AnonymBruker Skrevet 7. november 2012 #1 Skrevet 7. november 2012 Jeg er nyutdannet sivilingeniør fra NTNU og har i den forbindelse noen spørsmål om hvor lett det er å få seg jobb.. Jeg har et snitt på mellom D og C, litt flere C enn D. Jeg har også noen få B-er, og én E fra 1. klasse. Snittet for klassen min på de fleste eksamenene har vært på ca. C, kanskje litt over. Tror dere det er vanskelig å finne seg jobb med disse karakterene? Hva gjør de studentene med dårlig snitt etter en endt mastergrad fra NTNU? Anonym poster: 8fbcd4d248ccf0b80efda603e3ec124a
Trolll Skrevet 7. november 2012 #2 Skrevet 7. november 2012 Hvilken linje ? jobbmarkedet er forskjellig for de ulike
AnonymBruker Skrevet 7. november 2012 #3 Skrevet 7. november 2012 Jeg går Bygg- og miljøteknikk. Vet jo at arbeidsmarkedet er bra innenfor byggebransjen, men jeg vet jo samtidig at det alltid vil være noen med bedre karakterer enn meg på jobbintervju Anonym poster: 8fbcd4d248ccf0b80efda603e3ec124a
Gjest O___o Skrevet 11. november 2012 #4 Skrevet 11. november 2012 Hadde du gått hvilket som helst annet studium - hadde det nok vært vanskelig. Men med den enorme ingeniørmangelen i Norge i dag - og framover - så vil du garantert få deg jobb!
AnonymBruker Skrevet 11. november 2012 #5 Skrevet 11. november 2012 Hadde du gått hvilket som helst annet studium - hadde det nok vært vanskelig. Men med den enorme ingeniørmangelen i Norge i dag - og framover - så vil du garantert få deg jobb! Ikke uttal deg om ting du ikke har greie på. Kjenner flere andre med andre typer utdanninger, ofte tekniske, som har det samme snittet og som greit har fått jobb. Samtidig så er det også de som ikke får jobb, uansett hvilket snitt de har, gjerne på grunn av manglende evne til å markedsføre seg selv, manglende arbeidserfaring eller lignende. Anonym poster: 1b6c16b1b3495406b3ddd357053ccf1d 2
Gjest O___o Skrevet 11. november 2012 #6 Skrevet 11. november 2012 Ikke uttal deg om ting du ikke har greie på. Kjenner flere andre med andre typer utdanninger, ofte tekniske, som har det samme snittet og som greit har fått jobb. Samtidig så er det også de som ikke får jobb, uansett hvilket snitt de har, gjerne på grunn av manglende evne til å markedsføre seg selv, manglende arbeidserfaring eller lignende. Anonym poster: 1b6c16b1b3495406b3ddd357053ccf1d Poenget her er ikke hvem du kjenner i andre profesjoner med dårlige karakterer som hat fått seg jobb fordi de har arbeidserfaring og er noen sjarmtroll. Poenget er at med den enorme etterspørselen av ingeniører - vil TS være garantert jobb. Ingeniører i dag har ofte 2-5 jobbtilbud allerede 6 mndr før de er ferdige med sin utdanning. Så lett for å få jobb er det ikke like mange andre profesjoner med tilsvarende utdanningsløp som har.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå