Gå til innhold

ProArgi-9+

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen som kjenner til dette produktet? Jeg er VELDIG skeptisk med såkalte naturprodukter som selges i hytt og pine (og særlig type "hjemmesalg" hvor man tjener på å selge videre osv).

Jeg går på et kurs hvor en av medelevene driver å skal fortelle oss en "hemmelighet" om hvordan dette forandret livet hennes. Hun var utmattet og sliten men nå er alt så vidunderlig bra!

Hva er erfaringene der ute med dette produktet med det mystiske navnet ProArgi 9+ ?

Anonym poster: e57c11a034d2116b20c9575f98f172ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker ProArgi9 daglig, og jeg er frelst. Samtidig er jeg skeptisk og tror knapt det jeg opplever. Føler meg veldig splitta og forvirra over dette. :fnise:

Jeg har slitt med utmattelse i lang tid. Det begynte for noen år siden og har blitt gradvis verre. I år ble det så ille at jeg har vært masse sykemeldt og knapt orket å krysse stuegulvet. På det verste satt jeg i sofaen helt tom for energi og orket ikke reise meg for å hente et glass vann på kjøkkenet selv om jeg var kjempetørst. Og mannen min måtte hjelpe meg med å kle på meg sko når jeg skulle ut, for jeg orket ikke bøye meg for å gjøre det selv...

Legen fant ikke ut av noe. Eller, han prøvde vel egentlig ikke så veldig hardt heller. Han konkluderte raskt med at jeg sikkert var deprimert, selv om jeg prøvde å forklare at jeg på det mentale plan hadde det veldig bra. Dog ble jeg noe nedfor av å være i så dårlig form og ikke få hjelp. Legen tok noen blodprøver, men når han ikke fant svaret der så slo han fast at det måtte være psykisk. Jeg var - og er - uenig.

Etter å ha vært sykemeldt i flere måneder var jeg så fortvila og desperat at jeg gikk til en som driver med alternativ medisin. Ingenting skulle være uprøvd. Her fikk jeg vite om ProArgi9 og ble anbefalt å prøve. Jeg fikk høre at jeg mest sannsynlig ville bli verre en periode før jeg ble bedre. Jeg var superskeptisk, men var villig til å prøve det meste for å bli bedre.

Det er nå tre måneder siden jeg begynte på dette, og jeg opplevde rask bedring. Jeg ble ikke verre først, slik naturmedisineren mente, så jeg tenker at det neppe er snakk om en placeboeffekt. Jeg er nå i full jobb igjen, går lange turer og føler meg så full av energi som jeg aldri før har vært.

Jeg har selv slitt med å tro på dette, for hva er det i denne ProArgi9-drikken som skal gi en sånn effekt? Men samtidig har jeg ingen annen forklaring på det at jeg har blitt bedre.

Det som gjør meg veldig mye mer sikker på at det er ProArgi9 som gjør meg bra er at kusina mi som helt definitivt har en fysisk lidelse (hun har en alvorlig fysisk diagnose, og hun blir tett fulgt av lege) har blitt bedre etter å ha brukt dette. Legen skjønner ikke hvorfor hun blir bedre, for med hennes diagnose skulle ikke det være mulig. Men han ser jo med egne øyne at prøveresultatene viser bedring. Men han tror ikke på at ProArgi9 kan være årsaken.

Det koker ned til at jeg ikke vet hva jeg skal tro, men samtidig så tror jeg dette har noe for seg...

Forklaringen jeg har fått fra naturmedisineren er at ProArgi9 har virkestoffer som gir bedre blodsirkulasjon, og med bedre blodsirkulasjon klarer også kroppen bedre å hjelpe seg selv til å bli frisk. Ikke vet jeg. :vetikke:

Men så lenge det virker så bruker jeg det.

Anonym poster: a87933a3018ff88b9e72b99aa55d96db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men finnes det bevis for at det IKKE virker?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes ikket et spor av bevis på at dette produktet faktisk virker.

Dere opplever nok heller en placebo effekt.

http://www.armytimes...sd-cure-032111/

Anonym poster: 12ad696dd60b41818b8fa1cb7f6c0bce

Hvor er logikken i det egentlig? Har ingenting en virkning før forskning har slått fast at det virker? Betyr det at f.eks. Paracet (for å ta et enkelt eksempel) ikke hadde noen smertestillende eller febernedsettende effekt før man hadde forsket på tusenvis av mennesker? Men straks man hadde forsket på det så hadde det effekt? Ser du den logiske bristen?

Ting kan selvsagt ha en effekt uten at det finnes bevis for det. Bevis får man først etter omfattende forskning, og selv da kan midler ha ulik effekt på ulike mennesker. Bare spør hvem som helst som jobber i helsevesenet. Det er en grunn til at noen blir friske av medisin A mens andre blir friske av medisin B mens noen andre igjen ikke har effekt av verken A eller B.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

om dere virkelig vil tro på slikt og kaste bort pengene,så gjør det. Andre tjener godt med penger fordi folk er dumme og tror på hva som helst.Uten bevis.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er erfaringene der ute med dette produktet med det mystiske navnet ProArgi 9+ ?

Jeg plages med psoriasis og slitasjegikt og ble mye bedre etter en tids bruk. Brukte produktene i 1 1/2 år. Nå er det 8 mnd siden jeg sluttet med det og psoriasisen og gikten er snart slik som det var da jeg begynte med ProArgi-9+.

Det er beklageligvis dyre produkter men planen er å starte på det igjen når jeg har fått meg jobb igjen.

Anonym poster: 20bb12505c0e72c8c40460edc5c5833c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var skeptiker, og er fortsatt skeptiker. Har fibromyalgi og slet med depresjon da jeg startet. At det renser blodårene for plakk, vel - det velger jeg å tro på. Det er mitt valg. I begynnelsen sov jeg bedre, hadde mindre muskelsmerter og følte liksom at jeg renset meg innvendig på en måte. Hadde en ekkel opplevelse hvor jeg hadde tatt kveldens dose og besvime på badet, så noe gjør det i allefall med blodtrykket. Om det er bra eller dårlig, det skal ikke jeg vurdere. Placebo eller ikke - jeg fikk i allefall mye mer energi, og det satt jeg stor pris på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var skeptiker, og er fortsatt skeptiker. Har fibromyalgi og slet med depresjon da jeg startet. At det renser blodårene for plakk, vel - det velger jeg å tro på. Det er mitt valg. I begynnelsen sov jeg bedre, hadde mindre muskelsmerter og følte liksom at jeg renset meg innvendig på en måte. Hadde en ekkel opplevelse hvor jeg hadde tatt kveldens dose og besvime på badet, så noe gjør det i allefall med blodtrykket. Om det er bra eller dårlig, det skal ikke jeg vurdere. Placebo eller ikke - jeg fikk i allefall mye mer energi, og det satt jeg stor pris på.

Hvis du besvimte etter å ha tatt det så gir det deg farlig lavt blodtrykk, det er IKKE bra!

Et preparat som hadde tatt bort plakk hadde blitt tatt i mot med åpne armer, og forsket MYE på.

Hva dere velger å bruke penger på er selvfølgelig deres sak. Og ang placebo så er det faktisk "sterke" saker. Folk som tror de får smertestillende får en smertedempende effekt. Så man skal ikke kimse av placebo.

Anonym poster: b2b4a469df23539e93b015b8013bec61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes ikket et spor av bevis på at dette produktet faktisk virker.

Dere opplever nok heller en placebo effekt.

http://www.armytimes...sd-cure-032111/

Hvor er logikken i det egentlig? Har ingenting en virkning før forskning har slått fast at det virker?

Placebo har i høyeste grad en virkning, det er nettopp derfor man setter igang store randomiserte forsøk med kontrollgrupper. Man vil ha tak i hva som er den faktiske virkningen av preparatet.

Betyr det at f.eks. Paracet (for å ta et enkelt eksempel) ikke hadde noen smertestillende eller febernedsettende effekt før man hadde forsket på tusenvis av mennesker? Men straks man hadde forsket på det så hadde det effekt? Ser du den logiske bristen?

Ser du din egen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 måneder senere...
Gjest Kamilla Haaland

Louis Ignarro fikk i 1998 nobelpris innen medisin for sine oppdagelser om nitrogenmonoksid som signalmolekyl i hjerte- og karsystemet. Jeg vil si dette er godt nok. Hva er det å være skeptisk over? Jeg tror heller så klart ikke at det kan kurere alt, men det kan hjelpe for mye. Spesielt når det kommer til hjerte og kar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Louis Ignarro fikk i 1998 nobelpris innen medisin for sine oppdagelser om nitrogenmonoksid som signalmolekyl i hjerte- og karsystemet. Jeg vil si dette er godt nok. Hva er det å være skeptisk over? Jeg tror heller så klart ikke at det kan kurere alt, men det kan hjelpe for mye. Spesielt når det kommer til hjerte og kar.

Godt nok til hva? Er det han som står bak dette firmaet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...
Gjest Molly

om dere virkelig vil tro på slikt og kaste bort pengene,så gjør det. Andre tjener godt med penger fordi folk er dumme og tror på hva som helst.Uten bevis.

Og hva med legemiddelindustrien....- tjener ikke de penger...? Det er vel den største industrien i verden!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Annonse

Gjest Gjest

Jeg bruker ProArgi9 daglig, og jeg er frelst. Samtidig er jeg skeptisk og tror knapt det jeg opplever. Føler meg veldig splitta og forvirra over dette. :fnise:

Jeg har slitt med utmattelse i lang tid. Det begynte for noen år siden og har blitt gradvis verre. I år ble det så ille at jeg har vært masse sykemeldt og knapt orket å krysse stuegulvet. På det verste satt jeg i sofaen helt tom for energi og orket ikke reise meg for å hente et glass vann på kjøkkenet selv om jeg var kjempetørst. Og mannen min måtte hjelpe meg med å kle på meg sko når jeg skulle ut, for jeg orket ikke bøye meg for å gjøre det selv...

Legen fant ikke ut av noe. Eller, han prøvde vel egentlig ikke så veldig hardt heller. Han konkluderte raskt med at jeg sikkert var deprimert, selv om jeg prøvde å forklare at jeg på det mentale plan hadde det veldig bra. Dog ble jeg noe nedfor av å være i så dårlig form og ikke få hjelp. Legen tok noen blodprøver, men når han ikke fant svaret der så slo han fast at det måtte være psykisk. Jeg var - og er - uenig.

Etter å ha vært sykemeldt i flere måneder var jeg så fortvila og desperat at jeg gikk til en som driver med alternativ medisin. Ingenting skulle være uprøvd. Her fikk jeg vite om ProArgi9 og ble anbefalt å prøve. Jeg fikk høre at jeg mest sannsynlig ville bli verre en periode før jeg ble bedre. Jeg var superskeptisk, men var villig til å prøve det meste for å bli bedre.

Det er nå tre måneder siden jeg begynte på dette, og jeg opplevde rask bedring. Jeg ble ikke verre først, slik naturmedisineren mente, så jeg tenker at det neppe er snakk om en placeboeffekt. Jeg er nå i full jobb igjen, går lange turer og føler meg så full av energi som jeg aldri før har vært.

Jeg har selv slitt med å tro på dette, for hva er det i denne ProArgi9-drikken som skal gi en sånn effekt? Men samtidig har jeg ingen annen forklaring på det at jeg har blitt bedre.

Det som gjør meg veldig mye mer sikker på at det er ProArgi9 som gjør meg bra er at kusina mi som helt definitivt har en fysisk lidelse (hun har en alvorlig fysisk diagnose, og hun blir tett fulgt av lege) har blitt bedre etter å ha brukt dette. Legen skjønner ikke hvorfor hun blir bedre, for med hennes diagnose skulle ikke det være mulig. Men han ser jo med egne øyne at prøveresultatene viser bedring. Men han tror ikke på at ProArgi9 kan være årsaken.

Det koker ned til at jeg ikke vet hva jeg skal tro, men samtidig så tror jeg dette har noe for seg...

Forklaringen jeg har fått fra naturmedisineren er at ProArgi9 har virkestoffer som gir bedre blodsirkulasjon, og med bedre blodsirkulasjon klarer også kroppen bedre å hjelpe seg selv til å bli frisk. Ikke vet jeg. :vetikke:

Men så lenge det virker så bruker jeg det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 måneder senere...

Heisann, er det noen av dere som vet om ProArgi-9+ er effektivt mot lavt blodtrykk? Veldig takknemlig om noen kan gi et svar! :danse:

Anonymous poster hash: a1602...cd2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...