AnonymBruker Skrevet 6. november 2012 #1 Skrevet 6. november 2012 Siden 1. november har jeg gått ned 1,5 kg. Jeg er 169 cm høy, og veier nå 57 kg. Jeg startet på 58,5 kg. Jeg er ikke spesielt muskuløs, og kan derfor veie mindre enn mange andre, uten å være spesielt tynn. Målet er å gå ned til 53 kg. Jeg har spist sunt, ikke sultet meg(men ikke skeiet ut heller) og løpt harde intervaller i 30 minutter på tredemøllen hver dag. Har ikke akkurat lidd, men jeg har jobbet for det 1,5 kiloet jeg har gått ned på 6 dager. 1. Bør jeg være fornøyd med meg selv? Jeg vet at det anbefales å gå ned 0,5-1 kg i uken, men for meg er 0,5 kg et lite tall som gjør at jeg mister motivasjonen med én gang. Hos meg er det enten heller. Stå på stedet hvil og være misfornøyd med kroppen min, eller kjøre hardt for å nå målet mitt. Og jo. Jeg kommer til å holde vekten når jeg er ferdig. Det vet jeg. 2. Kan jeg forvente meg den samme vektnedgangen i ukene fremover? Jeg skal jo ikke ned særlig mye, men jeg har jo allerede en "forholdsvis slank kropp", så jeg blir selvfølgelig ikke overrasket om det vil gå litt tregere etter hvert. Hva tenker dere? Jeg føler egentlig ikke jeg bør spise særlig mindre, men jeg kan sikkert være enda mer aktiv. På forhånd takk:-) Anonym poster: 2b6a84a4ac5760453827b724ba253944
Gjest *Maja* Skrevet 6. november 2012 #2 Skrevet 6. november 2012 (endret) Dess mindre en blir dess vanskeligere blir det å gå ned i vekt. Pass på at du ikke går i for stort kaloriunderskudd for da vil du tære på muskelmassen du har og dermed bryte ned kroppen din til å bli tynnfeit og mager fremfor veltrent og definert. Endret 6. november 2012 av *Maja* 1
Freaky Fly Skrevet 6. november 2012 #3 Skrevet 6. november 2012 Man vil i starten også ofte miste mye vann, jeg gikk veldig fort ned mine 2-3 første kg, de forsvant bare med en gang jeg la om kostholdet.. Jeg mener at du ikke kan forvente å gå ned resten like fort, men nå er ikke jeg noen ekspert heller.
AnonymBruker Skrevet 6. november 2012 #4 Skrevet 6. november 2012 Beklager, men jeg synes det høres helt sykt ut at du vil så lavt ned i vekt. Jeg er 168, og veier 64 kg. Da jeg veide 57 kg var jeg fryktelig tynn. Jeg synes du bør drite i å gå ned i vekt, og heller trene styrke for å legge på deg muskler. Hvorfor vil du bli tynnere? Det er muskler som gir fine former på kroppen. Og du bør ihvertfall ikke gå ned mer enn 1 kg i uken, det betyr at du mister muskelmasse, og det er det siste du bør gjøre... Jeg ville kuttet ut løpingen, og begynt å løfte tunge vekter i stedet. Anonym poster: 5e15e93e4a966637f39fdcb3cce04a83
Gjest Tigress Skrevet 6. november 2012 #5 Skrevet 6. november 2012 Det er liten vits i å trene intervallar kvar dag, då får ikkje kroppen din kvile så du får noko ut av all treninga. Annankvar dag held. Om du må røre deg for å brenne kaloriar så gå heller ein tur dei dagene du ikkje spring intervallar. Du har nok mista ganske mykje vatn, litt muskelmasse og ein del feitt. Men det er faktisk ein grunn til at ein tilrår 500g i veka, det er for at du skal miste feitt og ikkje musklar. Og ja, det er truleg at det stoppar opp, og det er mogleg at du klarar å halde fram.
AnonymBruker Skrevet 6. november 2012 #6 Skrevet 6. november 2012 Kanskje du føler du vil mer ned i vekt pga du ikke eier muskler? Da er det ofte lett for å se tynnfeit ut. Jeg ville heller satset på styrketrening i steden for kondisjon. Det er mye bedre med en tynn kropp med muskler, enn en tynnfeit kropp. Anonym poster: cea63153b6b68c0d0313927b354943c8
AnonymBruker Skrevet 6. november 2012 #7 Skrevet 6. november 2012 Beklager, men jeg synes det høres helt sykt ut at du vil så lavt ned i vekt. Jeg er 168, og veier 64 kg. Da jeg veide 57 kg var jeg fryktelig tynn. Jeg synes du bør drite i å gå ned i vekt, og heller trene styrke for å legge på deg muskler. Hvorfor vil du bli tynnere? Det er muskler som gir fine former på kroppen. Og du bør ihvertfall ikke gå ned mer enn 1 kg i uken, det betyr at du mister muskelmasse, og det er det siste du bør gjøre... Jeg ville kuttet ut løpingen, og begynt å løfte tunge vekter i stedet. Anonym poster: 5e15e93e4a966637f39fdcb3cce04a83 Ok, men jeg er faktisk ikke fryktelig tynn. Jeg har en veldig slank overkropp, men brede hofter og store lår. Det er bare slik kroppen min er bygd. Slik jeg ser ut nå, gjør meg ulykkelig. Det eneste riktige er å gå ned i vekt. Hadde jeg veid 64 kg hadde jeg vært feit. Styrketrening skal jeg begynne med når jeg veier 53 kg. -TS Anonym poster: 2b6a84a4ac5760453827b724ba253944
Gjest Tigress Skrevet 6. november 2012 #8 Skrevet 6. november 2012 Styrketrening skal jeg begynne med når jeg veier 53 kg. -TS Kvifor kan du ikkje ta fatt med ein gong, byte ut tre av intervalldagane med styrke? Dersom du skal i gong med styrke uansett så er det vel fint om du kan få litt av den byrjargleda over snøgg framgong og redusert feittprosent no som du er så misnøgd? Eller er det talet 53 som er viktig?
Eudyptula Skrevet 6. november 2012 #9 Skrevet 6. november 2012 Beklager, men jeg synes det høres helt sykt ut at du vil så lavt ned i vekt. Jeg er 168, og veier 64 kg. Da jeg veide 57 kg var jeg fryktelig tynn. Jeg synes du bør drite i å gå ned i vekt, og heller trene styrke for å legge på deg muskler. Hvorfor vil du bli tynnere? Det er muskler som gir fine former på kroppen. Og du bør ihvertfall ikke gå ned mer enn 1 kg i uken, det betyr at du mister muskelmasse, og det er det siste du bør gjøre... Jeg ville kuttet ut løpingen, og begynt å løfte tunge vekter i stedet. Anonym poster: 5e15e93e4a966637f39fdcb3cce04a83 Folk er forskjellige. Hadde jeg (på omtrent samme høyde) veid 64 kg, hadde jeg vært trillrund i ansiktet. Den vekten hadde ikke kledd meg. Jeg er 10 kg mindre, men ser slett ikke fryktelig tynn ut. Ellers er jeg enig i det de fleste sier her, at styrketrening er tingen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå