AnonymBruker Skrevet 7. november 2012 #1 Skrevet 7. november 2012 Og jeg er kjempefornøyd med resultatet! Jeg hadde langt, fiiint (som i tynnt) hår, og ville ha en mer 'layered haircut'. Og sannelig min hatt fikk jeg det til før i dag. Nå er det en del kortere, men det ser sunnere ut og jeg har fått rammet inn ansiktet litt. Også er det så mye mer morsomt med alle hårrullene mine og slikt nå som ikke alt blir tynget ned av lengden. Nå er ikke dette noe jeg anbefaler andre å prøve, det kan jo fort bli veldig stygt, men er det noen som har gjort noe lignende på seg selv? Hilsen Frøken Fjong som nettopp sparte en del penger Anonym poster: 7279c3d62a991e10ff7e7c83ae4e2910
KaDust Skrevet 7. november 2012 #2 Skrevet 7. november 2012 Jeg gjorde det mye før, men det ble alltid rart bak. Så jeg har funnet ut at det lønner seg mye mer å få klippet det hos svigerinna mi som eier egen salong. :gjeiper:
Antlers Skrevet 7. november 2012 #3 Skrevet 7. november 2012 Ja, jeg klipper stort sett håret selv. Synes det er unødvendig å kaste penger ut av vinduet (gå til frisøren) når det er snakk om noe jeg kan få til like bra hjemme. Bruker forskjellige teknikker ettersom hva slags resultat jeg ønsker, og det er lekende lett - MEN - har man litt kortere hår er det mye vanskeligere å få det til å bli jevnt og pent. Enkelte frisyrer bør også overlates til frisøren, med mindre man ikke er redd for å ende opp med en veldig alternativ look. Bob er et eksempel på noe som er vanskelig (dog ikke umulig) å få til på seg selv.
AnonymBruker Skrevet 8. november 2012 #5 Skrevet 8. november 2012 video??? Et sett med bevegelige bilder med lyd til. Kommer av latin, vide, å se, +o for audio, lyd. Anonym poster: 787952efc77cfae40db3334d808a1446 15
lille-lure Skrevet 8. november 2012 #6 Skrevet 8. november 2012 Et sett med bevegelige bilder med lyd til. Kommer av latin, vide, å se, +o for audio, lyd. Anonym poster: 787952efc77cfae40db3334d808a1446 Glup du! Jeg bil se video av hvordan klippe hår på youtube
Topplue Skrevet 8. november 2012 #7 Skrevet 8. november 2012 Et sett med bevegelige bilder med lyd til. Kommer av latin, vide, å se, +o for audio, lyd. Anonym poster: 787952efc77cfae40db3334d808a1446 Jeg beklager avsporingen. Men jeg lurer på hva du mener med "+o for audio, lyd"? Jeg trodde ordet video var første person entall i presens av videre.
AnonymBruker Skrevet 8. november 2012 #8 Skrevet 8. november 2012 [quote name=Forever ' timestamp='1352377921' post='11780673] Jeg beklager avsporingen. Men jeg lurer på hva du mener med "+o for audio, lyd"? Jeg trodde ordet video var første person entall i presens av videre.
Tibbie Skrevet 8. november 2012 #9 Skrevet 8. november 2012 Klipper alltid håret mitt selv Selv om moren min er frisør og jeg kunne fått det gratis, gjør jeg det. Jeg blir alltid fornøyd når jeg gjør det selv. Er jo bare jeg som kan se visjonen min !
AnonymBruker Skrevet 8. november 2012 #10 Skrevet 8. november 2012 video??? Jeg kikket på flere, men synes videoen var mest nyttig for slik jeg gjorde det Jeg ville nok ikke gjort det hvis jeg hadde tjukkere hår med krøller f.eks, kan se for meg det kan bli litt rart, men det hjalp veldig på mitt lange rette hår som bare lå der livløst og flatt inn til hodet fordi det ble så tungt. Og ta heller for lite enn for mye til å begynne med!!! (Vet ikke helt hva 'Layered haircut' heter på norsk, men det er altså at det blir kortere foran og gradvis lenger bak.) Anonym poster: 7279c3d62a991e10ff7e7c83ae4e2910
Papirbit Skrevet 8. november 2012 #11 Skrevet 8. november 2012 Jeg kikket på flere, men synes videoen var mest nyttig for slik jeg gjorde det Jeg ville nok ikke gjort det hvis jeg hadde tjukkere hår med krøller f.eks, kan se for meg det kan bli litt rart, men det hjalp veldig på mitt lange rette hår som bare lå der livløst og flatt inn til hodet fordi det ble så tungt. Og ta heller for lite enn for mye til å begynne med!!! (Vet ikke helt hva 'Layered haircut' heter på norsk, men det er altså at det blir kortere foran og gradvis lenger bak.) Anonym poster: 7279c3d62a991e10ff7e7c83ae4e2910 For en fantastisk video! Ble imponert her jeg. Har lenge hatt lyst til å klippe meg,men frisøren koster 600+ og jeg er fattig student,som heller vil bruke 600 på mat enn å få klippet slitte kanter! Hadde nok aldri tørt å gjøre det der selv:P
AnonymBruker Skrevet 8. november 2012 #12 Skrevet 8. november 2012 Jeg hadde ihvertfall suksess med denne metoden, men jeg er jo skeptisk til å anbefale andre det for det kan jo være det ikke blir slik de hadde tenkt Og jeg pleier vanligvis å gå til frisør bare så det er sagt hehe. Anonym poster: 7279c3d62a991e10ff7e7c83ae4e2910
Adele Skrevet 8. november 2012 #13 Skrevet 8. november 2012 (endret) Jeg kikket på flere, men synes videoen var mest nyttig for slik jeg gjorde det Jeg ville nok ikke gjort det hvis jeg hadde tjukkere hår med krøller f.eks, kan se for meg det kan bli litt rart, men det hjalp veldig på mitt lange rette hår som bare lå der livløst og flatt inn til hodet fordi det ble så tungt. Og ta heller for lite enn for mye til å begynne med!!! (Vet ikke helt hva 'Layered haircut' heter på norsk, men det er altså at det blir kortere foran og gradvis lenger bak.) Anonym poster: 7279c3d62a991e10ff7e7c83ae4e2910 Fikk vondt i meg da hun klipte av alt det lange, fine håret! men smart for å spare litt penger da Edit: autocorrect Endret 8. november 2012 av adele.bethune 3
Papirbit Skrevet 8. november 2012 #14 Skrevet 8. november 2012 Fikk vondt i meg da hun klipte av alt det lange, fine håret! men smart for å spare litt penger da Edit: autocorrect + ho donerte bort håret:) 2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2012 #15 Skrevet 8. november 2012 Måtte prøve selv etter den videon der jeg også nå :D Skulle uansett til frisøren neste uke. Men ble faktisk kjempebra :D Først fikk jeg sånn sjokk, ¨Å nei! Hva har jeg gjort nå! Men så ble det faktisk skikkelig stilig :D Har selv også veldig fint hår(som i tynt) med litt fall, men ble faktisk skikkelig bra :D Anonym poster: 01530555253174d63b191e47494dd00e 1
bebisss Skrevet 8. november 2012 #16 Skrevet 8. november 2012 Jeg klippa meg for en uke siden hos frisøren, det ble grådig stygt, passer ikke meg i det hele tatt! Nå angrer jeg på at jeg klippa av de fine lengdene mine, neste gang skal jeg også gjøre det selv!
Adele Skrevet 8. november 2012 #17 Skrevet 8. november 2012 + ho donerte bort håret:) Ah, det så ikke jeg! Sto det i informasjonsrubrikken der?
Papirbit Skrevet 8. november 2012 #18 Skrevet 8. november 2012 Ah, det så ikke jeg! Sto det i informasjonsrubrikken der? Ja,det står under videoen at ho donerte til "LOCKS OF LOVE." Men,så sykt mye hår ho hadde til å begynne med da! Ho hadde jo masse igjen etter å ha klipt seg!
AnonymBruker Skrevet 8. november 2012 #19 Skrevet 8. november 2012 Hvor langt hår har dere som klipper selv i utgangspunktet/hvor kort ender dere med? Og har dere glatt hår, eller krøller? Anonym poster: 1bb7704512e22b382e9f26d9c0125141
Antlers Skrevet 8. november 2012 #20 Skrevet 8. november 2012 Hvor langt hår har dere som klipper selv i utgangspunktet/hvor kort ender dere med? Og har dere glatt hår, eller krøller? Anonym poster: 1bb7704512e22b382e9f26d9c0125141 Veldig varierende med lengde. Alt fra hår som rekker ned til brystene til hår som rekker ned til rumpa synes jeg er enkelt å klippe. Akkurat nå er lengden rett forbi skuldrene, og da krever det mer forberedelser for å få et greit resultat (kanskje mest fordi jeg har tykt hår). Ellers har jeg masse fall, men det kan løses ved at jeg væter håret og børster det ut før jeg klipper. Hvilken lengde jeg ender opp med kommer jo helt an på hvilken lengde jeg ønsker. Bruker jeg omtrent samme metode som i videoen, kan jeg klippe av 5-10 cm uten å miste lengde, da det er det øverste laget av håret som klippes av, og underhåret er fortsatt like langt bak. Klipper man litt lenger inn (eller plasserer hestehalen litt lavere) tar man med det nederste laget også. Jo høyere hestehalen plasseres, jo mer oppklippet resultat. Mye enklere å bruke barberhøvel på kortere hår, dersom man vil ha layers, men vil ikke anbefale det til folk som ikke liker å ta sjanser, siden det fort kan svekke hårstrået når det blir skåret av på den måten, og man lettere får splittede tupper.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå