Gå til innhold

Frekke barn som blir skjemt bort

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke barn selv, så det er litt vanskelig for meg å skjønne dette. Men jeg har merket at det er utrolig mange som skjemmer bort barna sine, både med gaver men også med at de kjører de til og fra skolen ( når avstanden og forholdene tilsier at de kan gå) lager mat, og nesten tygger den for de. (de klarer ikke skjære en skive selv engang.) Og er frekke som fy! Ingenting er godt nok. Også sitter de å spiller pc spill og ser på tv hele dagen..

Er dette vanlig? Eller er det bare enkelte som ikke eier respekt for voksne og andre?

Tenker på barn i alderen 10 - 14 år ca..

Anonym poster: 0a90c5216851d73398ed996d49ac2129

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når du var på den alderen så satt vel folk i din nåværende aldersgruppe og sa det samme om deg og andre barn i Norge. Det var bare andre ting de ble bortskjemt med. Jeg ble f.eks kalt bortskjemt fordi jeg hadde opptil 5 fritidsaktiviteter i uka. Besteforeldrene mine mente at jeg kunne da bare gå ut og finne på ting selv, uten at det skulle koste foreldrene mine noe! Osv..

Det eneste du kan gjøre er å sverge at dine barn skal oppdras annerledes, og så holde deg til det :)

Anonym poster: 3afd896e3109d95d169b91da553caad8

• Liker 1
Skrevet

Ja, du har vell rett.. 5 fritidsaktiviteter er vell bedre enn pc spill med 18 årsgrense til 13 åringer.. Men ser også at disse barna får triksesykler og vanlige sykler (som de vel og merke bare bruker de to første ukene, før de sitter seg på ræva å spiller igjen)

Ja, når den tid kommer skal jeg prøve å tenke tilbake på hvordan jeg vil det skal være! og mine barn skal ikke få lov å banne og kalle andre for stygge ting i mitt nærvær(heller ikke når jeg ikke er der, noe jeg sikkert ikke kan kontrollere like bra da :P )

Anonym poster: 0a90c5216851d73398ed996d49ac2129

Skrevet

Finnes det noen perfekt måte å oppdra barn på?

Jeg kommer nok også til å "skjemme" bort barna den gang jeg får barn. Vil de alt godt.

Det finnes så utrolig mange barn som har det vondt hjemme, som er utsatt for omsorgssvikt.

Synes vi heller skal konsentrere oss om dem, enn om barn som får litt ekstra.

Anonym poster: 55b2934ae4ba3b9b0aacbda161e733ce

• Liker 2
Skrevet

Jeg har troa på at barna skal få litt motstand i livet.

• Liker 2
Skrevet

Ja du har helt rett. Jobber i barnehage og blir daglig skjelt ut av barn som forlanger VI skal smøre på skiva, VI skal kle dem fra topp til tå, 5 åringer som ikke tørker seg bak, 4-5 åringer som hyler og skriker: gjør ditt, gjør datt. Så kommer foreldrene og mammen kler på dem jakka, skoene og nesten bærer dem ut i bilen og de kjører til Mc. Donalds for poden bestemmer det. Liker IIIIIIIIIIIIIIKKKKKEEEEEEEEEEEE vanlig middag med potet. Vi har også barn som bryter sammen når vi har middag, hvis de f.eks ikke liker gulrot. Vi tvinger ikke å spise, men de kan smake. Så brøler de SKIVE MED PRIM på, hvis de ikke liker middag :klaskerseghardtpåpann: Så JA, verden er i forandring. Vi oppdrar barna til å bli meget uselvstendige.

Anonym poster: 8650e2f232c218d66bdf8a48cc802b39

Skrevet

Finnes det noen perfekt måte å oppdra barn på?

Jeg kommer nok også til å "skjemme" bort barna den gang jeg får barn. Vil de alt godt.

Det finnes så utrolig mange barn som har det vondt hjemme, som er utsatt for omsorgssvikt.

Synes vi heller skal konsentrere oss om dem, enn om barn som får litt ekstra.

Anonym poster: 55b2934ae4ba3b9b0aacbda161e733ce

Mulig jeg misforstår her, så jeg må nesten bare spørre. Mener du å si at å skjemme bort barn er å gi de alt godt?

Og det er forsåvidt sant at mange barn lider under svært dårlige forhold. Men det betyr jo ikke at man ikke skal kunne se på problematikken med barn som får alt rett i hendene, heller. Da mener jeg ikke unger som får en liten sjokolade, eller en dropseske en sjelden gang etter handleturen. Tenker mer på de ungene som får bestemme alt, bare de skriker litt først.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...