Thomasine Skrevet 2. mars 2004 #1 Skrevet 2. mars 2004 For noe tull!! :-x http://www.ostlandets-blad.no/apps/pbcs.dl.../NYHETER/188012 Måte på hva de kan tillate seg...
simsalabim Skrevet 2. mars 2004 #2 Skrevet 2. mars 2004 Værste jeg har hørt :o Ikke noe rart at man kjøper med seg godteri når man drar på kino heller,for i kinokiosken er jo varene overpriset.
Gjest bare lille meg... Skrevet 2. mars 2004 #3 Skrevet 2. mars 2004 Noe av det mest latterligste jeg har hørt... Må da for f... være ett fett hvor det gotteriet blir kjøpt... Nesten som at jeg har litt lyst å dra dit å ha masse gotterier i veska... Og de kan prøve å ta veska for å sjekke... :evil:
Marianne Skrevet 2. mars 2004 #4 Skrevet 2. mars 2004 Det er jo helt idiotisk rett og slett. Det får da være måte på å ville bestemme.
Gjest Ethereal Skrevet 3. mars 2004 #5 Skrevet 3. mars 2004 Og på kino er det stort sett full Freia-dominans, og hva da hvis man har lyst på noe annet? :evil: Norsk overstyring på sitt verste; i andre land får man til og med kjøpt øl og vin på kino, og jeg har aldri sett noen i nærheten av beruset der for det.
Tusenfryd Skrevet 3. mars 2004 #6 Skrevet 3. mars 2004 Det dummeste jeg har hørt. Jeg popper til og med popcorn hjemme og har med meg, jeg - til en tiendedel av prisen for den man får kjøpt på kinoen... diskret i en veske da, men likevel... også et barn da!
Cawarra Skrevet 3. mars 2004 #7 Skrevet 3. mars 2004 Tåpelig! Og en stakkars 9-åring uten foreldre tilstede er vel ikke akkurat riktig person å markere forbudet for.
blåveis Skrevet 3. mars 2004 #8 Skrevet 3. mars 2004 jeg har også vært på Ski kino med medbragt godis.. de kunne i alle fall prøvd å bølle med store meg i stedet for å ta en stakkars 9åring! (da skulle de fått forklare seg...!)
Gjest Embla s Skrevet 3. mars 2004 #9 Skrevet 3. mars 2004 Og på kino er det stort sett full Freia-dominans, og hva da hvis man har lyst på noe annet? :evil: Norsk overstyring på sitt verste; i andre land får man til og med kjøpt øl og vin på kino, og jeg har aldri sett noen i nærheten av beruset der for det. Det er kinoer i norge hvor du får kjøpt vin og. (På Frogner). Jeg tror vel ikke at utenlandske kinoer som har øl og vin tillater at man drikker medbrakt?
blåveis Skrevet 3. mars 2004 #10 Skrevet 3. mars 2004 Det er kinoer i norge hvor du får kjøpt vin og. (På Frogner). Jeg tror vel ikke at utenlandske kinoer som har øl og vin tillater at man drikker medbrakt? alkohol er i en helt annen kategori fordi det har med sjenkebevilgning å gjøre dersom de ønsker å forby medbragt godis bør de i alle fall starte med å informere om det med plakater ol, ikke med å gå på en stakar 9 åring! :evil:
blåveis Skrevet 3. mars 2004 #11 Skrevet 3. mars 2004 http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/ar...rticleID=744455 og så fikk de litt dårlig reklame og droppet "godteforbudet"..
Thomasine Skrevet 3. mars 2004 Forfatter #12 Skrevet 3. mars 2004 All honnør til Ski kinos ledere som tar til etterretning!! :bukke:
Gjest Embla s Skrevet 3. mars 2004 #13 Skrevet 3. mars 2004 alkohol er i en helt annen kategori fordi det har med sjenkebevilgning å gjøre dersom de ønsker å forby medbragt godis bør de i alle fall starte med å informere om det med plakater ol, ikke med å gå på en stakar 9 åring! :evil: Joda, jeg er klar over det, men det var en annen bruker som brukte det som nok et eksempel på "dølle norske kinoer". Men er det ikke relevant likevel da - hvis en kino hadde sjenkebevilgning, er det da greit å drikke medbrakt? Jamfør om det er greit å spise medbrakt.
blåveis Skrevet 3. mars 2004 #14 Skrevet 3. mars 2004 Men er det ikke relevant likevel da - hvis en kino hadde sjenkebevilgning, er det da greit å drikke medbrakt? Jamfør om det er greit å spise medbrakt. dersom det er opplyst forbud mot å ha med seg medbragt av noe, så er det selvfølgelig ikke ok å ha det med men da må det opplyses om det! (alkohol er det generelle regler om å ikke ha med medbragt.. som sagt; relatert til sjenkebevilgning ) det er også stor forskjell på å ha med seg en vare som det er fullstendig lov å nye hvor som helst og når som helst bortsett fra ved helt spesielle tilfeller og på en vare som er strengt regulert når det gjelder både omsetning, bruk osv
VesleBråka Skrevet 3. mars 2004 #15 Skrevet 3. mars 2004 Jeg trodde alle kinoer praktiserte dette jeg, selv om de ikke er så på hugget med å beslaglegge. De driver da tross alt et etablissement for salg, og ønsker da ikke at folk tar med seg selv. For meg blir det som å ta med seg mat på restaurant, fordi maten er billigere da. Mange kafeer som ikke lar deg spise matpakken der om du ikke kjøper noe. Så på kino må da folk klare å smugle inn varene de vil ta med, eller la være. Det er ivertfall høy aksept for å smugle inn, og hvis ikke folk klarer å forholde seg til det så får de være uten godis..
Gjest Poirot Skrevet 3. mars 2004 #16 Skrevet 3. mars 2004 På cafe er man for å spise, det blir da rart å ta med selv. På kino er man for å se film, hvilket man da også betaler for. Ergo bør man kunne ta med godteri selv. Hva om jeg eks er allergisk og må handle på helsekosten? Jeg for min del synes det var rart at ingen reagerte på at 9-åringen ble fratatt godteriet.
Gjest Madam Felle Skrevet 3. mars 2004 #17 Skrevet 3. mars 2004 Som mor hadde jeg stilt på den kinoen og spurt hva fanken de trodde de var for noe. :evil: Blir forbanna på slik. Hva en spiser på kinoen bør være opp til hver og en, og ikke faen om kinoen skulle bestemme hva jeg skulle ha spist. Grr nå ble jeg forbanna.
AlleyCat Skrevet 3. mars 2004 #18 Skrevet 3. mars 2004 Har aldri tenkt på at det går an engang jeg. Å ta med seg medbrakt godteri på kino. Kan faktisk skjønne at de setter opp forbud mot det, som en annen nevnte her, det blir litt som å ta med seg medbrakt mat/alkohol på restaurant.
Iset Skrevet 3. mars 2004 #19 Skrevet 3. mars 2004 :o slik er det heldigvis ikke på Stavanger Kino. herregud, vi betaler da for FILMEN, som er himla dyr nok!!! om vi ikke skal bli tvunget til å betale for det dyre snopet de selger i freia-kiosken også! sykt sykt sykt er det!
Tusenfryd Skrevet 3. mars 2004 #20 Skrevet 3. mars 2004 Så mange som tenker at det er greit å nekte medbragt snop? Ærlig talt, kino er kino. Sjokolade på kino bestemmer jeg selv hvor jeg vil kjøpe. I Oslo er det andre kiosker rett ved siden av kinoene - som ikke tilhører dem. Skulle da bare mangle!? Å sammenligne det med å ta med matpakke på café kan ikke sammenlignes, mener jeg. Om jeg derimot ikke ville betale billett for jeg skulle jo bare inn å se min egen film på en bærbar pc - ja, det hadde vært sammenlignbart. På cafeer hvor de selger aviser... får jeg ikke lese min egen avis der heller? Kan jeg ikke få bruke mine egne handleposer i en butikk hvor de selger handleposer? Jada, det er å sette det på spissen. Poenget er at når jeg går på kino - eller teater for den saks skyld, så betaler jeg for det. Kiosken er i mine øyne ekstraservice siden jeg ikke rakk kiosken ved siden av - eller gadd. Kinoene lever av å selge billetter til kinoforestillinger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå