Gå til innhold

Slippe å betale for flyttet legetime jeg ikke møtte opp til?

Gjest gjest47590

Anbefalte innlegg

Gjest Yellow Taxi

Jeg hadde en legetime her for et par uker siden. Møtte opp tidlig, men fikk beskjed om at timen min måtte flyttes til uken etterpå. Så jeg fikk ny tid, denne glemte jeg og vil nå få regning i posten for denne. Har jeg et argument for å slippe og betale denne regningen siden jeg tross alt opprinnelig var der til avtalt tid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det har du neppe, så fremt du har fått beskjed om den nye timen.

Anonym poster: ea3e7e10cf35c1bcde695561fa2375f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yellow Taxi

Det tviler eg på, du fikk tross alt beskjed om den nye timen..

Ja, det tenkte jeg også. :fnise:

MEN, om vi tenker slik at jeg liksom sender en bot fordi de glemte meg, også sender de en bot fordi jeg glemte dem etterpå, så kan vi jo bare slå en strek over det hele?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MEN, om vi tenker slik at jeg liksom sender en bot fordi de glemte meg, også sender de en bot fordi jeg glemte dem etterpå, så kan vi jo bare slå en strek over det hele?

Hehe :gjeiper: Det er jo slik det burde vært :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slik det burde vært ja.

Jeg tok sertifikatet hos en relativt useriøs trafikkskole. Når de glemte timen min var det bare "pyttsann", men om jeg glemte en time måtte jeg betale i dyre dommer. Og tro meg - jeg prøvde med det argumentet over..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, selvfølgelig ikke.

Anonym poster: 5a6ac24a41360b54dd5ff9d207500fd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Kramer i Seinfeldt gjør noe lignende. Han må avlyse en akupunktørtime eller lignende pga sykdom og må betale. Uken etterpå avlyser akupunktøren fordi hun drar på en spontan ferie, og da mener Kramer at hun må betale ham tilbake.

Fra spøk til alvor:

Du skal betale for timen. Du fikk beskjed om den nye timeavtalen, og ergo gjelder selvfølgelig normale regler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns absolutt IKKE at du trenger betale for timen. Du møtte opp på en bestilt time som du fikk beskjed om først ble avlyst da du kom. Du har altså satt av og brukt mye tid forgjeves. Selvfølgelig er det urimelig at du skal stå ansvarlig for dine feil, hvis legen ikke påtar seg ansvar for sine, - spesielt fordi dette i utgangspunktet gjelder "samme" time.

Jeg er litt overrasket over at alle mener du bør betale.

Nei, det er ikke rimelig!

Anonym poster: 2f93b5dc5a7652472fbc1799f6946603

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns absolutt IKKE at du trenger betale for timen. Du møtte opp på en bestilt time som du fikk beskjed om først ble avlyst da du kom. Du har altså satt av og brukt mye tid forgjeves. Selvfølgelig er det urimelig at du skal stå ansvarlig for dine feil, hvis legen ikke påtar seg ansvar for sine, - spesielt fordi dette i utgangspunktet gjelder "samme" time.

Jeg er litt overrasket over at alle mener du bør betale.

Nei, det er ikke rimelig!

Anonym poster: 2f93b5dc5a7652472fbc1799f6946603

Selvfølgelig er det ikke rimelig. Han fikk tilbud om ny time, noe han aksepterte. Det er da inngått en ny avtale. Avtaler er bindende.

Argumentasjonen din holder ikke mål, hverken faktisk eller rettslig.

Anonym poster: 5a6ac24a41360b54dd5ff9d207500fd4

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik det burde vært ja.

Jeg tok sertifikatet hos en relativt useriøs trafikkskole. Når de glemte timen min var det bare "pyttsann", men om jeg glemte en time måtte jeg betale i dyre dommer. Og tro meg - jeg prøvde med det argumentet over..

Det er jo faktisk litt forskjell da. :fnise: Når du har time med en kjøreskole taper de penger når du ikke møter opp til timen, men du taper jo ingenting når de utsetter timen din. Samme gjelder legetimer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo faktisk litt forskjell da. :fnise: Når du har time med en kjøreskole taper de penger når du ikke møter opp til timen, men du taper jo ingenting når de utsetter timen din. Samme gjelder legetimer.

Hva vet du / legen / kjøreskolen om hva vi taper? Tid er penger, tid jeg kunne brukt på jobbe eller være med familien eller gjort andre ærender. Jeg syns ikke han skal betale for den timen selv om han aksepterte en ny time. Han skulle egentlig vært ferdig med legetimen, derfor går han ikke rundt å husker timen.

Anonym poster: ed119db51707410156c8d86629a31874

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva vet du / legen / kjøreskolen om hva vi taper? Tid er penger, tid jeg kunne brukt på jobbe eller være med familien eller gjort andre ærender. Jeg syns ikke han skal betale for den timen selv om han aksepterte en ny time. Han skulle egentlig vært ferdig med legetimen, derfor går han ikke rundt å husker timen.

Det er ikke verre enn at når du finner ut at den timen er avlyst, drar du hjem og er sammen med familien eller drar på jobben igjen. Ta-da.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd at psykologen avlyste to ganger på tre uker, avlysningen kom alt fra tre timer før til ti minutter før. Det suger for å være ærlig. Jeg går gjennom helvete om dagene på grunn av diverse, og jeg skulle ønske jeg hadde en snakke med som ikke skjelte meg ut.

Anonym poster: d3123638c30f58dfc401b97c2601aaa6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har opplevd at psykologen avlyste to ganger på tre uker, avlysningen kom alt fra tre timer før til ti minutter før. Det suger for å være ærlig. Jeg går gjennom helvete om dagene på grunn av diverse, og jeg skulle ønske jeg hadde en snakke med som ikke skjelte meg ut.

Det er litt annerledes da. Når man har time med en psykolog er det jo fordi man virkelig virkelig trenger noen å snakke med. Litt annerledes enn en kjøretime, eller en vanlig legetime.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt annerledes da. Når man har time med en psykolog er det jo fordi man virkelig virkelig trenger noen å snakke med. Litt annerledes enn en kjøretime, eller en vanlig legetime.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det koster meg ENORMT mye for å komme meg ditt av krefter, en av grunnene er fordi at jeg er veldig klaustrofobikk om dagen, og det funker elendig med buss. Det er kjipt å få telefonen når du står utenfor og få høre at timen er avlyst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...