Gå til innhold

Ellos - aldri mer!

Anbefalte innlegg

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Er det bare meg, eller er de helt ræva på kundeservice?

Kjøpte en vare via dem for en måned siden og varen tilsvarte ikke det vareteksten lovet (tynneste vinterjakka jeg noen gang har sett).

Så jeg benyttet meg av angreretten og sendte denne tilbake. Får da beskjed om at de bruker 14 dager på å registrere returen og 14 nye dager på å tilbakebetale mine penger. En hel måned. Og det koster meg porto og et gebyr på kr 45,-

Og å få tak i en person på kundeservice er ikke lett. Du skal helst snakke med en datamaskin men er du tålmodig som en idiot så kanskje du får snakke med en levende person der. Og ikke tro at du kan sende de en mail...

Har aldri opplevd en så dårlig returordning noen gang. Nelly f.eks er jo lynraske på å tilbakeføre pengene.

Aldri mer Ellos for meg...

• Liker 2
Skrevet

Er det bare meg, eller er de helt ræva på kundeservice?

Kjøpte en vare via dem for en måned siden og varen tilsvarte ikke det vareteksten lovet (tynneste vinterjakka jeg noen gang har sett).

Så jeg benyttet meg av angreretten og sendte denne tilbake. Får da beskjed om at de bruker 14 dager på å registrere returen og 14 nye dager på å tilbakebetale mine penger. En hel måned. Og det koster meg porto og et gebyr på kr 45,-

Og å få tak i en person på kundeservice er ikke lett. Du skal helst snakke med en datamaskin men er du tålmodig som en idiot så kanskje du får snakke med en levende person der. Og ikke tro at du kan sende de en mail...

Har aldri opplevd en så dårlig returordning noen gang. Nelly f.eks er jo lynraske på å tilbakeføre pengene.

Aldri mer Ellos for meg...

Har aldri forhåndsbetalt varer jeg kjøper over nett, det koster så lite med faktura at jeg har alltid valgt å gjøre det tilfelle retur.

Jeg har opplevd returer som ikke har blitt registrert og jeg har blitt krevd penger, varer som har blitt sendt til feil adresse osv. Av kanskje 30 plagg jeg har bestillt hos Ellos, er det kun en vare jeg ikke har sendt i retur. Jeg handler ikke hos Ellos mer :)

• Liker 1
Skrevet

Mitt problem med Ellos er at de ikke sender med posten. De sender med Mypack(de gjorde nå det den perioden jeg bestilte i alle fall), og her hvor jeg bor tror jeg det kun er to utleveringssteder for mypack. Og begge ligger langt faen i gokk hvor det er beregnet på at du skal ankomme i bil. Mao; ikke tilrettelagt for fotgjengere. Så ikke bare tok meg to timer å gå hjemmefra og til utleveringsstedet(EN vei!), men jeg måtte gå langsmed hovedveien som ikke hadde fortau og ble nesten nedkjørt av buss og bil og whatnot, refleks eller ikke.

Da jeg omsider kom frem, halvt forfrossen, var ikke varene pakket i noe som gikk an å bære; akkurat for lang til å ta armene rundt, og som var for lita for innholdet så ting og tang tøyt ut. Den var delvis i stykker, og hadde bare en plastikk reim på ene siden for å holde den sammen. Det så rett og slett ut som en 5-åring hadde pakket den.

Jeg sa til hun som utleverte at jeg visste at dette ikke var hennes feil, men den pakken der skulle de bare beholde til den ble sent i retur, for jeg ville ikke klare å bære den med meg.

Ble ikke mer Ellos etter det gitt.

• Liker 4
Skrevet

Jeg kjøpte et sett med stoler, og de sender kataloger og brosjyrer hver jævla dag. Jeg ville ha stolene, ikke noe mer. Må få sagt ifra (selv om jeg aldri har sagt jeg ville ha reklame) etter det andre settet jeg bestilte har kommet.

• Liker 2
Skrevet

Jeg bruker Ellos-konto når jeg handler hos dem, rett og slett fordi jeg har opplevd akkurat de samme. Og ja, jeg synes ikke de har den beste kundeservicen, en gang måtte jeg krangle i en halvtime med ei dame fordi jeg ikke hadde fått en rabatt som jeg hatt bestilt noen plagg med. Hun mente dette ikke gikk an. Men jammen ringte hun meg ikke opp igjen litt senere og beklaget hendelsen og sa at jeg hadde rett. Er det mulig.

Så jeg handler mindre og mindre derifra mye pga dette. Å krangle om noe som faktisk er rett i utgangspunktet gidder jeg ikke flere ganger for å si det slik.

Mvh Yvonne :heiajente:

• Liker 2
Skrevet

Jeg kjøpte et sett med stoler, og de sender kataloger og brosjyrer hver jævla dag. Jeg ville ha stolene, ikke noe mer. Må få sagt ifra (selv om jeg aldri har sagt jeg ville ha reklame) etter det andre settet jeg bestilte har kommet.

Det er det verste. Vi savner deg, vi elsker deg, hvor er du blitt av? Uansett hvor lenge det er siden du bestilte og uansett hvor du flytter, Ellos finner deg!

• Liker 11
  • 1 år senere...
Skrevet

Jeg vet jeg drar opp en gammel tråd.

Hater den returordningen, hva tar så fobanna lang tid? Jeg sendte en pakke i retur for 14 dager siden, den er fortsatt ikke registrert på mine returer.

Da jeg kontaktet kundeservice og spurte, fikk jeg mail tilbake "Det tar nok litt lenger tid" Javel, hvor lang tid da?

Hvor lang tid tok det før dere fikk pengene tilbake?

Skrevet

Fikk også nok av Ellos. Var så dårlig kvalitet på noe av plaggene at noen ble utvaska etter 3-4 runder i maskina, andre mistet passformen etter du hadde hatt det på deg i 10 minutter, glidelåsene falt fra hverandre osv. Eneste jeg er fornøyd med derfra er et belte. Så jeg kjøpte ett likens, men låset falt fra hverandre, så var visst bare heldig med det forrige.

Det som virkelig satte stoppen var siste pakken. De sendte ikke med posten(i alle fall den gang), men med mypack. Og jeg måtte reise i ca. en time for å komme til utleveringssted(hadde vært kjekt å vite det på forhång at de kom med mypack gitt!). Når jeg kom dit var pappesken helt flat, men veldig vid, så man fikk ikke armene rundt den på noen måte, den var vannskadd og delvis i oppløsning, og det så ut som en 4 åring hadde pakket den for den var kun holdt sammen med en plastikk strips som hadde skåret seg gjennom pappen og innholdet tøt ut. Sa til folka på mypack utleveringa at jeg visste at dette ikke var deres feil, men at den der kunne de bare beholde. Sendte en mail til ellos i kraftige men høflige ordlag, men fikk aldri noe respons.

I tillegg mottar jeg fremdeles sånne reklameaviser både i post og på e-post, enda jeg gang, på gang har sagt jeg ikke skal ha. Bah -_-

Anonymous poster hash: 38a8d...e1f
Gjest AnneShirley
Skrevet

Jeg har i utgangspunktet ikke noe problem med mypack, siden nærbutikken min er utleveringssted. Problemet hos Ellos er at jeg må passe nøye på å bytte utleveringssted, for det de konsekvent foreslår for meg ligger en times reisevei og i et annet fylke! Skjønner ikke hvordan de har fått for seg det, og har ikke opplevd det med noen andre som sender som mypack.

Ellers har jeg kjøpt mye barneklær, truser ol hos Ellos, og kommer nok til å fortsette med det. Er "avhengig" av nettbutikke slik jeg bor.

Skrevet

Synes det er sånn passe håpløst med faktura der også. De sender ut en faktura på det orginale beløpet, så er det meningen at du som kjøper skal legge til/trekke i evnt fra retur pg returporto....

Anonymous poster hash: e35c4...38b
Skrevet

Aldri mer Ellos på grunn av all reklamen! Fikk mail og brev flere ganger i uken

Anonymous poster hash: e3634...249
Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Jeg har holdt ord og ikke bestilt noe mer fra de. Men jeg må bli kvitt all den forsøplinga i postkassa. Makan. De sender jo ut flere ganger i uka jo.

Gjest Trøffel
Skrevet

Hvordan blir man kvitt alle katalogene og reklamen de sender??

• Liker 1
Skrevet

Jeg sendte bare en epost til dem og jeg får bare reklame per epost.

Jeg liker god Ellos, kjøper mye merketøy derifra, f.eks Esprit, Adidas, Nike osv. Mypack synes jeg er et tåpelig system fordi de ikke har egen utleveringsskranke slik som i posten. Skaper mye unødvendig kø i nærbutikken min.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Mitt problem med Ellos er at de ikke sender med posten. De sender med Mypack(de gjorde nå det den perioden jeg bestilte i alle fall), og her hvor jeg bor tror jeg det kun er to utleveringssteder for mypack. Og begge ligger langt faen i gokk hvor det er beregnet på at du skal ankomme i bil. Mao; ikke tilrettelagt for fotgjengere. Så ikke bare tok meg to timer å gå hjemmefra og til utleveringsstedet(EN vei!), men jeg måtte gå langsmed hovedveien som ikke hadde fortau og ble nesten nedkjørt av buss og bil og whatnot, refleks eller ikke.

Da jeg omsider kom frem, halvt forfrossen, var ikke varene pakket i noe som gikk an å bære; akkurat for lang til å ta armene rundt, og som var for lita for innholdet så ting og tang tøyt ut. Den var delvis i stykker, og hadde bare en plastikk reim på ene siden for å holde den sammen. Det så rett og slett ut som en 5-åring hadde pakket den.

Jeg sa til hun som utleverte at jeg visste at dette ikke var hennes feil, men den pakken der skulle de bare beholde til den ble sent i retur, for jeg ville ikke klare å bære den med meg.

De sender med MyPack enda og jeg har derfor sluttet å handle der. Jeg gidder ikke å reise "milevis" med flere bussbytter for å hente en pakke.

Annonse
Skrevet

Hvordan blir man kvitt alle katalogene og reklamen de sender??

Be de slette deg som kunde. Gjør det både på tlf og mail og gjerne et brev i tillegg. Da må de vel klare å ordne det.

Skrevet

Fikk også nok av Ellos. Var så dårlig kvalitet på noe av plaggene at noen ble utvaska etter 3-4 runder i maskina, andre mistet passformen etter du hadde hatt det på deg i 10 minutter, glidelåsene falt fra hverandre osv. Eneste jeg er fornøyd med derfra er et belte. Så jeg kjøpte ett likens, men låset falt fra hverandre, så var visst bare heldig med det forrige.

Det som virkelig satte stoppen var siste pakken. De sendte ikke med posten(i alle fall den gang), men med mypack. Og jeg måtte reise i ca. en time for å komme til utleveringssted(hadde vært kjekt å vite det på forhång at de kom med mypack gitt!). Når jeg kom dit var pappesken helt flat, men veldig vid, så man fikk ikke armene rundt den på noen måte, den var vannskadd og delvis i oppløsning, og det så ut som en 4 åring hadde pakket den for den var kun holdt sammen med en plastikk strips som hadde skåret seg gjennom pappen og innholdet tøt ut. Sa til folka på mypack utleveringa at jeg visste at dette ikke var deres feil, men at den der kunne de bare beholde. Sendte en mail til ellos i kraftige men høflige ordlag, men fikk aldri noe respons.

I tillegg mottar jeg fremdeles sånne reklameaviser både i post og på e-post, enda jeg gang, på gang har sagt jeg ikke skal ha. Bah -_-

Vil anbefale deg å ta kontakt med Forbrukerrådet. De har sikkert mottatt en del klager på all den uønskete reklamen fra Ellos, selv om en har gitt beskjed om at man ikke vil være kunde lengre.

Anonymous poster hash: fef0f...11e

• Liker 1
Skrevet

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...