Gå til innhold

Kreftsyk bekjent - Sende hilsen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Via felles venner har jeg fått vite at en bekjent er kreftsyk og ikke har lenge igjen. Jeg har ikke kjent vedkommende lenge, men har satt stor pris på vedkommende selvom det er noen år siden vi sist hadde noe med hverandre å gjøre. Min første tanke var at jeg ville sende en hilsen, men er redd det blir påtrengende ettersom vi ikke er venner. Og jeg vet mange ikke orker flere vennlige ord og er lei sympatien.

Noen gode tips eller tanker?

Anonym poster: dabdacd64bba92be46bc70dacf4e7879

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes kanskje at du skal gjøre det, ettersom at vedkommende ikke har lenge igjen og dere har vært venner tidligere, hvis ikke så tror jeg kanskje at du kommer til å angre når det blir for sent :frown: Tror dessuten at vedkommende bare setter pris på at du viser at du bryr deg :)

Skrevet

Jeg hadde satt pris på det. Bare ikke skriv "En siste hilsen" eller noe i den duren, det hadde hvertfall sendt meg ut i gråt.

Skrevet

Flere får høre at de har kort tid igjen å leve, men legens prognoser slår feil.

Jeg regner med du ikke har tenkt å skrive noe som tydeliggjør at alt håp er ute og at vedkommende snart dør og skikkelig "siste hilsen, takk for alt"... Så jeg synes du skal skrive!

Mange trekker seg unna når de hører om sykdom. De er redde for å trenge seg på, de er ikke en av de nærmeste, de vet ikke hva de skal si osv. Men jeg tror at den som er syk vil sette pris på at du viser at du tenker på han og bryr deg.

Jeg angrer i dag på at jeg følte meg for lite nær noen til å kontakte dem. En gang når en jeg hadde gått på skole med, men ikke kjente veldig godt, mistet faren sin et par år etter at vi sist hadde vært på hils og snakket litt sammen i ny og ne. Bare vise at jeg brydde meg.. Tenkte på han, følte med han, var der om han ville snakke med noen.

Noen synes jo det er godt å snakke om en som ikke er så nær dem til vanlig. Men jeg visste ikke om han hadde satt pris på det, så jeg droppa det.

En annen gang når en gammel skolevenninne ble handikappet. Lenge siden jeg hadde snakket med henne også, og det føltes rart å plutselig dukke opp fordi jeg hadde hørt hva som skjedde. Men etterhvert fikk jeg vite at mange av de hun trodde var vennene hennes, mer og mer distanserte seg fra henne. Hun slet senere psykisk, jeg fikk meg fortsatt ikke til å kontake. Senere døde hun i en trafikkulykke.

Anonym poster: 4371adcafa5e931df6f1b690b3f5847b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...