toppsvill og bunnsvill, og det skal brukes papirstrimmel og sparkel. Og så skal man bruke brannfugemasse i overgangen vegg/tak og vegg/gulv. Og så skal du ha isolasjon i veggen. Norgips, Gyproc, Glava og Rockwool har tegninger og illustrasjoner om hvordan du bygger en godkjent branncellevegg. Ts har sikkert flyttet siden 2012... Anonymkode: f701b...0ca 1
newman01 Skrevet 21. november 2023 #23 Skrevet 21. november 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Ts har sikkert flyttet siden 2012... Anonymkode: f701b...0ca Ja, det kan være. Jeg så ikke at noen hadde fisket opp en 11 år gammel tråd.. Håper det løste seg for trådstarter. Eller at eventuell ny eier har fikset problemet. Litt kjedelig å ha noe slikt skjult inni veggen uten å vite det. Brannsikkerhet er av og til viktig
mariba Skrevet 3. desember 2023 #24 Skrevet 3. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 20.11.2023 den 21.20): Snakket med naboen? Anonymkode: d9563...e2c Nei. Han slutter vel ikke å røyke hvis jeg spør. Haha! Og hvis det hadde skjedd ville jeg uansett ha tetta veggen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå