Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Skrevet på en litt rotete måte, men jeg prøver likevel:):)

Jeg har et problem som har plaget meg ganske lenge. Jeg har nemlig et rødt område på hver side av nesevingene og under neseborene. På den ene siden er det et liite, sprengt blodkar. Området er som sagt tørt og ruglete, og når jeg tar på concealer/pudder fremheves tørrheten litt, mens rødheten blir bedre.

For en del år tilbake var jeg ekstrem på å klemmer hudormer på nesen, da spesielt på siden. Jeg er redd dette er årsaken til rødheten og den tørre huden. Jeg "klemmer fortsatt (på en "myk" måte) men langt fra ofte, men greier ikke helt å la være da jeg av og til får "hvite" hudormer som står ut. Da jeg tar neglen bort i og klemmer lett, blir disse vekk og etterlater seg et pittelite "hull" i hudet. Etter en stund er dette "hullet" fylt opp igjen. Disse hvite kommer på hver side av nesevingene, spesielt på den ene siden. Får også av og til ganske "åpne" hudormer som går ganske lett ut om jeg tar neglen på den. De kommer ofte midt på nesen, men der er jeg ikke rød.

Bruker mineralsminke (glo minerals), er veldig nøye på å fjerne all sminke om kvelden og bruker Vichy dagkrem.

Ellers er huden min på resten av ansiktet/kroppen veldig fin. Har generelt lite kviser. Er veldig lys og blek, og har kanskje litt sensitiv hud. Har vært plaget med litt tørr hårbunn, men dette er ok da jeg nå bruker en motvirkende shampoo fra Redken.

Er det noe som har gode råd til meg?

Tusen takk for svar:):)

Anonym poster: 367a72882d568611bb608095e10a068a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du sjekket om det kan være eksem...?

Anonym poster: 53b4055f1733aea6d2d3ae1e8b265943

• Liker 1
Skrevet

Slutt med Vichy og begynn med rens, skrubb og serum fra MD. Krem og balm fra Decleor.

Anonym poster: 3e1462e57faae3be9eab9e814857d510

• 5 uker senere...
Skrevet

Du har nok seboreisk eksem som er en type sopp. Gå på apoteket og kjøp midler mot det. Du bør helst snakke med lege eller apoteket som har litt peiling før du bruker noe hudprodukter. Har det samme problemet, og bruker jeg peeling blir det enda verre. Her kan du lese mer: http://www.dermatologi.no/seboreisk-eksem-hid-60.html

Skrevet

det høres ut som tørr hud, bruk en ekstra god fuktighets krem :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...