AnonymBruker Skrevet 6. november 2012 #1 Skrevet 6. november 2012 Har lest litt rundt på diverse forum om hvilke votter folk kjøper til barna sine, og ser veldig mange sier reima. Er det bare meg som kjøper votter på kappahl, cubus osv? Jeg har ikke penger til å kjøpe votter til flere hundre kroner per par, barna trenger jo noen par hver mener jeg... Anonym poster: 894b5ae7d12ca7b1d615518ad5b5f265
ViljaH Skrevet 6. november 2012 #2 Skrevet 6. november 2012 Jeg kjøper dyre votter, som holder bra. Så langt har gutten hatt 2 par votter pr vinter. Trenger ikke så mange da. Trenger flere kun om de forsvinner fra bhg. Sist kjøpte jeg Reima til 100 på Barnas Hus.
Sulosi Skrevet 6. november 2012 #3 Skrevet 6. november 2012 Det er faktisk ikke så mange som kjøper så dyre votter som man skulle tro. I barnehagene ser jeg oftere strikkevotter og H&M votter enn reimavotter 2
Pringle Skrevet 6. november 2012 #4 Skrevet 6. november 2012 Jeg trodde først det var REMA 1000-votter det var snakk om, hehe... Jeg har ikke brukt votter siden jeg var liten, men nå fant jeg noen søte og morsomme på Tiger, laget som "mus". Dessverre har det ene øret falt av allerede.
Gjest O___o Skrevet 7. november 2012 #5 Skrevet 7. november 2012 Jeg ville kjøpt strikkede ullvotter. Det koster som regel en del mer enn akrylvotter, Men de er varme og holder flere sesonger.
Anciol Skrevet 7. november 2012 #6 Skrevet 7. november 2012 Vi blir sponset med votter og luer av svigermor (svigermor strikker fantastiske luer , sokker, gensere etc:) og myke pakker kommer i posten noen ganger; Men andre votter kjøper vi på H & M. Men ungene har to par dyre reimavotter (gave fra mine foreldre, som kun brukes til fjellturer og alpin, samt langrenn!
Gjest Magdalene Skrevet 7. november 2012 #7 Skrevet 7. november 2012 (endret) Skikkelig votter er noe man absolutt burde legge litt penger i. Fryser man på fingrene er det ikke noe godt å være ute. Her har datteren kun Hestra votter, men ull inni på vinteren. De eneste som holder seg godt syns jeg. Endret 7. november 2012 av Magdalene
AnonymBruker Skrevet 7. november 2012 #8 Skrevet 7. november 2012 Skikkelig votter er noe man absolutt burde legge litt penger i. Fryser man på fingrene er det ikke noe godt å være ute. Her har datteren kun Hestra votter, men ull inni på vinteren. De eneste som holder seg godt syns jeg. Har aldri opplevd det som noe problem at barna er kalde i "billigvotter", aldri fått tilbakemelding fra barnehagen om det heller.. TS Anonym poster: c08db72cf6d1ad215e78d23965682d6c 5
Mafalda Skrevet 7. november 2012 #9 Skrevet 7. november 2012 Siden jeg trygt kan regne med at i hvert fall fire-fem votter blir borte hver sesong (og aldri, aldri er det et helt par som blir borte. Vi har alltid igjen en av vottene), blir det meningsløst å legge så mye penger i det. Jeg kjøper votter og vintertøy litt forskjellige steder, men tenker relativt prisbevisst. 3
Gjest Magdalene Skrevet 7. november 2012 #10 Skrevet 7. november 2012 Har aldri opplevd det som noe problem at barna er kalde i "billigvotter", aldri fått tilbakemelding fra barnehagen om det heller.. TS Anonym poster: c08db72cf6d1ad215e78d23965682d6c Har ei venninne som jobber i bhg, som sier at billigvotter er et problem og at samtlige unger med dårlige votter fryser. De billige, syntetiske vottene holder absolutt ikke like godt på varmen når de blir litt våte.
