AnonymBruker Skrevet 7. november 2012 #1 Skrevet 7. november 2012 God morgen Jeg planlegger ca 1,5 år med videre studier da jeg har lyst til å jobbe med kommunikasjon og markedsføring, særlig på web og innen alt som har med skriftlig markedskommunikasjon å gjøre. Alternativene mine er å studere "gratis" på universitetet, bachelorgrad i kommunikasjon, og putte inn frie fag innen markedsføring fra f.eks BI eller andre steder. Har i tillegg en master fra før + mange løse fag, så det skal ikke mye til før jeg har en ny bachelor. Problemet mitt med universitetet er at det er fryktelig teoretisk. I det store og det hele er fagene gørr kjedelige, og jeg klarer sjeldent å se matnyttigheten. (Jeg har lang erfaring med universiteter.) Jeg liker å lære mer hands on eller at jeg lærer noe som kan knyttes opp mot virkeligheten. Alternativ 2 er å gå for markedsføring på BI i en eller annen form, men da koster det flesk og jeg går også glipp av den kommunikasjonsbiten som universitetet tilbyr. BI har ingen bachelor hvor man kan tilpasse selv, bortsett fra bachelor of management (lederfag). Lederskap var ikke helt det jeg hadde i tankene. Problemet med BI-fag er at de er økonomiske. Det er ikke min sterke side. Tanken min er få blandet markedsføring og kommunikasjon i en stor suppe, kanskje med litt grafisk design og digital markedsføring. Hva burde jeg gjøre? Anonym poster: 0cd5fa502cf6b01488ebf196c175b122
AnonymBruker Skrevet 7. november 2012 #2 Skrevet 7. november 2012 Seriøst, ikke ta markedsføring på BI. Hvert eneste år uteksamineres det hundrevis av markedsførere fra BI. Bare noen få får relevante, interessante jobber. De aller fleste ender opp som selgere av noe slag. Jeg går selv på BI, men tar økonomi - noe som gir MYE bedre jobbmuligheter etter endt utdannelse. Anonym poster: 53899716b97d1e046cd6abc1214fcbff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå