Gå til innhold

Vil ha kjæreste - hvordan legge opp sjekkingen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Gutt her. Ung. Hvordan bør jeg legge opp sjekking? Hvis jeg møter en jente jeg er intressert i, hvordan går jeg frem? Bør jeg gi komplimenter, be om telefonnummer og deretter sende meldinger for å undersøke om hun er intressert?

Jenter, hvordan har dere blitt sjekket opp, og menn, hvordan har dere sjekket opp?

Anonym poster: 6b257e3c289d6f3f6cc5321efb6ccbd8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da jeg ble sjekket opp av kjæresten min satt vi og hadde en samtale i 4 timer på en fest. Etterpå utveksla vi nr'ere. Begynte litt sånn kameratslig med flørtende kroppspråk. Hvis det er ei jente du kjenner til, kan du jo snakke om ting du veit hu er interessert i. Hvis det er ei ukjent jente, kan du spørre hva hun driver med osv så kan dere fort finne ut om dere har noe til felles å snakke om. For min del er det viktig at du bruker litt tid på å introdusere hverandre før man gir bort nummere. Litt dumt å spørre om sånt med en gang, hvis du ikke kjenner noe til jenta. Er du på fest, ikke gi for mange komplimenter første møtet. Jeg hadde tolket det som at du var ute etter ons. Siden du snakker om tlf nr regner jeg med at du er ute etter dates. Du kan f.eks påpeke at hun har en smittende latter f.eks.. Men ikke gi sånne sleske kommentarer som: du er råsexy! Spar det til seinere :) ellers så er det viktig at du smiler og gir jenta oppmerksomhet og er nysgjerrig på hvem hu er.

Anonym poster: 3050d1ab3c2934203e909a5d2e9bd111

Skrevet

Da jeg ble sjekket opp av kjæresten min satt vi og hadde en samtale i 4 timer på en fest. Etterpå utveksla vi nr'ere. Begynte litt sånn kameratslig med flørtende kroppspråk. Hvis det er ei jente du kjenner til, kan du jo snakke om ting du veit hu er interessert i. Hvis det er ei ukjent jente, kan du spørre hva hun driver med osv så kan dere fort finne ut om dere har noe til felles å snakke om. For min del er det viktig at du bruker litt tid på å introdusere hverandre før man gir bort nummere. Litt dumt å spørre om sånt med en gang, hvis du ikke kjenner noe til jenta. Er du på fest, ikke gi for mange komplimenter første møtet. Jeg hadde tolket det som at du var ute etter ons. Siden du snakker om tlf nr regner jeg med at du er ute etter dates. Du kan f.eks påpeke at hun har en smittende latter f.eks.. Men ikke gi sånne sleske kommentarer som: du er råsexy! Spar det til seinere :) ellers så er det viktig at du smiler og gir jenta oppmerksomhet og er nysgjerrig på hvem hu er.

Anonym poster: 3050d1ab3c2934203e909a5d2e9bd111

Takk for ditt svar! Jeg er god til å komme i kontakt med jenter, god til å stille spørsmål og oppnå god kjemi, men elendig når det kommer til å følge det opp. Så det å spørre etter tlf.nummer er vanlig og deretter sende meldinger? Og hvis hun svarer positivt på melding, da kan jeg spørre om vi skal finne på noe?

Skrevet

Hvor gammel er du?

Anonym poster: d5ddd3ad6f57717db7811ce94868ada6

Skrevet

Er nok sånn du bør legge det opp ja, er desverre for gutters del ansett guttens oppgave å ta initiativet og en gutt kan ha aldri så mye draget men hvis han ikke prøver seg blir det sjelden noe.

Skrevet

Andre historier om hvordan dere sjekket opp/ble sjekket opp?

Skrevet

Jeg hadde foretrukket noe sånt som:

Han kommer bort. Han sier "hei" og smiler :) Jeg svarer "hei" og smiler tilbake. Så går samtalen derfra.

Skrevet

Jeg hadde foretrukket noe sånt som:

Han kommer bort. Han sier "hei" og smiler :) Jeg svarer "hei" og smiler tilbake. Så går samtalen derfra.

Ja, ikke dumt! Du skjønner jeg trenger litt tips, ser så mange andre gutter som får seg kjæreste, men det gjør ikke jeg for jeg har aldri lært å prøve meg på jenter (sikkert og i frykt for å bli avvist) får alltid høre at jeg har draget og opnår god kjemi med jenter men jeg tar aldri initiativet og det blir aldri noe mer... lei av det...

Skrevet

Takk for ditt svar! Jeg er god til å komme i kontakt med jenter, god til å stille spørsmål og oppnå god kjemi, men elendig når det kommer til å følge det opp. Så det å spørre etter tlf.nummer er vanlig og deretter sende meldinger? Og hvis hun svarer positivt på melding, da kan jeg spørre om vi skal finne på noe?

Om du sliter med å følge opp, har du vel kanskje rett og slett ikke være interessert nok? Vanligvis går jo kontakten med en man er tiltrukket av ganske automatisk og enkelt...

Det er uansett ikke så realistisk å se på det å skaffe seg kjæreste som det å gå i butikken og kjøpe seg en pose mel, som jo er en ensidig prosess. Man må ha litt flaks også, for å finne en man er på bølgelengde med nok at en forelskelse kan utvikle seg.

Anonym poster: 9a6eff6e6ed4a01e5491b6654471a5f7

Skrevet

Dette gjelder egentlig all sjekking og ikke bare hvis man vil ha kjæreste, men noe av det viktigste: ikke vær needy.

Ikke følg etter henne overalt, ikke mas på henne, ikke vær enig i alt hun sier. Vis henne oppmerksomhet, men samtidig ikke vær "avhengig" av henne. Du har et hav av muligheter, og det gjør deg mer interessant.

Hvis jeg treffer på en dame på et utested og kommer i snakk med henne, så ville det vært veldig dumt av meg å følge etter henne overalt, lete etter henne hvis hun blir borte (da må det isåfall virke tilfeldig hvis du først finner henne), vente på henne mens hun f.eks, danser osv.

Det beste som kan skje er at hun tilfeldigvis finner deg igjen, mens du har det kult med noen andre, uavhengig av hvem du henger med (så lenge hun ikke synes de ser ut som noen tapere). Litt OT, jeg vet, men fortsatt viktig.

Skrevet (endret)

Ja, ikke dumt! Du skjønner jeg trenger litt tips, ser så mange andre gutter som får seg kjæreste, men det gjør ikke jeg for jeg har aldri lært å prøve meg på jenter (sikkert og i frykt for å bli avvist) får alltid høre at jeg har draget og opnår god kjemi med jenter men jeg tar aldri initiativet og det blir aldri noe mer... lei av det...

Dette må du rette på. Prat med alle, ikke bare damene du er interessert i. Lær deg å bli bedre på smalltalk. Lær deg også å bruke stemmen du er født med best mulig. Pust med magen og snakk høyt, så du kjenner det vibrerer i brystet, og snakk sakte. Ingenting gjør deg mer uattraktiv enn det å snakke fort og lavt. Spesielt fort. Da virker du bare helvetes nervøs og ukomfortabel. Du kommer til å glemme deg noen ganger i starten, men du er i det minste obs på at du ikke skal gjøre det og kan derfor trene på å bli gradvis bedre.

Husk at folk kan du snakke med når som helst og hvor som helst. Det er ingenting i veien for å innlede en samtale med noen på et galleri om du vil eller inne på et handlesenter. Og ting blir ikke mer "kleint" enn hva du selv gjør det til. Selv ikke stillheter i samtalen behøver å være kleine om du ikke føler det slik. Det er lov å ha pauser i samtalen.

Jeg har sagt det før og sier det gladelig igjen: Om du er lei av at ingenting skjer, må du ta saken i egne hender for å få ting til å skje. Mange damer venter på deg der ute.

Utover dette er det også greit å lære seg blikkflørting (blikk er viktig) og kroppspråk (alt du gjør skal gjøres med den største selvfølgelighet). Både for å bli obs på seg selv og andre.

Klær: Se velstelt ut i klesveien. Utvaskede plagg og møkkete sko med tilhørende stank er ikke bra. Finn stilen du liker og dyrk denne. Om du har problemer kan du få hjelp fra andre, men ikke spør venninner. Damer har veldig sjeldent peiling på herreklær. Spør heller en moteinteressert kamerat.

I så henseende kan jeg også si at en god kroppsholdning er viktig. Strekk deg til himmelen med ryggen og nakken din.

Til sist: Smil! Ikke bare med munnen, men med hele ansiktet. Ingenting avvæpner og bygger like rask komfort som et genuint smil.

Dette er beskrevet i grove trekk.

Endret av Pene sko...
  • Liker 2
Skrevet

Da foreslår jeg at du bare begynner å gå bort til jentene og si hei :) Det trenger ikke være så mye vanskeligere enn det. Du merker fort om jenta er interessert, eller om hun er avvisende.

Skrevet

Da foreslår jeg at du bare begynner å gå bort til jentene og si hei :) Det trenger ikke være så mye vanskeligere enn det. Du merker fort om jenta er interessert, eller om hun er avvisende.

Ja, kanskje det er derfor jeg opplever det som at alle andre får kjæreste unntatt meg - jeg prøver meg ikke på jenter. Kanskje det ofte er gutten som tar initiativet?

Gå bort til en tilfeldig jente og bare si hei? Dette er grusomt skummelt, tenk hvis hun bare ser rart på meg og er helt uintressert? Tenk hvis jeg oppdager at alle jeg prøver meg på er uintresserte i meg?

Skrevet

Ja, kanskje det er derfor jeg opplever det som at alle andre får kjæreste unntatt meg - jeg prøver meg ikke på jenter. Kanskje det ofte er gutten som tar initiativet?

Gå bort til en tilfeldig jente og bare si hei? Dette er grusomt skummelt, tenk hvis hun bare ser rart på meg og er helt uintressert? Tenk hvis jeg oppdager at alle jeg prøver meg på er uintresserte i meg?

Jeg tror absolutt det ofte er gutten som tar initiativet. Jeg opplever det selv også, at det er oftere gutter kommer bort til meg, enn jeg går bort til gutten. :gjeiper: Det er jo litt trist. Jenter bør jo ta initiativet like ofte, men jeg vet at i hvert fall jeg er litt for redd for å bli avvist f.eks. Selv om at jeg ikke har særlig mange opplevelser med det.

Så som du ser er vi begge redd for det samme ;) At gutten eller jenta skal reagere på en dårlig måte, eller avvise. Tenk om vi var interessert i hverandre og ingen av oss turte å ta det første steget. Jeg vet at jeg ikke lever opp til mine egne råd, men det man må gjøre er å bare ta en sjanse. Gå bort, ta initiativet! Om hun avviser deg, så gjør det jo ingenting. Du har i alle fall prøvd. ALLE som tar initiativet blir avvist innimellom. :) That's life.

Skrevet

Hei. Gutt her. Ung. Hvordan bør jeg legge opp sjekking? Hvis jeg møter en jente jeg er intressert i, hvordan går jeg frem? Bør jeg gi komplimenter, be om telefonnummer og deretter sende meldinger for å undersøke om hun er intressert?

Jenter, hvordan har dere blitt sjekket opp, og menn, hvordan har dere sjekket opp?

Først; hvor gammel er du?

Jeg kan kun snakke for meg når det gjelder hvordan jenter liker å bli sjekket opp. Hvor er det du har tenkt å gjøre det?

Anonym poster: 2dba9ef7ffa0899593cd3ddc2df976d0

Skrevet

Som Anonymbruker, Vil jeg foreslå at du sier "Hvor mange har du ligget med? har du kjønnsykdommer? er du en hore?"

Anonym poster: 01f16891c3b5f7d3720ba74d1af94382

Skrevet

Halo dÆr unge mann!

Nå vet jeg ikke hvor gammel du er eller i hvilken setting du tenker å "sjekke" dame.

Noen ting er uansett altid greit å ha i bakhodet...

Damer/jenter er faktisk er mye feigere en menn/gutter når det kommer til det initiativ, og uansett hva damene her inne måtte finne på å si så er det fakisk virkelighetens verden.

Er det snakk om å "sjekke" noen du aldrig har sett eller møtt før type, just go for it!

Bare gå litt i deg selv så skjønner du fort at noen kan være super interessert i deg, men tørr bare ikke ta første steg.

Litt kjedelig, men slik er det.

Det finnes selvfølgelig damer som er tøffe, men ikke i nærheten av plenty.

Har bestem deg for at damer som ikke tørr ta initiativ er kjedelige må du belage deg på at det går langt mellom nye bekjentskaper dessverre...

Være deg selv (kisjjjjjjeYs) men ikke vær redd for å ta initiativ til å hilse på jenter du ikke kjenner.

Det har du ingen ting å tape på.

Ser du noen du mener fortjener oppmersomheten din er det bare å introdusere seg selv, kan god fortelle hvorfor du gir hun oppmerksomhet eller hvorfor du la merke til hun. (veldig greit uansett setting egentlig)

Og etter langt om lenge og lengre enn langt evt kort :( er du forsatt interessert og dere har en god tone så sier du bare nettop det, + vill du ha nr. mitt, eller kan jeg få ditt?

Hvis du er redd for å by på deg selv bare fordi du er redd for å bli avvist, gjør du deg selv en grov grizzlybjørnetjeneste!

Fryktlig mange koselige jenter som er litt for "feige" for sitt eget beste.

Nothing to loose and all to win, fks.en jente som synes er litt av en superhunk men bare er litt for sjenert til å dra den du akkurat foretok deg :) Profit?

PS : Mitt råd, men kan være noe utdatert siden jeg snart er urgammal undt grau :/

Lykke til! Og godnatt :P

Skrevet

Uhh, glemte : Ikke sats på å få deg kjæreste, bare å bli kjent med potensielle :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...