AnonymBruker Skrevet 7. november 2012 #11 Skrevet 7. november 2012 Siden jeg trygt kan regne med at i hvert fall fire-fem votter blir borte hver sesong (og aldri, aldri er det et helt par som blir borte. Vi har alltid igjen en av vottene), blir det meningsløst å legge så mye penger i det. Jeg kjøper votter og vintertøy litt forskjellige steder, men tenker relativt prisbevisst. Ja det er det jeg også tenker på.. En vott blir jo borte rett som det er. Anonym poster: c08db72cf6d1ad215e78d23965682d6c
AnonymBruker Skrevet 7. november 2012 #12 Skrevet 7. november 2012 Har ei venninne som jobber i bhg, som sier at billigvotter er et problem og at samtlige unger med dårlige votter fryser. De billige, syntetiske vottene holder absolutt ikke like godt på varmen når de blir litt våte. Jeg syns forsåvidt ikke 150 +/- er særlig billig når man har flere barn som trenger x-antall votter hvert år. Anonym poster: c08db72cf6d1ad215e78d23965682d6c 2
Lilleulv_ Skrevet 7. november 2012 #13 Skrevet 7. november 2012 Jeg har investert i 2 par dyre votter, og resten er billige... Merker at han holder seg god og varm i reima, men kan bli kald i Cubus. Ville uansett hatt minst ett par ordentlige votter.
AnonymBruker Skrevet 7. november 2012 #14 Skrevet 7. november 2012 Vi har både og. Hovedsaklig fra H&M, KappAhl osv. Men det var en gang mannen måtte ut å kjøpe dette på egenhånd, og da ble det Reima. Kun fordi barnebutikken som fører Reima her i området var nærmest oss. Anonym poster: eff5671e4c595b595e24484db588c4ba
AnonymBruker Skrevet 7. november 2012 #15 Skrevet 7. november 2012 Skikkelig votter er noe man absolutt burde legge litt penger i. Fryser man på fingrene er det ikke noe godt å være ute. Her har datteren kun Hestra votter, men ull inni på vinteren. De eneste som holder seg godt syns jeg. Har ikke alle barnehager varmeskap, da? Vårt har. I tillegg har vi fått beskjed om å ha to par votter tilgjengelige for barnet hele tiden. Da går det helt greit uansett om man har billige eller dyre votter. Blir et par våte, så putter man det i varmeskapet og tar på seg det andre paret. Anonym poster: eff5671e4c595b595e24484db588c4ba
momo Skrevet 7. november 2012 #16 Skrevet 7. november 2012 Her får bare barne billigvotter. Har prøvd med både reima, troll og hestra og ja det er gode votter, men de blir borte i barnehage og skole bare få dager etter vi har tatt de med dit. Mens billigvottene får være i fred. 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2012 #17 Skrevet 7. november 2012 Jeg ville kjøpt strikkede ullvotter. Det koster som regel en del mer enn akrylvotter, Men de er varme og holder flere sesonger. De holder kanskje i flere sesonger for voksne, men ikke for barn som vokser. Anonym poster: eff5671e4c595b595e24484db588c4ba
ViljaH Skrevet 7. november 2012 #18 Skrevet 7. november 2012 Vår bhg har ikke varmeskap. Det er foreldrenes jobb å vaske og tørke klær. Det er varme i gulvet i garderoben, så man kan legge igjen sko og støvler som er lett fuktige til neste dag. Jeg har ikke samvittighet til å sende med barnet mitt utstyr jeg ikke er helt sikker på funker bra, når jeg ikke er der selv til å passe på. Så godt mulig jeg blåser penger på unødvendige ting iblandt.
ViljaH Skrevet 7. november 2012 #19 Skrevet 7. november 2012 Her får bare barne billigvotter. Har prøvd med både reima, troll og hestra og ja det er gode votter, men de blir borte i barnehage og skole bare få dager etter vi har tatt de med dit. Mens billigvottene får være i fred. Jeg er litt avventende selv, har allerede forsvunnet en reima-lue og hestra-votter for oss, sesongen har knapt begynt. Jeg er usikker på om bhg har slumset dem bort, feil foreldre får dem med hjem og glemmer ta det tilbake, eller om foreldre med vilje stjeler andre barns utstyr?? Skikkelig tarvelig isåfall...
momo Skrevet 7. november 2012 #20 Skrevet 7. november 2012 Her har jeg fått inntrykk av at det er foreldre som stjeler. Og synes det er mye verre på skolen, enn i barnehagen. Noen foreldre tar sefølgelig bare med seg feil hjem og, men da kan det faktisk ta veldig lang tid før det kommer tilbake. For alle billigvottene får jo være i fred, mens de dyre blir borte relativt raskt. Og har lagt merke til det med begge barna mine.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå