AnonymBruker Skrevet 6. november 2012 #1 Skrevet 6. november 2012 Jeg prøver å gå ned noen kilo, og har begynt å sette meg litt inn i hvor mye kalorier (og annet næringsinnhold) det er i ulike typer matvarer. Ikke sånn at jeg loggfører hver eneste lille smule jeg spiser, men jeg prøver å lære litt mer om maten jeg spiser, hva jeg kan fråtse i og hva jeg bør ta mindre porsjoner av Så er spørsmålet: er det noen standard for hva som oppgis når det er mat hvor deler av matvaren ikke er spiselig? Næringsinnholdet i avocado for eksempel, er det pr g for kun fruktkjøtt, eller med stein og skall? Hva med fårikålkjøtt, inkluderer det bein? Og så videre. Det virker jo aller mest sannsynlig at det kun er den spiselige delen, men jeg har liksom lært meg å ikke ta for gitt at alle følger sunn fornuft I de fleste tilfeller vil det jo ikke ha all verden å si dette, men der hvor det ikke-spiselige er en ganske stor andel av matvaren så kan det jo gi et skjevt inntrykk. Anonym poster: 985de7b4c715faf6734b931729cde58c
PepsiMax Skrevet 6. november 2012 #2 Skrevet 6. november 2012 Det pleier å være oppgitt kcal pr 100 g spiselig vare
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå