AnonymBruker Skrevet 7. november 2012 #1 Skrevet 7. november 2012 Noen som har noen tanker om farge på sofa. Bolia har nå 50 % tilbud på sofaen vi har hatt lyst på en stund :danse: , så da slår vi til. Det eneste vi ikke klarer å bestemme oss for er farge/stoff. Vil ha i en gråskala, men hvor grått/mørkt? Vi har en mellomstor stue med lyse vegger, greit med lys inn. Sofaen vi har nå er mørkere enn begge de aktuelle, så helt krise blir det ikke uansett, men hva er finest. Det er også forskjell på stoffene, den mørkeste er ren ull, den lyse er et litt kraftig møbelstoff. Noen som vil hjelpe meg med noen meninger? 1 - Den mørkeste i ren ull 2 - Lysere og i "vanlig" stoff Anonym poster: efdfdeb805d56add9898adc667e1c30d
AnonymBruker Skrevet 7. november 2012 #2 Skrevet 7. november 2012 Begge var kjempefine da! Vanskelig å si hvilken som passer best i din stue når jeg ikke har sett den (du kan jo legge ut bilde?). Holder forøvrig en liiiten knapp på den lyse Anonym poster: 51a7494baf435590f9d38d7c69c433fd
Gjest Gjest_Calavi Skrevet 7. november 2012 #3 Skrevet 7. november 2012 Jeg synes den mørkeste jeg ;-)
Gjest gjest17 Skrevet 7. november 2012 #4 Skrevet 7. november 2012 Vi har i Nantes 'Dust Black' kjempefin farge. Er mørkegrå, ikke sort. Vil si fargene er lysere enn de ser ut på bildene. 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2012 #5 Skrevet 7. november 2012 Jeg hadde forhørt meg om stoffkvaliteten før jeg tok en avgjørelse. Anonym poster: 7fa27d1c1ec0126c78391a4d170605ac
AnonymBruker Skrevet 8. november 2012 #6 Skrevet 8. november 2012 Begge ser fine ut, men det kan være lurt å tenke litt praktisk også, avhengig av livsituasjonen din, og hva du ser for deg fremover. Jeg har sofaer i begge stoff, men en lysere farge på sofaen i stoffet Nantes og en mørkere i ullstoffet. Så helt sammenlignbart blir ikke mine erfaringer, men jeg deler i tilfelle du kan overføre noen av erfaringene. Personlig er jeg mest begeistret for sofaen jeg har i det litt fargespillende Nantes stoffet av praktiske årsaker. Det er veldig slitesterkt (har katt), og fargespillet gjør at flekker fra blant annet barnet mitt og hår fra pelsdotten ikke blir like synlige. Sofaen med ullstoffet må gås over oftere fordi det virker som alt suger seg fast i den (lo, kattehår), men det er ikke sikkert at det oppleves på samme måte om man velger en lysere farge, og ikke har dyr. Men det var nå mine erfaringer. Lykke til! Liker Skandinaviaserien godt! Anonym poster: 93d55bb2e9d68b149c808b1e7fa6a52f
Cho Kon It Skrevet 8. november 2012 #7 Skrevet 8. november 2012 Disse var så like at her hadde jeg gått for den med mest slitesikkert stoff. Men om jeg måtte velge, hadde jeg nok tatt den mørkeste. Har alltid hatt sofaer i lyse/beige toner, men nå har jeg en i antrasit og jeg kommer aldri til å velge noe annet Superpraktisk i forhold til flekker og øvrige farger på interiør.
AnonymBruker Skrevet 8. november 2012 #8 Skrevet 8. november 2012 Den i ull. Anonym poster: 36dbb493679bfb4ed1e27410c3e23ab2
Agathe Skrevet 8. november 2012 #9 Skrevet 8. november 2012 Jeg likte den mørke i ull best, men jeg ville også sjekket hvor slitesterke de er. Og hvor lett ull-stoffet er å holde rent.
AnonymBruker Skrevet 9. november 2012 #10 Skrevet 9. november 2012 Jeg har den i lys. Har hatt den i et års tid og er veldig fornøyd. Begge fargene er nøytrale. Men jeg hadde tenkt over bruk. Spiser dere ofte måltider i sofaen? Har dere barn? Dyr? Mye rødvinsdrikking? Vi ble for øvrig anbefalt et stoff i polyester eller noe lignende kunstfiber. Fungerer helt utmerket, jeg hadde egentlig sett for meg ull. Anonym poster: 3da47daf682fe73c806274e4bc2af14c
Gjest BM2 Skrevet 10. november 2012 #11 Skrevet 10. november 2012 Har du sittet i sofaen? Er få møbler hos Bolia som faktisk kan brukes...
Gjest Badabing Skrevet 10. november 2012 #12 Skrevet 10. november 2012 Ville valgt den mørkeste av de to.
AnonymBruker Skrevet 10. november 2012 #13 Skrevet 10. november 2012 Jeg forstår ikke folk som går for beige, hvit eller lys grå sofa. Og sofabord i glass for øvrig. Jeg mener det. Det må jo være en kamp med vaskekluten, enten du har barn, mann, sitter der selv, eller har venninner på besøk. Har hørt om alt fra at olabuksa har smitta over på sofaen og laget flekker, lange hår som fester seg i hårdotter, svarte klumper fra sokker, flekker fra mat, kattehår, barneflekker osv. Hadde jeg aldri orka! Gå derfor for MØRK MØRK grå Selv har jeg svart hjørnesofa i stoff med spetter i, og hvitt sofa-bord og tv-benk til. Funker genialt Når vi er inne på det, forstår jeg heller ikke at folk kjøper hvitt og beige flossteppe! Har grått selv og synes det er dristig nok i forhold til flekker. Men, men. Jo, når jeg er inne på det! Enkelte har også malt hele gulvet sitt hvitt, og jeg har da hørt i ettertid at ALL drit synes! Det samme med hvite kjøkkenbenker! Haha, så husk folkens! Hvitt er kun fint på møbler du ikke bruker noe særlig Anonym poster: e191dbb3718fb1969dc6829d1200dc49
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå