Gjest Gjest Skrevet 7. november 2012 #1 Skrevet 7. november 2012 Lang historie kort: Eksen min kom ut som homofil for tre år siden. Vi hadde vært sammen (samboere, ingen barn) i fire år, da han plutselig innrømmet at han foretrakk menn. Nå er han i et forhold med en yngre mann, og de har bestemt seg for at de vil ha barn. Derfor har de nå spurt meg om jeg vil bære frem barnet deres. De har allerede funnet en eggdonor, en ung jente som jobber som modell. Selv er jeg singel og barnløs, og jeg har ikke akkurat vært så aktiv på datingfronten. Med tanke på skuffelsen jeg har opplevd, så er det kanskje ikke så rart? Uansett, nå er han her og håper på at jeg skal gjøre lykken hans fullkommen. Faktisk så vet jeg ikke helt hvordan jeg skal reagere. Hva hadde dere gjort?
Gjest Sionen Skrevet 7. november 2012 #2 Skrevet 7. november 2012 Hadde det vært meg som var i denne situasjonen, hadde jeg sagt nei. Ikke fordi jeg hadde bært "nag" til denne personen fordi han ble homofil men tenk på alle følelsene rundt dette. Tenk om du blir betatt av han på nytt når dere har sex?Kanskje du har noen følelser for han ennå og da i tillegg skal du bære frem dette barnet til han og hans nye kjæreste. Jeg tror mentalt at dette kunne ha blitt vanskelig. Dette er noe du burde tenke godt igjennom og ikke si ja fordi du synes synd på dem. JA til adopsjon for homofile!!
AnonymBruker Skrevet 7. november 2012 #3 Skrevet 7. november 2012 Big fat no! Anonym poster: 08ce9d358eadfe7681044b7949f5cc6a 5
AnonymBruker Skrevet 7. november 2012 #4 Skrevet 7. november 2012 Hadde det vært meg som var i denne situasjonen, hadde jeg sagt nei. Ikke fordi jeg hadde bært "nag" til denne personen fordi han ble homofil men tenk på alle følelsene rundt dette. Tenk om du blir betatt av han på nytt når dere har sex?Kanskje du har noen følelser for han ennå og da i tillegg skal du bære frem dette barnet til han og hans nye kjæreste. Jeg tror mentalt at dette kunne ha blitt vanskelig. Dette er noe du burde tenke godt igjennom og ikke si ja fordi du synes synd på dem. JA til adopsjon for homofile!! Les HI en gang til. Anonym poster: 08ce9d358eadfe7681044b7949f5cc6a 12
Kattugla Skrevet 7. november 2012 #5 Skrevet 7. november 2012 Øh, det hadde jo vært litt formildende om de ønsket dine egg mtp å arve dine gode egenskaper, utseende etc, men her ville jeg bare følt meg redusert til en rugekasse.. Og hvordan skal dette gjøres praktisk, surrogati er tross alt ulovlig her i Norge. Og ikke minst, what's in it for you, foruten hormonkurer og graviditet uten barn på slutten?! 17
Strixvaria Skrevet 7. november 2012 #6 Skrevet 7. november 2012 Må si meg enig med Kattugla her; dette får deg til å høres ut som en rugemaskin; det er det du er god for liksom.. What the..?! Personlig tror jeg at jeg hadde brytt ut i krampelatter; hadde nok slitt litt med å ta et slikt forslag alvorlig, selv om det sikkert høres (og muligens også er) veldig slemt ut.. 4
Kattugla Skrevet 7. november 2012 #7 Skrevet 7. november 2012 TS du kan si at DU kan stille opp med eggene og så får den "unge modellen" bære fram barnet 21
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 7. november 2012 #8 Skrevet 7. november 2012 Jeg hadde ønkset han lykke til på ferden, men at jeg dessverre ikke kan hjelpe han. Jeg kjenner meg selv godt nok til at jeg vet jeg aldri hadde klart og gått gravid i ni måneder, kun for å gi fra meg barnet. En annen ting er jo at man på en måte setter sitt eget liv på vent i mange måneder, for å hjelpe noen andre. Det er et veldig stort ansvar å skulle stå ansvarlig for noen andres lykke. 2
AnonymBruker Skrevet 7. november 2012 #9 Skrevet 7. november 2012 Slenger meg på resten. De vil bare bruke deg som rugemaskin. Selv tror jeg at jeg aldri hadde klart det fordi jeg hadde vært redd for å knytte meg til fosteret/babyen og så bli drit lei meg etter at barnet ble tatt vekk. I tillegg kommer du kanskje å møte på de senere og da se barnet og tenke på at du har "laget" det. Anonym poster: d66593a113d227cadb4ac43ec5feb7d1
Kala Skrevet 7. november 2012 #10 Skrevet 7. november 2012 I tillegg til alt det andre som er sagt i denne tråden, så blir det jo vanskelig når du ikke har barn fra før. Mange byråer som formidler surrogati nekter kvinner som ikke har gått gravid før og som ikke har egne barn å stille opp.
Neket Skrevet 7. november 2012 #11 Skrevet 7. november 2012 Hadde glatt gjort det om betalingen var god nok-men så har jeg heller aldri hatt noe ønske om barn, så jeg hadde ikke vært en av dem man ser på film som nekter å gi barnet fra meg så snart det er ute
Perseverer Skrevet 7. november 2012 #12 Skrevet 7. november 2012 Hadde glatt gjort det om betalingen var god nok-men så har jeg heller aldri hatt noe ønske om barn, så jeg hadde ikke vært en av dem man ser på film som nekter å gi barnet fra meg så snart det er ute Men de på film sier det samme som deg, og så ombestemmer de seg når de ser ungen ute av magen. 12
Papirbit Skrevet 7. november 2012 #13 Skrevet 7. november 2012 Jeg vet at det ikke er lett å komme ut som homofil,men hadde kjæresten min kommet ut så hadde jeg følte meg sviket, lurt og latterliggjort. Å føde andres barn er en stor greie og jeg tror ikke det er mange mennesker jeg hadde gjort det før..hvertfall ikke en som lurte meg på denne måten.. Men hvorfor spør du egentlig ts? er dette noe du vurderer i det hele tatt? 2
Gjest X-1 Skrevet 7. november 2012 #14 Skrevet 7. november 2012 Hadde definitivt sagt nei, alvorlig talt. Hadde faktisk blitt litt forbanna over forslaget. "Mitt" første barn hadde eg ikkje bært fram, kun for å gi til noen andre. Dessuten er det vel heller ikkje lovlig? 2
Gjest loren Skrevet 7. november 2012 #15 Skrevet 7. november 2012 Kunne ikke falt meg inn. Jeg kunne vurdert det om en av mine søstre ikke kunne bære frem barn selv, men for en eks som det i tillegg virker som du ble stygt såret av? No way! 4
Neket Skrevet 7. november 2012 #16 Skrevet 7. november 2012 Men de på film sier det samme som deg, og så ombestemmer de seg når de ser ungen ute av magen. Ikke jeg-jeg lover :D
AnonymBruker Skrevet 7. november 2012 #17 Skrevet 7. november 2012 Off, en graviditet og fødsel er ikke bare-bare for mange. Og man holder ut fordi man får et barn av det. Hadde ikke vurdert det en gang. Og hvertfall ikke dersom jeg ikke hadde barn fra før og visste hva jeg gikk til på en måte... Anonym poster: d9c774d6f89b28fca23c4532f9d4e93e
Angelheart2 Skrevet 7. november 2012 #18 Skrevet 7. november 2012 Dette er jo bare et stort troll...... Ulovlig, sært og way out there!! 1
Gjest Gjest Skrevet 7. november 2012 #19 Skrevet 7. november 2012 Off, en graviditet og fødsel er ikke bare-bare for mange. Og man holder ut fordi man får et barn av det. Hadde ikke vurdert det en gang. Og hvertfall ikke dersom jeg ikke hadde barn fra før og visste hva jeg gikk til på en måte... Enig. For det første ville du sannsynligvis slite med å gi fra deg barnet, du er jo emosjonelt knyttet til faren også. Graviditet innebærer også risiko. Jeg kan etter min siste fødsrl ikke føde flere barn. Verdt det for meg.. men for deg? Nei. Anonym poster: d9c774d6f89b28fca23c4532f9d4e93e
AnonymBruker Skrevet 7. november 2012 #20 Skrevet 7. november 2012 Yter ikke skaperverket rettferdighet ved å ikke gjøre jobben deres. Anonym poster: c19d1a1fee2ce884a6c13ba31afdc7dc 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå