Gå til innhold

Hvilke type oversettelser kan en freelancer gjøre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har tenkt å melde meg til en oversettelseburå for å tjene litt mer i fritiden. Kanskje dette blir min faste jobb med tiden.

Har sett litt rundt og siden jeg har russisk som morsmål, så tenkte jeg å oversete til russisk.

Har en mastergrad i russisk språk og literatur ved UiO. Har et par fag i vitnemålet som er oversettelsesrelaterte, men det er ikke tittelen jeg har fått for mastergraden.

Dette er en nettside jeg fant: http://tetna.webs.com. De har ikke svart meg ennå. Men er det noen her som brukte dem? Hva er deres erfaring. Er det god kvalitet på de oversettelsene de leverer? Må man være statsautorisert for å oversette offentlige dokumenter? Eller bruker oversettelsesburåer freelancere av annen bakgrunn?

Kjener dere til andre buråer med russisk tilbud, der jeg kan søke jobb? Finner få på google.

Anonym poster: 4d0199fd3ccbdfcda719e983fbdf781b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjenner ikke til firmaet du linker til, men jeg kan svare på et par av spørsmålene dine:

Veldig ofte krever det offentlige statsautorisert oversettelse, hvis det er mulig (hvis det altså finnes statsautoriserte oversettere på det aktuelle språket). Ikke alltid, altså, men vanligvis.

Hvis du ikke skal oversette offentlige dokumenter, er det likevel mange oversettelser du kan gjøre som ikke trenger å være statsautoriserte, og ja, oversettingsbyråer bruker også "vanlige", ikke-statsautoriserte oversettere. Det kommer helt an på hva kunden som skal ha oversettelsen, krever.

Søk på google for å finne oversettingsbyråer, mange tilbyr oversettelser på flere språk, inkludert russisk, selv om det ikke står spesifikt. Send en søknad til dem. De fleste ansetter ikke oversetterne, men registrerer dem i databasen sin over frilansere. Noen ganger vil du bli bedt om å gjøre en oversettelsesprøver, andre ganger ikke. Deretter vil du kunne bli kontaktet for eventuelle jobber.

Skrevet

Bor du i Oslo / omegn?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...