Gjest MAJA Skrevet 7. november 2012 #1 Skrevet 7. november 2012 Inspirert av den andre tråden, sjekket jeg opp formuen hos kjæresten min og fikk sjokk. Han har nesten 1 million ! Betyr det at det er det han har på kontoen sin????? Er det derfor han har hatt råd til å hjelpe meg sånn med økonomien? Har spurt han flere ganger om det ikke går ut over hans økonomi at han skal betale så mye regninger og mat for meg, men han har da svart at han får da inn lønn av og til!!! Og at han ikke hadde noe huslån eller billån å betale ned på. Derfor hadde han råd. Jeg har gått og vært så redd for at han skulle ha blakket seg på meg, så ser jeg at han har nesten 1 million på konto!!! Føler meg jo nesten lurt! Ikke at penger betyr noe, men jeg har jo spurt han og han har aldri nevnt at han har så mye!!!! Vi har vært sammen i 1,5 år. Burde han ikke sagt det til meg så jeg ikke har gått her med dårlig samvittighet pga han har hjulpet meg? Eller er jeg en idiot som tenker slikt? Han har hele tiden visst hva jeg har av penger... så derfor jeg føler meg litt snytt for sannheten.....
matba Skrevet 7. november 2012 #2 Skrevet 7. november 2012 Kan være at han feks har arvet hus, hytte eller lignende, investert i noe, det er absolutt ikke sikkert at han har 1 mill på konto men at han har verdier for 1 million 10
Gjest Lurifix Skrevet 7. november 2012 #3 Skrevet 7. november 2012 Skal du virkelig begynne å lage drama i kåken pga penger?! 22
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 7. november 2012 #4 Skrevet 7. november 2012 Han har jo fortalt at det ikke går utover hans økonomi at han hjelper deg, så jeg skjønner ikke hvordan du kan føle deg lurt? Det er ikke alle som er like komfortable med å snakke om sin økonomi, og selv om dere er kjærester så betyr ikke det at du automatisk skal ha fullt innsyn i kontoen hans. 23
Gjest TS Skrevet 7. november 2012 #5 Skrevet 7. november 2012 Nei han har ikke arvet noe hus. Han eier ikke noe hus, hytte eller slikt
AnonymBruker Skrevet 7. november 2012 #6 Skrevet 7. november 2012 hva er problemet`? han er god og snill og hjelper deg. han trenger vel ikke gi deg konto utskriften sin eller fortelle deg om hytte,feriehus eller båt som han måtte ha. du høres ut som en drama queen. Anonym poster: 6b3fe70e68721bb3133f01fda0434c6d 20
Gjest TS Skrevet 7. november 2012 #7 Skrevet 7. november 2012 Han har jo fortalt at det ikke går utover hans økonomi at han hjelper deg, så jeg skjønner ikke hvordan du kan føle deg lurt? Det er ikke alle som er like komfortable med å snakke om sin økonomi, og selv om dere er kjærester så betyr ikke det at du automatisk skal ha fullt innsyn i kontoen hans. Nei var bare da jeg spurte han om det, og han da bare sa at han får inn lønninger av og til. Da føler jeg at han har holdt tilbake opplysninger....
Gjest TS Skrevet 7. november 2012 #8 Skrevet 7. november 2012 hva er problemet`? han er god og snill og hjelper deg. han trenger vel ikke gi deg konto utskriften sin eller fortelle deg om hytte,feriehus eller båt som han måtte ha. du høres ut som en drama queen. Anonym poster: 6b3fe70e68721bb3133f01fda0434c6d BURDE HAN IKKE SAGT SANNHETEN NÅR JEG SA JEG HADDE DÅRLIG SAMVITTIGHET OG VAR REDD FOR AT HAN IKKE SKULLE HA NOK NÅR HAN HJALP MEG DA?
Gjest Misteltein Skrevet 7. november 2012 #9 Skrevet 7. november 2012 Jeg ville ha hatt dårlig samvittighet fordi at det er mitt ansvar, og ikke hans. Jeg ville vært evig takknemlig om jeg fikk hjelp hvis jeg hadde problemer. Dette forandrer seg ikke om hvilket tall som står på kontoen hans. 11
AnonymBruker Skrevet 7. november 2012 #10 Skrevet 7. november 2012 BURDE HAN IKKE SAGT SANNHETEN NÅR JEG SA JEG HADDE DÅRLIG SAMVITTIGHET OG VAR REDD FOR AT HAN IKKE SKULLE HA NOK NÅR HAN HJALP MEG DA? nei han har sagt til deg at han har mulighet til å hjelpe. han trenger ikke fortelle deg hvor mye han har på konto. Anonym poster: 6b3fe70e68721bb3133f01fda0434c6d 19
VitaSana Skrevet 7. november 2012 #11 Skrevet 7. november 2012 BURDE HAN IKKE SAGT SANNHETEN NÅR JEG SA JEG HADDE DÅRLIG SAMVITTIGHET OG VAR REDD FOR AT HAN IKKE SKULLE HA NOK NÅR HAN HJALP MEG DA? Han er vel en voksen mann og har slik jeg leser det du skriver sagt/formidlet at han har råd til det. Du har ikke krav på å vite hvor mye han har selv om du spør. 5
Gjest Misteltein Skrevet 7. november 2012 #12 Skrevet 7. november 2012 BURDE HAN IKKE SAGT SANNHETEN NÅR JEG SA JEG HADDE DÅRLIG SAMVITTIGHET OG VAR REDD FOR AT HAN IKKE SKULLE HA NOK NÅR HAN HJALP MEG DA? Han sa jo at det gikk bra for han, økonomisk sett. Han trenger ikke utlevere seg i detaljer. 5
Gjest Gjest Skrevet 7. november 2012 #13 Skrevet 7. november 2012 Kan være at han feks har arvet hus, hytte eller lignende, investert i noe, det er absolutt ikke sikkert at han har 1 mill på konto men at han har verdier for 1 million Jeg eier et hus/eiendom verdt 12-15 mill. Søker du på meg hos Skatteetaten står det at jeg har mellom 2-3 mill. i formue.
Gjest gressløk Skrevet 7. november 2012 #14 Skrevet 7. november 2012 BURDE HAN IKKE SAGT SANNHETEN NÅR JEG SA JEG HADDE DÅRLIG SAMVITTIGHET OG VAR REDD FOR AT HAN IKKE SKULLE HA NOK NÅR HAN HJALP MEG DA? Nei, det synes jeg ikke. Når han valgte å hjelpe deg økonomisk, så ville jeg regnet med at han hadde råd til det, ellers hadde han vel sagt noe om at han ikke sto så godt i det økonomisk selv heller. Jeg hadde hatt dårlig samvittighet jeg også, men det fordi at jeg måtte "leve" på andre, og det synes jeg faktisk du bør ha dårlig samvittighet for også, selv om det ikke er din skyld. Hvor mye han faktisk har på kontoen selv har ikke du noe med, mener jeg. Du får den hjelpen du trenger fra han, vær fornøyd med det. 3
Gjest Geir Skrevet 7. november 2012 #15 Skrevet 7. november 2012 Jeg eier et hus/eiendom verdt 12-15 mill. Søker du på meg hos Skatteetaten står det at jeg har mellom 2-3 mill. i formue. Hos meg står det 0 i formue enda jeg eier flere hus til flere millioner
Gjest TS Skrevet 7. november 2012 #16 Skrevet 7. november 2012 Han sa jo at det gikk bra for han, økonomisk sett. Han trenger ikke utlevere seg i detaljer. Nei det har jeg aldri sagt, men jeg spurte han jo og da bare sa han det der om lønningene.. Har gått og hatt dårlig samvittighet pga ingenting! Han er jo steinrik!!
Gjest TS Skrevet 7. november 2012 #17 Skrevet 7. november 2012 Nei, det synes jeg ikke. Når han valgte å hjelpe deg økonomisk, så ville jeg regnet med at han hadde råd til det, ellers hadde han vel sagt noe om at han ikke sto så godt i det økonomisk selv heller. Jeg hadde hatt dårlig samvittighet jeg også, men det fordi at jeg måtte "leve" på andre, og det synes jeg faktisk du bør ha dårlig samvittighet for også, selv om det ikke er din skyld. Hvor mye han faktisk har på kontoen selv har ikke du noe med, mener jeg. Du får den hjelpen du trenger fra han, vær fornøyd med det. Ja jeg har hatt veldig dårlig samvittighet pga han har hjulpet meg. Har vært syk og ikke fått inntekt selv. Fikk heller ikke hjelp fra NAV .så ja jeg burde vel skamme meg for at jeg tok imot hjelpen fra han . Men jeg hadde gjort det samme om han trengte hjelp Vi er jo tross alt kjærester og elsker hverandre. Men jeg vil jo at vi skal væ're ærlige og mot hverandre. Følte bare han holdt tilbake når jeg spurte han om de der pengene. Har som sagt ikke så dårlig samvittighet nå faktisk!
Gjest Gjest Skrevet 7. november 2012 #18 Skrevet 7. november 2012 Nei det har jeg aldri sagt, men jeg spurte han jo og da bare sa han det der om lønningene.. Har gått og hatt dårlig samvittighet pga ingenting! Han er jo steinrik!! Begynner å lure på seriøsiteten av denne tråden. Du har intet krav på å få vite hva kjæresten din tjener eller har i formue. Han har hjulpet deg, og det viser du liten takknemlighet for. En million i formue er ikke noe spesielt, det har mange.
Gjest TS Skrevet 7. november 2012 #19 Skrevet 7. november 2012 Begynner å lure på seriøsiteten av denne tråden. Du har intet krav på å få vite hva kjæresten din tjener eller har i formue. Han har hjulpet deg, og det viser du liten takknemlighet for. En million i formue er ikke noe spesielt, det har mange. Jeg er evig takknemlig og det har jeg sagt til han flere ganger og takket han kjempemange ganger for!
-Jiinxs- Skrevet 7. november 2012 #20 Skrevet 7. november 2012 Jeg vil tippe at hvis han hadde sagt, "Jeg har 1 million i formue" så hadde du reagert på det også. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå