AnonymBruker Skrevet 6. november 2012 #1 Skrevet 6. november 2012 Fikk telefon fra kredittkortselskapet mitt om revolusjonerende tilbud på privat helseforsikring fra Vertikal til litt under en 200-lapp i måneden. Men er det nødvendig? Jeg ventet 2 år på en skulderoperasjon, men det var helst fordi røntgenlegen vurderte det dithen de ikke kunne gjøre noe. Når kirurgen selv kikket på den, gikk det kjapt. Tror den andre skulderen er på vei til å ryke også, uten at jeg har blitt utredet for det foreløpig. Har ingen slik forsikring gjennom arbeidsgiver da jeg er på AAP. Gjennom avtalen med Vertikal Helseassistanse AS har du sikret deg en solid helseforsikring som gir deg: Tidsbesparelse: Vertikal garanterer deg time hos legespesialist innen 10 virkedager og videre behandling som foreskrevet av legespesialisten innen 20 virkedager. Kvalitet: Vertikal gjør en grundig kvalitetsvurdering av behandlingsinstitusjoner og holder seg oppdatert innen medisinsk forskning og utvikling. Oppfølging: Vertikal har egen medisinsk avdeling som følger deg opp, fra din første henvendelse og til behandlingen er avsluttet. Vertikals medisinske rådgivere treffes alle hverdager mellom kl 08.00 og 20.00 Anonym poster: fb6e18ddfbcae52282aad96f9da939ee
AnonymBruker Skrevet 7. november 2012 #2 Skrevet 7. november 2012 Jeg ville studert vilkårene for forsikringen veldig nøye i hvert fall. Garantien om å komme til spesialist innen 10 virkedager og deretter behandling innen 20 virkedager må i så fall gjelde innenfor det private helsevesenet - ingen offentlig spesialist på sykehus kan pålegges å ta deg inn tidligere fordi du har helseforsikring, det er i så fall høyst umoralsk. I utgangspunktet skal man ikke behøve private helseforsikringer i Norge, fordi vi har et så godt offentlig helsevesen hvor alle er likestilte. Men jeg leser jo at vår tidligere helseminister går inn for å kjøpe private helseforsikringer til sine nåværende "undersåtter" i forsvaret, og hun vet kanskje mer om helsevesenet enn meg? Anonym poster: 696dee854567f599c43e5b6a83952d6b
AnonymBruker Skrevet 7. november 2012 #3 Skrevet 7. november 2012 Ja, er vel derfor slikt selger-fordi man slipper å stå i den offentlige køen. Synes stadig jeg hører om folk med galopperende kreft feks, som allikevel må vente i uker og måneder på behandling fra det offentlige? Anonym poster: fb6e18ddfbcae52282aad96f9da939ee
AnonymBruker Skrevet 7. november 2012 #4 Skrevet 7. november 2012 Er det noenting jeg har lært meg det siste året, så er det at jeg skal skaffe privat helseforsikring. Norske helsesystemet er greit, men bra ville jeg ikke kalle det. For meg ville f.eks det amerikanske passe mye bedre. Anonym poster: 56186085b59215f75c99b158d55f53dd
Gjest meh Skrevet 7. november 2012 #5 Skrevet 7. november 2012 I utgangspunktet skal man ikke behøve private helseforsikringer i Norge, fordi vi har et så godt offentlig helsevesen hvor alle er likestilte. Men jeg leser jo at vår tidligere helseminister går inn for å kjøpe private helseforsikringer til sine nåværende "undersåtter" i forsvaret, og hun vet kanskje mer om helsevesenet enn meg? Hvis helsevesenet er så godt, hvorfor bruker mange toppolitikere som støtter det offentlige helsevesenet private tjenester? Jo, for det offentlige helsevesenet er preget av masse kø, manglende utstyr, ineffektivitet, legetabber osv.
AnonymBruker Skrevet 7. november 2012 #6 Skrevet 7. november 2012 Så vi konkluderer med at svaret er ja, det er kjekt å ha?? TS Anonym poster: fb6e18ddfbcae52282aad96f9da939ee
Gjest Yellow Taxi Skrevet 7. november 2012 #7 Skrevet 7. november 2012 Jeg er student, men har allikevel tatt meg råd til en av de dyreste. Jeg jobbet på ullevål 1 år og det er alt jeg trenger å si om den saken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå