Gå til innhold

Hva hadde dere gjort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en ettåring som har blitt så rød i rumpen at han blør og er skikkelig sår.

Han hylskriker bare vi skal inn på badet for da vet han at jeg sklal skifte bleie.

Han har selvsagt skikkelig vondt.

Det jeg lurer på er om jeg bør vekke han inatt å smøre han på nytt da?

Eller skal jeg vente helt til morgenen igjen etter kveldsskiftet?

Er så redd for at han skal bli mye verre visst han ligger en hel natt med våt bleie å uten å bli smurt med salve.

Hva hadde dere gjort?

Anonym poster: fab6da9ed25d70adc0c95af63f039eba

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville tatt en tur til legen ;)

• Liker 1
Skrevet

Ja uff, det kan dreie seg om noe annet enn vanlig bleieutslett for det hørtes ille ut! Legen neste!

Skrevet

Skal ringe legen imorgen,men forsatt usikker på om jeg bør smøre han på nytt inatt.

Anonym poster: 614970f35e93202740e57234ec930def

Skrevet

Legg plastduk med håndduk over og la han sove med stumpen bar, så blir det ikke så klamt og lett for deg å skifte når han har tisset. Lege i morgen! Det kan høres ut som en sopp infeksjon . Google bilder av bleie + sopp (candida) og se om det ligner. Enkel behandling ; reseptfri salve (f eks canesten)

Skrevet

Legg plastduk med håndduk over og la han sove med stumpen bar, så blir det ikke så klamt og lett for deg å skifte når han har tisset. Lege i morgen! Det kan høres ut som en sopp infeksjon . Google bilder av bleie + sopp (candida) og se om det ligner. Enkel behandling ; reseptfri salve (f eks canesten)

problemet er at han overhode ikke ligger på samme sted,så da blir det nok tiss overalt.

Jeg legger han vanlig vei,å dagen etterpå så har han flyttet seg til fotenden.

Skrevet (endret)

Men du smurte ham godt da du stelte ham for natten, ikke sant? Da skal det ikke være nødvendig å smøre han igjen. Salven skal ligge som en tykk hinne på huden, og mer gniing og vasking gjør den såre huden verre.

Har du prøvd Inotylen mot sår hud? Vi brukte det da vår jente var kjempesår pga. langvarig diare, og det var kjempeeffektivt, mye bedre enn vanlig sinksalve.

Endret av Harlekin
Skrevet

Nei det har jeg ikke prøvd for han fikk ikke diare før idag.

Eneste jeg har i huset er sinksalve og canasten.

Skrevet

Men du smurte ham godt da du stelte ham for natten, ikke sant? Da skal det ikke være nødvendig å smøre han igjen. Salven skal ligge som en tykk hinne på huden, og mer gniing og vasking gjør den såre huden verre.

Har du prøvd Inotylen mot sår hud? Vi brukte det da vår jente var kjempesår pga. langvarig diare, og det var kjempeeffektivt, mye bedre enn vanlig sinksalve.

Ja, den salven er fin. Fikk den anbefalt da poden lå på Ullevål som liten og syns det var et hav av forskjell på den og vanlig sinksalve.

Skrevet

Nei det har jeg ikke prøvd for han fikk ikke diare før idag.

Eneste jeg har i huset er sinksalve og canasten.

Bruk sinksalve, da. Ett tykt lag, og ikke rør det før i morgen, med mindre du må fordi han bæsjer eller noe.

Skrevet

tror det foresten kan være tenner.

For han skriker etter han egentlig var sovnet å tar fingeren i munnen.

• Liker 1
Skrevet

Men har han illrød hud og blødende sår etter ett døgn med diare? Eller har han hatt dette problemet lenge?

Skrevet

Jeg skiftet bleie på han bør han la seg idag,å når han våknet etter 2 og en halv time så hadde han bæsjebleie,blødde litt og flammerød.

Så han har sikkert hatt den bleie på lenge :S

Nei han fikk det idag.

Skrevet

Men har han illrød hud og blødende sår etter ett døgn med diare? Eller har han hatt dette problemet lenge?

Dette tenkte jeg også. Hvis han får det så fort må han ha dårlig hud stakkars lille.

Men jeg støtter forslaget om Inotyolen, den er veldig bra! Jeg anbefaler også å ha på potetmel (istedenfor babypudder) når såret er borte og det bare er rødt. Potetmel har funket supert på vår lille.

Skrevet

I tillegg til sinksalve så vasket jeg med bommulsdotter, helt forsiktig. Tok lang til og mye bommul per bleieskift men det var verdt det.

Skrevet

Dette tenkte jeg også. Hvis han får det så fort må han ha dårlig hud stakkars lille.

Ja, jeg vet ikke om det er mulig å få blødende sår så fort pga. diare? Men det er kanskje det. Stakkars barn :(

Personlig: :klemmer:

Skrevet

Og vask med olje, ikke vann. På bomullsdott.

Anonym poster: 730fcf007072e38d0469d75c62df6b58

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...